2022-05-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Finns det nåt som muslimer klarar av att göra rätt? Verkar som de alltid går mot västvärldens lagar, regler och värderingar....
Vet inte vart du får det ifrån. Sexhandel förekommer i hela världen, i alla religiösa och icke-religiösa samhällen, lika mycket som när kristendomens bukfeta präster satte på var och varannan änka i det svenska grannskapet mot guds välsignelse och lite sprit som förspel.

Spridningen av sex med unga, rentav barn, är väl känd och utspridd i både Hollywood och även bland katolska prästerskap i USA, som alstrat konstant pågående rättegångar och medieuppmärksamhet ända till våra dagar. Men störst var det mellan 1985 -2003. Svenska ministrar och polischefer m.fl. har ju ertappats med prostituerade många gånger med.

Även muslimer röker ju, dricker, är otrogna, svinar och lever fan i lika hög grad som alla andra religioner och icke-religiösa. Skulle tro att icke-religiösa är ett par-tre snäpp värre dock.

Jävligt tråkigt att se detta ändå. Men vigd först, för att "köttet ska bli halal"? Det är ju bara dumheter. Det handlar nog bara om att imamen vill ha cash som hallick. Bra att Svenska Shiasamfundet nu tar till kraft-tag och fryser ut sånhär skit.

Självklart kan inte det här vara utmärkande för just Shia-muslimer. Ursäkta om någon sunni eller annan gren här känner sig förolämpad, men jag tror verkligen inte det är unikt just för Shia. Tyvärr.

Hittills vet vi bara ifall det är 'frivilliga' som erbjuder sig, men ännu tråkigare vore det ju om kvinnor och män utsätts för det är ofrivilligt också.
Citera
2022-05-11, 23:14
Medlem
-Andreas-s avatar
Jahop.
Då var detta med prostitutionens vara eller inte vara prövat på både längden o tvären, kors o tvärs o slutsatsen är densamma;
Ingen lag kan hindra folk från att göra det, som de själva anser är moraliskt försvarbart eller åtminstone mindre farligt än många legala aktiviteter, intressen eller lagliga ovanor typ som att röka tobak.

Kriget mot alkoholen failade.
Likaså kriget mot droger.
Även kriget mot fildelningen.
Kriget mot prostitution kan ej heller vinnas.
Inte heller kriget mot fri information, meningsskiljaktigheter eller de som motsätter sig konformitet.
Citera
2022-05-11, 23:29
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Det här var inte bra för Paludan och svensk polis, nu när han kommer till Sverige i morgon så kommer dom mötas av 1000-tals arga muslimer som blir attackerade från hela svenska samhället

Muslimer har redan spelat in försvarsvideos om UG’s reportage.

https://m.youtube.com/watch?v=aFsnYFmkqqA

Haha.. men att han säger aldrig att det inte alls handlar om pengar mot sex utan att det kan vara andra saker som gäller, en ask choklad och gå på bio, kan vara annat än pengar och sex alltså.

Det är bevisat i dokumentärer att detta är kryphålet som används för prostitution inom Shia.

Inom Sunni så är dem brutalt öppna där det följer kastordningen, lågt rankad, håll käften och gör!
Den människan får något eller inget.
Citera
2022-05-11, 23:40
Medlem
-DaRude-s avatar
Som sagt, detta är en shiitisk styggelse som inte har något stöd hos 9/10 sunnimuslimer och definitivt inte enligt sunnitisk lära. Det är väldigt vanligt i Iran att man arrangerar njutningsäktenskap så att männen ska kunna ligga utan vedergällningar ovanfrån. I många fall är det flickor och kvinnor av betydligt lägre rang som på olika sätt dras in i detta, i alla åldrar.

Vissa prostituerade ingår också i dessa låtsasäktenskap för att kunna hora med "gott samvete", och genom äktenskapet kan de ha sex mot betalning och låtsas att det är mahr (äktenskapsgåvor osv). Så istället för att torsken frågar "vad tar du per timme?" så frågar han "vad är din mahr?" Med andra ord inget annat än prostitution och människohandel.

Därav är det inte accepterat inom islam i sin helhet men shiiterna har sin egen tro och bedyrar att det bör vara det.

Shia är ju en helt egen inriktning och religion egentligen eftersom de ständigt letar efter kryphål att få synda. Även sodomi är accepterat inom shia så länge mannen kräver det av sin fru, dvs eftersom hon inte får neka mannen sex enligt shia måste hon även acceptera sodomi om mannen vill det. Och då är det plötsligt ingen synd längre. De har även hittat kryphål att få ligga med pojkar. Det räcker att titta på Afghanistan och Iran så får man en klar bild av hur de tänker inom shia.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-05-11 kl. 23:58.
Citera
2022-05-11, 23:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Svaret finns bokstavligen i TS

"En shiamuslimsk sedvänja som vissa religiösa ledare hävdar har stöd i Koranen. Andra fördömer det och kallar det för prostitution i religionens namn."

O som alltid när det gäller islam.
Klart de fördömmer det hela.

Var ödmjuk o följsam så länge man är i minoritet.
Citera
2022-05-12, 00:09
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
På vilket sätt är det prostitution? Både kvinnan och mannen är ju med på det. Det handlar bara om en fejk "vigsel" så att de kan ha sex utan att gå emot deras religion.

Förstår inte varför detta skulle vara ett problem för oss.

