Citat:
Ursprungligen postat av
adrienbroner
Folk blir mobbade varje dag, men sitter inte och hotar tjejer till vardags och säger att de borde bli våldtagna. Eller skjuter sin farmor i ansiktet. Eller ger sig på 8 åringar som inte ens har något med saken att göra (om han nu blev mobbad). På sin höjd dödar man de som mobbat en. Av de tiotal personer som kände honom som intervjuats har inte en enda av de nämnt mobbning.
Om du inte kan komma fram till att han var alvarligt psykiskt störd baserat på detta vet jag inte vad jag ska säga till dig.
Det sägs att han blev mobbad samt hade en mycket kaotisk hemma-situation med en mamma som hade narkotikaproblem. Till slut var han full av hat mot allt och alla, eftersom han upplevde att alla var emot honom.
Jag har själv ifrågasatt i tråden varför han gav sig på oskyldiga barn och inte sina mobbare (om han nu var mobbad?), och den enda förklaring jag kan ge är att han ville att andra människor skulle få lida lika mycket som han själv gjort.
Notera att han förmodligen upplevde att alla var emot honom, och då också föräldrarna till dessa barn.
Apropå farmodern så vet vi inte vad hon gjort, men du vet naturligtvis att hon var helt oskyldig?
Det är möjligt att GM föddes ond, det är en annan möjlighet, det finns sådana människor, men jag betvivlar det starkt. Den här killen hade ett mycket tragiskt liv. Naturligtvis var han inte helt frisk när han utförde dådet, men vad orsakade det tillståndet? Vad är din förklaring?
Med det inte sagt att jag inte fördömer dådet å det starkaste, han borde ha gett sig efter sina mobbare istället.