2022-05-14, 20:29
Medlem
Eurypteridas avatar
Vi har inte ens blivit medlemmar i terrororganisationen NATO och redan ska vi börja svansa för den turkiska diktatorn Erdogan?
Är det bara jag som ser varningslampan?
Vilka semidemokratier ska vi börja anpassa oss till när vi väl är medlemmar?
Turkiet är en islamistisk och fascistisk diktatur, jag kan ge mig fan på att PKK är "the good guys" i sammanhanget!
Citera
2022-05-14, 20:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
https://samnytt.se/linde-ska-charma-turkiet-om-nato/

Patetiska Sverige ber på sina bara knän inför islamister att släppa dom in i en militärallians vilket innebär att turkiska (islamistiska) trupper kan få patrullera svenska gator och torg för att "trygga freden".

Är Sveriges längtan efter NATO bara ytterligare ett steg i islamiseringen?

Nu visste jag att Sverige var cuck:ad, men GOD DAMN!

Ann Linde är nu på charmoffensiv inför en auktoritär islamist. Hur kan NATO-anhängare inte tycka att detta är patetiskt?
Aldrig trodde jag att jag skulle sakna Margot. Hon var visserligen en galen terroristälskare, men hon hade åtminstone aldrig krupit för Erdogan. En sak har jag lärt mig av svenska politiker;
Det kan alltid bli värre.

Detta är så pinsamt att min man för första gången börjar tala om att lämna Sverige. Regel nummer ett när ditt land står inför en eventuell konflikt:
Visa dig aldrig svag! Kan ingen tala om för jubelåsnan att hon bör vara tyst?????
Citera
2022-05-14, 20:30
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Varför skulle Ryssland anfalla om vi inte får med i Nato? För att de vill göra Sverige till en sovjetstat?

Du får gärna begrunda hotet.

Gotland då styr dom östersjön,Gotland ligger bara 24 mil från rysk mark.Ryssland tar mark det är deras grej.
Sverige skulle förvandlas till ett ingenmansland.
Citera
2022-05-14, 20:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ryssvänliga källor som vanligt.
Är Lindes Twitter ryssvänlig?
Citera
2022-05-14, 20:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Vi har inte ens blivit medlemmar i terrororganisationen NATO och redan ska vi börja svansa för den turkiska diktatorn Erdogan?
Är det bara jag som ser varningslampan?
Vilka semidemokratier ska vi börja anpassa oss till när vi väl är medlemmar?
Turkiet är en islamistisk och fascistisk diktatur, jag kan ge mig fan på att PKK är "the good guys" i sammanhanget!

Jo stort varningsflagg. Om vi ska vara med där med han där också. Vilka mer krav kommer han köra med? Nu vill han alltså styra svensk politik att vi ska anpassa oss!

Sedan talande att han inte sagt ett skit förrän det faktiskt var nära med ansökan och man gjort alla förberedelser och ryssen vet om det här att det kommer bli ansökan. Då först kommer idioten med krav.
Citera
2022-05-14, 20:35
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Varför har ingen moderator ändrat titeln? Turkiet har INTE sagt nej till svenskt medlemsskap. Ett eventuellt nej kommer vid omröstning.

Så länge de inte sagt JA är det ett nej. Att det ev kan komma i en omröstning EFTER vi sökt medlemskap är ju absolut värsta tänkbara.
Citera
2022-05-14, 20:38
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Aldrig trodde jag att jag skulle sakna Margot. Hon var visserligen en galen terroristälskare, men hon hade åtminstone aldrig krupit för Erdogan. En sak har jag lärt mig av svenska politiker;
Det kan alltid bli värre.

Detta är så pinsamt att min man för första gången börjar tala om att lämna Sverige. Regel nummer ett när ditt land står inför en eventuell konflikt:
Visa dig aldrig svag! Kan ingen tala om för jubelåsnan att hon bör vara tyst?????

Håller med. Säga vad man vill om Margot, men hon skulle aldrig gå ner sig så här. Och definitivt inte inför någon som Erdogan. Hon hade alltid en för stor ego.

Det är helt otroligt hur det kan alltid bli Sverige när det gäller just svensk politik.
Citera
2022-05-14, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Gotland då styr dom östersjön,Gotland ligger bara 24 mil från rysk mark.Ryssland tar mark det är deras grej.
Sverige skulle förvandlas till ett ingenmansland.

