2022-05-12, 15:56
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Ok, två timmars välbehövlig vilopaus nu innan denna gastkramande humorshow fortsätter uppe i Trollhättan...
Citera
2022-05-12, 15:57
Medlem
Steinbocks avatar
I Borås är det ju efter själva mötet det kan kaosa då horderna sprider sig ut från stadsparken. Kanske frustrerade över att de ”kontrollerats”..

frustration över lugnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du skämtar du! Men kan vi verkligen ha personer som Paludan verkande fritt i samhället? Utan insatser från psykiatri/socialtjänst?

Ja, det kallas demokrati och demokratiska rättigheter, något som du och de dina varken respekterar eller förtjänar.
Citera
Medlem
Citat:
Du skämtar du! Men kan vi verkligen ha personer som Paludan verkande fritt i samhället? Utan insatser från psykiatri/socialtjänst?

Ja med tanke på motståndarsidan ser jag inget problem i att han får verka fritt.. men du kanske inte tycker derars skrikande och koranupploppen i påskas är ett problem med minderåriga som kastar sten ? Där har socialtjänsten lite att bita i tyvärr.
Citera
2022-05-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
han visar vilket stort problem vi har i det här landet när islam försöker stå över svensk lag, men det är bara han som vågar detta så kalla han feg känns lite komiskt..

i 2 timmar stod dom och gormade "horunge" var mycket tjejer när jag kollade på tiktok .helt sjukt ju tycker dom själva detta beteende hör hemma i sverige med våran yttrandefrihet?

De tycker att Paludan inte ska "provocera", svaret = skrika svordomar likt aggressiva primitiva djur som provocerande olaglig respons ...
Citera
2022-05-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
han visar vilket stort problem vi har i det här landet när islam försöker stå över svensk lag, men det är bara han som vågar detta så kalla han feg känns lite komiskt..

i 2 timmar stod dom och gormade "horunge" var mycket tjejer när jag kollade på tiktok .helt sjukt ju tycker dom själva detta beteende hör hemma i sverige med våran yttrandefrihet?

Inte islam, eller ens islamister. Professionellt kriminella upprorsmakare. Han bevisar att upprorsmakare tar sina chanser när dom kommer. Å han ger dem gång på gång chanser. Han övertygar ju bara mentalt svaga.

Att skrika horunge är skyddat av yttrandefriheten ja?
Citera
2022-05-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja med tanke på motståndarsidan ser jag inget problem i att han får verka fritt.. men du kanske inte tycker derars skrikande och koranupploppen i påskas är ett problem med minderåriga som kastar sten ? Där har socialtjänsten lite att bita i tyvärr.
Det är whataboutism. Jag skriver om Paludan. Inte hans motståndare.
Citera
2022-05-12, 16:02
Medlem
Ramzons avatar
Trollhättan ska bli intressant. Det finns endast en bilväg in till slussområdet, där han har fått tillstånd att vara, samt att det ligger relativt off så gemene man går inte dit till fots på fem minuter. Det jag klurar på är om polisen kommer att blockera den enda bilvägen in till området och på så vis hålla lite kontroll. Om man parkerar på den andra större parkeringen som hör till området krävs det att man går över en slussport, och det är inte helt omöjligt att man helt enkelt väljer att hålla den slussporten öppen, vilket innebär att man inte kan passera den. Jag ska svänga förbi skådespelet en sväng och se hur detta kommer att utspela sig.
Citera
2022-05-12, 16:03
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Han ÄR feg och patetiskt. Annars hade han inte krävt polisskydd utan hade tagit konsekvenserna själv.

Det han gör nu är att avsiktligen sätta poliser i fara.

Vilka konsekvenser ska man behöva utstå i en demokrati?
Citera
2022-05-12, 16:09
Medlem
Citat:
Det är whataboutism. Jag skriver om Paludan. Inte hans motståndare.

Du har alltså skygglappar på dig. Jag väljer att försöka se till helheten för att inte låsa fast mig i komplexa frågor. Men alla är vi olika.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Han ÄR feg och patetiskt. Annars hade han inte krävt polisskydd utan hade tagit konsekvenserna själv.

Det han gör nu är att avsiktligen sätta poliser i fara.

Dessa människor hade dödat honom. Du vågar heller inte stå själv mot 200 människor som vill slå/mörda dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Vilka konsekvenser ska man behöva utstå i en demokrati?

Konsekvenser för vilka handlingar man än gör. Demokrati och yttrandefrihet innebär inte att dina handlingar saknar konsekvenser.

Hanterar man inte dessa själv är man rätt vek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in