2022-07-20, 08:34
Medlem
MissDecibellas avatar
Här är länkar och info till dom olika separata händelserna han blivit åtalad/fälld för inkl senaste som stod i Aftonbladet igår;

Poliserna utnyttjade en missbrukare som lockbete och tacklade och tvångsvisiterade en 20-årig man.
En tidigare våldsdömd veteranpolis döms i båda fallen.
– Åklagaren är oerhört partisk, säger polisen i en intervju med Dagens ETC..”

”.. En av poliserna leder en specialgrupp inom Stockholmspolisen som jobbar både i uniform och civilt. Han är veteran inom polisen men dömdes 2009 för tjänstefel och vållande till kroppsskada efter att ha brutit armen på en 19-årig plankare.
Aftonbladet har tidigare berättat om polismannen, i samband med att han befordrades till stationsbefäl 2012.
Han har stått åtalad för tjänstefel i båda de aktuella fallen och osant intygande och falsk tillvitelse i ett av dem..”

”.. Polisen har nekat till brott i båda fallen och har kallat åtalet för en häxjakt på honom.
– Man är på mig. Åklagaren är oerhört partisk. Det känns som att någon där är ute efter mig, säger han om Särskilda utredningar, SU, Polismyndighetens enhet för att utreda sig själv, i Dagens ETC.
Det här tillbakavisas helt av den ansvariga åklagaren Marianne Nordström. Hon säger till tidningen att poliser åtalas för tjänstefel då och då, men att det är ett ovanligt fall.
– Det här är allvarliga brott. Om det är en häxjakt? Om vi är ute efter att sätta dit honom? Jag vet inte ens vem han är.

Polismannen döms till villkorlig dom. Det är oklart ifall han får jobba kvar som polis.

Ur Aftonbladet 19/7 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...villkorlig-dom

Här är mer information om det andra brottet han nu utreds för (låst artikel); https://www.etc.se/feature/vaaldsdoe...agaar-haexjakt där han själv avslutar med orden ”Det här är en häxjakt. Jag älskar att vara polis.”

Finns tidigare artikel om brottet han begick redan 2012 där han bla bröt armen på en 19-årig tjej som hade plankat i t-banan men ändå blir befordrad till stationsbefäl. Vilket innebär att alla klagomål etc på poliser, ordningsvakter och andra tjänstemän landar på hans skrivbord.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...olis-blev-chef

Vem är personen?
Senast redigerad av MissDecibella 2022-07-20 kl. 09:26.
Citera
2022-07-20, 09:02
Medlem
K.K.Ks avatar
Att bryta armarna av plankare är inget brott! Inte heller att visitera pundare. Vad ska diskuteras?
Citera
2022-07-20, 09:25
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.K.K
Att bryta armarna av plankare är inget brott! Inte heller att visitera pundare. Vad ska diskuteras?

Du läste varken tråd eller trådstart förstår jag?
Det framkommer nämligen där vad som ska diskuteras.
Citera
2022-07-20, 20:10
Medlem
Vem är snuten?
Citera
2022-08-24, 14:13
Medlem
traktorpullarns avatar
Borde de inte omplacera honom till Rinkeby istället så han gör lite nytta?
Senast redigerad av traktorpullarn 2022-08-24 kl. 15:02.
Citera
2022-08-24, 17:08
Medlem
Akvavitaes avatar
Vore coolt om man formade en enhet inom polisen där alla dömda poliser får arbeta med smuts. Som Dirlewanger brigaden 😆
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in