2022-05-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Värnplikten har däremot onödiga krav, enligt mig.
T.ex jag är glutenintolerant sedan födseln i stort sett, men äter gluten ibland och aldrig problem med det. Jag var ärlig i min ansökan till Försvarsmakten men nekad pga denna anledning.
Finns säkert andra krav för ens göra GMU/värnplikt eller vad det dessa år heter, som inte hade varit lika viktigt i polisyrket

Du är medveten om att även om du inte märker av något får du med stösta sannolikhet skador på tarmarna när du äter gluten och det ökar risken för cancer extremt mycket. Du borde verkligen sluta med att äta gluten ibland.
Citera
2022-05-30, 17:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Du är medveten om att även om du inte märker av något får du med stösta sannolikhet skador på tarmarna när du äter gluten och det ökar risken för cancer extremt mycket. Du borde verkligen sluta med att äta gluten ibland.
Att man nekar den som är glutenintolerant har nog att göra med att det skulle bli svårt att laga en massa specialkost som glutenfritt, laktosfritt, mjölkfritt osv ute i fält. Speciellt i ett skarpt läge.
Citera
2022-05-30, 17:17
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Känns tryggt åtminstone är de på samma nivå som de kriminella då.
Kriminella kan oftast ligga på normalbegåvning eller strax över. I framtiden kommer kriminella antagligen vara mycket smartare och mer kompetent än poliskåren då kvotering inte förekommer och de råa klimatet kommer rensa ut de som inte har tillräcklig tankeförmåga osv.
Citera
2022-06-05, 08:33
Avslutad
Troligen en del av politiseringen av polisen. De vill ha lågbegåvade poliser som inte kommer ifrågasätta utan blint lyda när ordningsmakten ska användas för brutal repression mot folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in