2022-05-28, 18:01
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Heder åt polischefen som utan omsvep erkände fel order från polisen att de dröjde för länge.. Fler ansvariga skulle vara så.
Sen att de väntade så länge att gå in det gör mig galen stackars barn

Med facit i hand kan vi konstatera att utgången av denna katastrof kunde ha lindrats avsevärt om polisen aldrig hade anlänt till brottsplatsen. Över huvud taget. Eftersom det hände i Texas. Där majoriteten av skolbarnens föräldrar är beväpnade.
Citera
2022-05-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ja och då kan man teoretisera, men du uttalar dig med 100% säkerhet och det ska du lägga av med.

Det är inte att teorisera, jag baserar det på den fakta som finns och jag har läst på mycket om dessa individer. Det pekar tydligt på att de hade alvarliga psykiska störningar och finns inga belägg för att de ska ha blivit mobbade, jag menar de har SJÄLVA lämnat tydliga spår efter sig på nätet där man kan förstå motiven och de nämner inget om mobbning. Varför vill du så gärna att de ska ha blivit mobbade? Blev du själv mobbad och vill relatera till dem eller vad är grejen?
Citera
2022-05-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Med facit i hand kan vi konstatera att utgången av denna katastrof kunde ha lindrats avsevärt om polisen aldrig hade anlänt till brottsplatsen. Över huvud taget. Eftersom det hände i Texas. Där majoriteten av skolbarnens föräldrar är beväpnade.
Ja det var en intressant vinkel..
Citera
2022-05-28, 18:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Det är inte att teorisera, jag baserar det på den fakta som finns och jag har läst på mycket om dessa individer. Det pekar tydligt på att de hade alvarliga psykiska störningar och finns inga belägg för att de ska ha blivit mobbade, jag menar de har SJÄLVA lämnat tydliga spår efter sig på nätet där man kan förstå motiven och de nämner inget om mobbning. Varför vill du så gärna att de ska ha blivit mobbade? Blev du själv mobbad och vill relatera till dem eller vad är grejen?

Låt oss hålla oss till GM som är topic. Det har skrivits att han mobbats och det är en naturlig förklaringsmodell, därför kan den inte bara kastas under bussen för att du påstår att det inte skett. Naturligtvis säger mobbarna själva att det inte förekommit någon mobbning.

Igen: Du kan inte veta någonting om detta med säkerhet.
Citera
2022-05-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Fy fan vilken skräck att som litet barn uppleva detta. Att höra skott smattra, innan man fattar att det är allvar, alla gråter, se vänner bli skjutna och man springer och gömmer sig för sitt liv men han hittar dig under bordet och skjuter dig.
Sorry, mitt inlägg till dej blev helt fel. Polisen väntade ju så länge fick jag veta så helt klart hade barnen en grym ångest bortom vad vi kan föreställa oss som inte var där. De väntade och väntade förgäves som tröst. Jävla poliser!

Var snuten rädda för att det skulle bli ett BLM i repris så de vågade inte göra något utan väntade? Hur de än gjort hade kritiken inte varit nådig och beskyllt dom för för mycket eller för lite våld.

Att skylla på andra är enkelt och därmed undgå att känna på att det skulle kunna hände vem som helst var som helst i denna hopträngda värld av galenskap som inte passar ihop men vi röstar fram i skenhelighet för att låtsas vara goda och leka samariter.
Citera
2022-05-28, 18:31
Medlem
Citat:
Låt oss hålla oss till GM som är topic. Det har skrivits att han mobbats och det är en naturlig förklaringsmodell, därför kan den inte bara kastas under bussen för att du påstår att det inte skett. Naturligtvis säger mobbarna själva att det inte förekommit någon mobbning.

Igen: Du kan inte veta någonting om detta med säkerhet.

Folk blir mobbade varje dag, men sitter inte och hotar tjejer till vardags och säger att de borde bli våldtagna. Eller skjuter sin farmor i ansiktet. Eller ger sig på 8 åringar som inte ens har något med saken att göra (om han nu blev mobbad). På sin höjd dödar man de som mobbat en. Av de tiotal personer som kände honom som intervjuats har inte en enda av de nämnt mobbning.

Om du inte kan komma fram till att han var alvarligt psykiskt störd baserat på detta vet jag inte vad jag ska säga till dig.
Senast redigerad av adrienbroner 2022-05-28 kl. 18:35.
Citera
2022-05-28, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Folk blir mobbade varje dag, men sitter inte och hotar tjejer till vardags och säger att de borde bli våldtagna. Eller skjuter sin farmor i ansiktet. Eller ger sig på 8 åringar som inte ens har något med saken att göra (om han nu blev mobbad). På sin höjd dödar man de som mobbat en. Av de tiotal personer som kände honom som intervjuats har inte en enda av de nämnt mobbning.

Om du inte kan komma fram till att han var alvarligt psykiskt störd baserat på detta vet jag inte vad jag ska säga till dig.

Det sägs att han blev mobbad samt hade en mycket kaotisk hemma-situation med en mamma som hade narkotikaproblem. Till slut var han full av hat mot allt och alla, eftersom han upplevde att alla var emot honom.