Problemet är ju om de INTE är med på det. Annars är det som sagt bara sex, vilket man i Sverige får ha hur som helst efter 15 fyllda om de inblandade är med på det och det inte sker mot betalning. Att erbjuda boende, resor, lyx, eller vad det nu kan vara, är en gråzon men om ingen människohandel/trafficing är inblandat är det svårt (och kanske onödigt eller oönskat) att göra något lagvägen.

Att företeelsen kanske befäster rådande patriarkala strukturer, etc, whatever, det är inte olagligt. I väntan på att mer kommer fram kan man nog vänta med att drämma i storsläggan. Det skulle dock förvåna om det inte kommer fram att det i vissa fall förekommit påtryckningar (eller tvång), och i de fall den som "sålts" (om än frivilligt) och råkar vara mellan 15-18 är ju köparen rejält rökt.
Citera
2022-05-12, 00:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Förvånande? Njaa...

2004 kom den svensk-danska dokumentären "Prostitution bakom slöjan" som skildrade hur tillfälliga äktenskap användes för "halalprostitution" i Iran och nu, 18 år senare, kan en ny dokumentär om samma ämne spelas in här på hemmaplan.
Citera
2022-05-12, 00:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Det som förvånar mig är just det att folk blir förvånade...
Detta är en icke nyhet i sig.

Det mest förvånande är att över-imanen hade ingen aning alls om att sådant här förekom. Det var en total nyhet för honom.
Citera
2022-05-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Detta har ju förfan ingenting med sexhandel att göra. Hur dumma är ni egentligen? De köper en vigsel, så att en muslimsk man och en muslimsk kvinna kan ha "casual sex" (det gillar ju liberala svenskar ändå).
Jag tolkade det som sexhandel iaf. Att betala en kvinna för sexuella ändamål, och dessutom betala en "mellanhand" (imamen) för att etablera kontakten för sexuella syften, det måste vara koppleri.
TS-artikeln nämner flertalet kvinnor som "frivilligt" utsätter sig för detta, för att att dom inte känner dom har något val - att få in pengar för sitt leverne, tolkar jag det som. För mig låter detta som sexhandel - rätt och slätt.

Förekommer i bordeller i MENA-länder och i Asien, sen hundratals år tillbaka. Då betalar en man för att få ha sex med en kvinna i en halvtimme, på¨en bordell-verksamhet, och en imam står redo att "viga" paret för denna halvtimme, och sen blir det skilsmässa direkt. Här kan man snacka om att frukta Gud.

Gud -->
Senast redigerad av Robbinist 2022-05-12 kl. 00:53.
Citera
2022-05-12, 00:58
Medlem
-GGs avatar
Som sagt, islam är enbart ett sätt att få döda och knulla hur och vem man man vill och komma undan med det "moraliskt".

Att muslimer tror att de är i en position att diktera det sexuella bland världens människor, är skrattretande.

Muslimer är de äckligaste hycklarna som finns.
Männen är tjuvar, våldtäktsmän och bussrunkare, kvinnorna är köpta vrak med trasiga underliv och näsan i vädret som bara har ett värde i sex. Och de inbillar sig att de är respekterade av sina män.
Citera
2022-05-12, 01:05
Medlem
Man blir lite förvånad när EBT skriker så att galaklänningen spricker över detta som har varit känt under decennier? Har hon ingen koll på omvärlden alls?
Om ett ungt par som har hållit handen i månader och är troende, men vet att deras kärlek inte kan gå vidare utan en välsignelse från en företrädare för deras religion, så är det ett enkelt sätt att tillsammans ansöka om ett tillfälligt äktenskap. Vad är felet med detta? Förvisso så får äktenskapsförmedlaren ett par hundra kronor, men att kalla det för prostitution är fel anser jag.
I katolska länder, som är en stor del i Europa är det ok att knulla med vem som helst mot betalning, oavsett om man är gift eller inte. Bara man gör korstecknet efteråt, så är allt förlåtet.
Citera
2022-05-12, 01:05
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Det som förvånar mig är just det att folk blir förvånade...
Detta är en icke nyhet i sig.
Så vitt jag vet så förekommer sådana tillfälliga "vigslar" i alla muslimska länder och har alltid gjort då det rättfärdigas i Koranen. Ordföranden eller vad han nu är bör ju inte förvänta sig en Oscarstatyett för sin skådespelarinsats heller. Silken jävla pajas.
Att sedan PK-fittorna är tycker att det är upprörande är inte något som jag heller lägger någon vikt vid.
De är dumma i huvudet oavsett.
Nåväl
Om man lämnar den här skitreligionen därhän så anser jag att prostitution bör legaliseras. Regleras men accepteras för vad det är - världens äldsta yrke.

Personligen så är det inget för mig. Jakten och leken för att få kvinnan på rygg är ( rättare sagt var ) halva nöjet.
Idag har jag svårt att ens bemöda mig med fruntimmer överhuvudtaget.
För mycket huvudbry för för lite nytta och nöje.
Mest jobb, stress och skit.
Det sagt. Om man kan gå igång på det, så är väl annars upplägget ok med prostitution.

Som en sa - " jag betalar inte för sexet. Jag betalar för att hon ska lämna mig ifred när det är över".

Ligger något i det. Pun intended.

Det är vl klart att det inte är något nytt. Bara det att den negativa delen av islam aldrig diskuteras, det är rasistiskt. Så plötsligt så kommer detta fram och alla chockas men senare glömmer bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in