2022-05-26, 11:02
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Alaska kammar in 21a platsen i USA vad gäller mord. I Rinkeby/Tensta är siffran högre.

Rinkeby har fler mord än Alaska? är du blåst på riktigt?
Citera
2022-05-26, 11:03
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det bor 35 gånger så många i USA jämfört med i Sverige.

Per capita idiot
Citera
Avslutad
Citat:
Nej, du har bara fått för dig det. Du vill egentligen förbjuda vuxna män att köpa ett gevär. Det gör dig inte till någon rättfärdighetens hjälte.

Jag är för att rekorderliga invånare ska få äga vapen, och jag är för att beväpna USAs lärarkår.

Jag är emot att automatiska vapen säljs till vemsomhelst över disk utan att frågor ställs.

Är du inte läskunnig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Skulle tro att målet var att orsaka maximal sorg, smärta och ilska. Därför gav han sig på barn.
Ja, troligtvis och mobbarna tycker nu att de borde ha skjutit ihjäl honom istället för att bara mobba. Så vapenlobbyn hurrar.

Vet någon varför han valde just denna skola? Var det bara för att maximera dödandet enklast och det som följer med det?
Citera
2022-05-26, 11:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
För alla vuxna män är "rekordeliga" inte sant? De har aldrig utfört våldsamma brott, slaktat sina familjer osv
Jag förstår att dina halmgubbar funkade på högstadiet och att det tar tid att vänja sig av med oskicket.

Ingen propagerar för att folk som slaktat sina familjer ska få köpa vapen. Vad är det för fel på dig? Tror du det var nåt sorts retoriskt supergrepp, med tanke på din roll eyes? Kände du att du ägde mig där?

Tror du att dömda mördare kan köpa vapen lagligt?
Citera
2022-05-26, 11:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
https://www.svt.se/datajournalistik/skjutningar-i-sverige/?rid=0

1332 skjutningar i Sverige mellan 2018 och 2021 enligt SVT. Vad bra att du känner dig trygg, det är det inte många som gör längre.

I Sverige är det gängkriminella som skjuter varandra.
Citera
2022-05-26, 11:05
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De har inte lika strikt som i Sverige. Ändå bara en bråkdel så mycket dödligt vapenvåld som i Sverige. Du vägrar att inse det uppenbara. Kopplingen är till socioekonomi. Inte till vilka vapenlagar man har.

Nu ska jag "blow your mind", kan det vara så att BÅDA är faktorer som spelar in? Kan din hjärna hantera något så radikalt ?
Citera
2022-05-26, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Skulle tro att målet var att orsaka maximal sorg, smärta och ilska. Därför gav han sig på barn.

Det är dessvärre min teori också. Han ville hämnas allmänt på en mänsklighet som endast orsakat honom lidande. Det är beklagligt att han behandlats så illa. och det är ännu mer beklagligt att Texas försett honom med vapen istället för vård/hjälp.
Citera
2022-05-26, 11:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Rinkeby har fler mord än Alaska? är du blåst på riktigt?
Ja, Per capita din obildade stackare. Samma per capita mått som placerar Alaska på plats 21, trots deras låga befolkning.

Gå klart skolan innan Flashback.
Citera
2022-05-26, 11:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag är för att rekorderliga invånare ska få äga vapen, och jag är för att beväpna USAs lärarkår.

Jag är emot att automatiska vapen säljs till vemsomhelst över disk utan att frågor ställs.

Är du inte läskunnig?
Vem som helst kan inte köpa vapen över disk. Det ställs alltid frågor. Blanketter fylls i och så vidare. Vad är det r underliga fantasier du argumenterar emot egentligen?

Vet du ens att det finns vapenlagar i USA? Bakgrundskontrollet? Förbud för våldsbrottslingar med mera?

Förstår du ett en vanlig pistol är ett automatiskt vapen? Det vill du alltså förbjuda vuxna män från att köpa. ÖVER Disk!!!

Något står inte rätt till, Sinestro.
Senast redigerad av Japhy 2022-05-26 kl. 11:12.
Citera
2022-05-26, 11:10
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ja, Per capita din obildade stackare. Samma per capita mått som placerar Alaska på plats 21, trots deras låga befolkning.

Gå klart skolan innan Flashback.

Du inser att Alaska hamnar såpass lågt enbart för att sydstaterna har skyhöga mordfrekvenser? Jämför du med Europa ligger Alaska långt över
Citera
2022-05-26, 11:13
Avslutad
Citat:
Vem som helst kan inte köpa vapen över disk.

Skolskjutaren köpte sina vapen över disk i Texas utan att frågor ställdes. Du tycker att det är helt rätt, och att det är kärringaktigt att vara emot att han fick köpa sina vapen över disk och sedan döda skolbarn med dem.

Du är direkt skyldig till massakern på skolbarn i Texas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in