Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-30, 08:37
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Igår?
Nej, det var väl bank holiday kom jag på...sista skall det vara
Citera
2023-06-01, 16:15
Medlem
Lagerkommandants avatar
Tror vi är nära att se slutet på SBB.
Håller det för möjligt att handeln med bolagets aktie inte kommer öppna på måndag morgon 09.00.
Citera
2023-06-03, 12:06
Medlem
Tittat på Target(TGT) en tid. Även trejdat lite i den. Varit i blåsväder ett tag, pga wokness, men nu har JP Morgan nedgraderad bolaget för första gången på 23 år tror jag. Misstänker att det finns en del nedsida kvar i aktien framöver.
Citera
2023-06-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Håller det för möjligt att handeln med bolagets aktie inte kommer öppna på måndag morgon 09.00.

Det skulle inte förvåna mig heller. Vore trist om så blir fallet redan på måndag. Annars ser jag fram emot en sista åktur på den.
Citera
2023-06-03, 17:11
Medlem
Hade lite flax att man sålde sin shortposs i mips precis innan den steg typ 6 % pä en dag. Köpte in mig igen nu
Ser inte varför den stiger såpass nu egentligen.... Vad ser marknaden
Citera
2023-06-03, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Hade lite flax att man sålde sin shortposs i mips precis innan den steg typ 6 % pä en dag. Köpte in mig igen nu
Ser inte varför den stiger såpass nu egentligen.... Vad ser marknaden

Den är helt orimlig. Jag skulle lugna mig med den, och titta på andra alternativ. Har själv var där och bråkat.

Hittade en kandidat som har gått som tåget, där VD och ekonomi-chef just avyttrat aktier och optioner för ganska mycket pengar. Vet ej hur stora växlar man kan dra av sådant? Har inte sysslat med detta, att gå kort så länge. Om någon har lust att spana, så kolla insynsregistret på dagens datum. Första sidan.
Citera
2023-06-03, 17:48
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
..där VD och ekonomi-chef just avyttrat aktier och optioner för ganska mycket pengar. Vet ej hur stora växlar man kan dra av sådant?

Insiders köper för att de tror priset ska gå upp men sälja kan de göra för nästan oändligt många olika anledningar.

Men om det varit rusning i aktien och VD samt ekonomichef säljer nästan samtidigt så ser det såklart inte bra ut.
Citera
2023-06-03, 21:28
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Insiders köper för att de tror priset ska gå upp men sälja kan de göra för nästan oändligt många olika anledningar.
Den där gamla klyschan synar jag...de kan både köpa och sälja av många olika anledningar. Till exempel kan de köpa för att skicka en signal till marknaden om den är orolig och har handlat ner aktien, vilket kan bottna i att företaget planerar en emission eller att det ingår i bolagsledningens arbetsuppgifter att vårda aktiekursen. Orsaken till att insiders säljer kan som sagt också ha olika orsaker, men handlar allt som oftast om att de inte tror att aktiekursen ska stiga mer, att de ska lämna bolaget, att de behöver pengarna i en emission som de har garantiåtagande i eller att de råkat ut för ett margin call.
Citera
2023-06-03, 23:08
Medlem
Citat:

Men om det varit rusning i aktien och VD samt ekonomichef säljer nästan samtidigt så ser det såklart inte bra ut.

Ja, det är sant. Men de sålde samma dag, så man funderar ju lite.
Citera
2023-06-05, 10:44
Medlem
Härlig slakt i Viaplay idag, -60 %. Kändes ju som ett givet kortcase så här i efterhand...

För övrigt imponerande skicklighet av TIN fonder att kunna leta upp riktiga rövcase till sin fond. Åtminstone vid årsskiftet hade de en stek i Viaplay och de har ju tidigare åkt på det i både Embracer, Cint, Sinch och säkert någon mer som jag glömt nu. Man kanske ska studera deras innehavslista för fler uppslag till bra kortcase
Citera
2023-06-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Härlig slakt i Viaplay idag, -60 %. Kändes ju som ett givet kortcase så här i efterhand...

För övrigt imponerande skicklighet av TIN fonder att kunna leta upp riktiga rövcase till sin fond. Åtminstone vid årsskiftet hade de en stek i Viaplay och de har ju tidigare åkt på det i både Embracer, Cint, Sinch och säkert någon mer som jag glömt nu. Man kanske ska studera deras innehavslista för fler uppslag till bra kortcase

De är verkligen ”skickliga”.

Bara att följa deras innehav inför nästa krasch om 5-10 år och shorta.
Citera
2023-06-05, 21:55
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:

Ibland är man bara så långt ifrån målet.
Handeln öppnade och aktien gick +30% fram till kl 14.00 för att sedan sjunka nästan lika mycket och slutade dagen på +2%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in