Jag har själv ifrågasatt i tråden varför han gav sig på oskyldiga barn och inte sina mobbare (om han nu var mobbad?), och den enda förklaring jag kan ge är att han ville att andra människor skulle få lida lika mycket som han själv gjort.

Notera att han förmodligen upplevde att alla var emot honom, och då också föräldrarna till dessa barn.

Apropå farmodern så vet vi inte vad hon gjort, men du vet naturligtvis att hon var helt oskyldig?

Det är möjligt att GM föddes ond, det är en annan möjlighet, det finns sådana människor, men jag betvivlar det starkt. Den här killen hade ett mycket tragiskt liv. Naturligtvis var han inte helt frisk när han utförde dådet, men vad orsakade det tillståndet? Vad är din förklaring?

Med det inte sagt att jag inte fördömer dådet å det starkaste, han borde ha gett sig efter sina mobbare istället.
Citera
2022-05-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Spade
Det är självklart att den behandling han utsattes för i hemmet och skolan, och möjligen en underliggande diagnos, bidrog till hans handlande. Han är forfarande ansvarig för sin handling, men att raljera över att han var en loser och incel som förtjänar att dö (kommentarer som fällts av skribenter i tråden samt andra forum) förtäljer mer om samhällets patologiska tillstånd. Delvis förväntas svaga och utsatta individer finna sig i att bli illa behandlade av den toleranta pöbeln.
Nej, han är inte ansvarig och inte heller någon eller något annat. Dock måste han ta konsekvenserna för det som hänt och startade långt tidigare än han var född, långt, långt tidigare.

Skall någon vara ansvarig så är det Gud men ett sånt påhitt finns inte så därför borde dödandet av andra straffas lika för alla som det inte alls gör. Bara när du har dålig uppbackning eller mördar få blir du meningslöst straffad. Mörda många och du blir en president och får ett fredspris eller annan medalj.

Så ser det ut på planeten jorden såsom i naturen där den starke alltid äter sig mätt. Naturen är ingen lek varken under jorden, i skogen, luften, havet eller på marken. Ett sanslöst krig för att överleva och människor vill också överleva bekvämt i morgon och inte bara mat för dagen som djuren.

Bygg fler fängelser och ge dom ett jobb där för att få mat och diverse som motivation men ingen skuld. Utvalda böcker, gym mm kan vara bra som motivation till att få jobba och inte jobba så är det svält som gäller tills de dör. Så fungerar naturen vi tillhör!
Citera
2022-05-28, 19:16
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Det sägs att han blev mobbad samt hade en mycket kaotisk hemma-situation med en mamma som hade narkotikaproblem. Till slut var han full av hat mot allt och alla, eftersom han upplevde att alla var emot honom.

Jag har själv ifrågasatt i tråden varför han gav sig på oskyldiga barn och inte sina mobbare (om han nu var mobbad?), och den enda förklaring jag kan ge är att han ville att andra människor skulle få lida lika mycket som han själv gjort.

Notera att han förmodligen upplevde att alla var emot honom, och då också föräldrarna till dessa barn.

Apropå farmodern så vet vi inte vad hon gjort, men du vet naturligtvis att hon var helt oskyldig?

Det är möjligt att GM föddes ond, det är en annan möjlighet, det finns sådana människor, men jag betvivlar det starkt. Den här killen hade ett mycket tragiskt liv. Naturligtvis var han inte helt frisk när han utförde dådet, men vad orsakade det tillståndet? Vad är din förklaring?

Med det inte sagt att jag inte fördömer dådet å det starkaste, han borde ha gett sig efter sina mobbare istället.

Jag läste någonstans (minns inte vart), att hon hade sagt något nedlåtande till honom timmarna innan han gick bananas och mejade ner barnen. Troligtvis på reddit.

Hon var kanske inte heller så snäll mot honom (samma som morsan).
Alla mormödrar/farmödrar bjussar tyvärr inte på saft och bulle.
Citera
2022-05-29, 00:41
Medlem
Gruvafghanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
He he... så klart de gör. Skolskjutningarna är FBIs fel. Tror du verkligen på vad du skriver?
Men snälla. Att amerikanska fbi eller CIA är aktiva på nätforum är uppenbart.
Citera
2022-05-29, 00:50
Medlem
XtraXs avatar
Mamman verkar ju inte ha alla hästar i stallet hon heller..

Televisa: Vad vill du säga till dödsoffrens familjer?

– Förlåt mig, förlåt min son. Jag vet att han hade sina skäl, säger hon.
Barnen han dödade var mellan sju och tio år gamla. När reportern frågade vad han skulle kunna ha haft för skäl specificerar hon inte vad de skulle ha varit.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7RPmd/skolskytten-salvador-ramos-foraldrar-ber-om-forlatelse
Senast redigerad av XtraX 2022-05-29 kl. 00:55.
Citera
2022-05-29, 01:05
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Min förklaring är att du är ett relativistiskt dumhuvud. Naturligtvis är den ihjälskjutne farmodern oskyldig till det vidriga brott hennes myndiga barnbarn begått. Diagnoser ursäktar inte massmord. Många blir mobbade. Det är inte en ursäkt att mörda sina mobbare istället din jävla idiot. Kanske borde du skaffa dig själv en uppfostran och lite värderingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in