Vadå styr Östersjön? På vilket sätt? Tycker du Sverige styr Östersjön idag från Gotland? Vad har Ryssland där att göra och varför skulle de vilja styra Östersjön? Varför har de inte tagit de redan isåfall? Begrunda.

Det är inte 1500-tal och Hansan eller Kalmarunionen längre.

Jag kan garantera dig att risken att Ryssland skull ta Gotland är många gånger mindre än en potentiell attack när Sverige går med i NATO, där det faktiskt föreligger ett reellt hot.
Citera
2022-05-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det är ju sossarnas fel att det kom en massa PKKare hit eftersom freds-Palme skulle frälsa världen. Hårdföra stalinister som började mörda varandra på gator och torg i värsta gangsterstil så helt ute och cyklar är ju inte Erdogan för en gångs skull.

anledningen vi är i den här skiten ligger helt på sossarna. man kan nästan säga hela vänstern.

Varför ska Sverige in i NATO? - Vi har inget bra tidigt försvar mot Ryssland.

Varför är Ryssland arga? - för Sverige skickade vapen till ett land Ryssland strider emot.

Varför har Sverige inte ett bra tidigt försvar? - för Sverige rustade ner hela svenska armen och det kan ta tid att bygga upp allt igen.

Varför vill Turkiet inte ha in Sverige? - för att visa politiker har hjälpt medlemmar till en terrorist organisation omedvetet eller medvetet.

det är bara att kolla upp informationen om vilka som ledde sakerna som hände tills vi kom hit idag det är nog mest från vänstern.
+
Varför har Sverige dåligt med el? - för att Sverige rev ner två kraftverk innan vind/sol energin var uppbyggda att hantera förlusten av kärnkraftverken.

Varför planerar Sverige att bygga upp flera kärnkraftverk? - för politikerna som bestämde att stänga ner två kärnkraftverk är rent av idioter och nu fick dom den lila extra hjärncellen och kom på att kärnkraft behövs.
Citera
2022-05-14, 20:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanlad
anledningen vi är i den här skiten ligger helt på sossarna. man kan nästan säga hela vänstern.

Varför ska Sverige in i NATO? - Vi har inget bra tidigt försvar mot Ryssland.

Varför är Ryssland arga? - för Sverige skickade vapen till ett land Ryssland strider emot.

Varför har Sverige inte ett bra tidigt försvar? - för Sverige rustade ner hela svenska armen och det kan ta tid att bygga upp allt igen.

Varför vill Turkiet inte ha in Sverige? - för att visa politiker har hjälpt medlemmar till en terrorist organisation omedvetet eller medvetet.

det är bara att kolla upp informationen om vilka som ledde sakerna som hände tills vi kom hit idag det är nog mest från vänstern.
+
Varför har Sverige dåligt med el? - för att Sverige rev ner två kraftverk innan vind/sol energin var uppbyggda att hantera förlusten av kärnkraftverken.

Varför planerar Sverige att bygga upp flera kärnkraftverk? - för politikerna som bestämde att stänga ner två kärnkraftverk är rent av idioter och nu fick dom den lila extra hjärncellen och kom på att kärnkraft behövs.
Ansvaret ligger mest på M. De monterade ned försvaret medan S faktiskt satsat en del på detsamma. M är vidare fanatiska natovurmare sedan gammalt.

S är inkompetenta politikerbroilers helt utan världsvana och lod. Ett gäng fårskallar kort sagt, till stor del infiltrerade av allsköns folk med egna politiska agendor. Lika ansvariga för detta som M är de dock inte, även om de självklart ska svara för även denna mycket allvarliga felbedömning.
Citera
2022-05-14, 20:49
Medlem
Brutus01s avatar

Rubrik ändrad från "Turkiet säger NEJ till Sverige i NATO. Ett land för terrorister!!" till "Turkiet hotar med att säga NEJ till Sverige i NATO. Ett land för terrorister!"

//Moderator
Citera
2022-05-14, 20:51
Medlem
Erdogan är en jävla smygbög som suger puttekuk! MEN, han har en viss poäng! Sverige har blivit ett jävla osäkert kort med en svårkontrollerad underklass i den nyvunna slummen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in