2022-05-12, 13:03
Medlem
Lillreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Är inte det smidigaste egentligen att bara elda upp skiten? Hiva ner kroppen i en sån eldtunna och bara tänd på vid något öde ställe.

Inte alldeles enkelt det heller du behöver bra med värme. Torr ved som brinner har en temp runt 700grader, en krematorieugn brinner med 900-1000grader. Du behöver alltså mer ämne än bara en kropp för få fart på temperaturen så allt brinner upp.

Sen tar det tid, krematoriet kör ungen över en timme. Tid som mördaren knappast tänker spendera vid sin brasa, ta med grillkorv kanske.
Citera
2022-05-12, 13:38
Medlem
den.dryges avatar
För det är nog inte så lätt att mörda, och sen gömma kroppen.

Dels väger den en del, sen är det nog lite svårt att frakta den utan att någon ska se det.

Styckar du kroppen, så har du rätt mycket bevismaterial du ska göra av med.

Det är helt enkelt svårt att gömma en kropp
Citera
2022-05-12, 15:31
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Att transportera offret i bil är en tillfällig risk för att minska risken över tid. Jag skulle transportera kroppen i bilen iaf.

Fast vad gör du med bilen sen? Det kommer finnas spår där.
Citera
2022-05-12, 15:39
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Jag har aldrig förstått varför det är så svårt för så många att gömma undan liken efter de har dödat dem, visst en del springer i panik och tappar all sans. Däremot finns det ju många tillfällen där de bara dumpar nån i en sjö eller gömmer undan dem.

Hur svårt skall det egentligen vara att gömma undan ett lik, utan att det hittas?

Kan vi få några tips från coachen?

Hur gömmer du dina lik?
Citera
2022-05-12, 15:57
Medlem
Eurypteridas avatar
Min döing sitter i soffan och ruttnar.
Jag drar en filt över liket om jag får oväntat besök.
Citera
2022-05-12, 16:00
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Hur svarar du på frågan varför du betalat en lägenhet i flera år, där de sedan hittar ett lik?
I värsta fall svarar jag att liket hyr lägenheten av mig via andrahandskontrakt och alltid betalat via autogiro utan att göra väsen av sig. Men förhoppningsvis tar det väldigt många år innan nån går in dit och då bör jag ha gott om tid att fiffla fram en bättre lösning eller åtminstone leva gott ett tag innan jag blir haffad.
Citera
2022-05-12, 16:17
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Hade inte den klantskallen hyrt flismaskinen med sitt kreditkort samma dag som frun försvann 🙄😁

Jo, jag läste det oxå. Googlar man fallet så finns massor med info.

Han hyrde flistuggen, och köpte en motorsåg med sitt eget kreditkort!!

Superklantigt mitt i alltihop.
Senast redigerad av Alonen 2022-05-12 kl. 16:21.
Citera
2022-05-12, 16:41
Medlem
Citat:
Jag har aldrig förstått varför det är så svårt för så många att gömma undan liken efter de har dödat dem, visst en del springer i panik och tappar all sans. Däremot finns det ju många tillfällen där de bara dumpar nån i en sjö eller gömmer undan dem.

Hur svårt skall det egentligen vara att gömma undan ett lik, utan att det hittas?
En förklaring kan vara att Sverige till ytan är ganska litet och våran allemansrätte. Händer ganska ofta att någon svamp plockar eller någon som är ute med hunden hittar lik i skogen. Eller så får någon för sig att nu ska vi bygga hus här så kommer det fram något lik där. Eller någon fritids fiskare som får något på kroken. Dom som hamnar på kebab spetten försvinner dom hittas inte.
Citera
2022-05-12, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
En förklaring kan vara att Sverige till ytan är ganska litet och våran allemansrätte. Händer ganska ofta att någon svamp plockar eller någon som är ute med hunden hittar lik i skogen. Eller så får någon för sig att nu ska vi bygga hus här så kommer det fram något lik där. Eller någon fritids fiskare som får något på kroken. Dom som hamnar på kebab spetten försvinner dom hittas inte.

Sverige är litet?
Citera
2022-05-12, 16:50
Medlem
Citat:
Sverige är litet?
Har du tittat på en jordglob någon gång.
Citera
2022-05-12, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Har du tittat på en jordglob någon gång.

Fint att du använder Mercator Projection, visar din okunskap.
Citera
2022-05-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillred
Inte alldeles enkelt det heller du behöver bra med värme. Torr ved som brinner har en temp runt 700grader, en krematorieugn brinner med 900-1000grader. Du behöver alltså mer ämne än bara en kropp för få fart på temperaturen så allt brinner upp.

Sen tar det tid, krematoriet kör ungen över en timme. Tid som mördaren knappast tänker spendera vid sin brasa, ta med grillkorv kanske.

Lär väl bli ben om inte annat rätt snabbt som man sen kan förstöra på något vänster, alltså man blir av med allt blod/kött allt sånt av elden och resten, ingen aning men borde vara ett alternativ om man har tid.

Mördaren kanske kombinerar nytta, en jävla massa som har tomter nu som eldar på och eldar upp skit, har man lite privat egendom så är det inte en jävel som bryr sig vad som eldas på tomten, frågan är ju däremot om det luktar apa av en brinnande kropp men lukten lär väl försvinna omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in