2024-08-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fast den enda som påstått något om "hushållskontakter" - vad fan det nu är för något - är DU! Utan att länka till källa dessutom. Jag länkade åtminstone till två källor, och citerade en tredje.

Gå ut en stund nu och få lite d-vitamin (solsken).
Nej. Det är flera som sagt det i media. Jag hörde det på P1 nyss, exempelvis.

Jag ska gå ut och klippa gräset snart så du kan hålla käften din jävla lallare.
Citera
2024-08-16, 12:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vi får hoppas det blir tvång på vaccinering så inga slipper undan den här gången.
Haha! mörk humor.

Citat:
Vi lärde oss av covid att den spreds rätt rejält från skidorter vid Alperna och vi trodde att restriktioner från resor till Kina skulle fungera som skydd.
Ja. Inte bara kön till liftarna, utan HISSEN/HISSARNA upp till liftarna där folk packade sig som sillar.
Inga restriktioner där inte.
Citera
2024-08-16, 12:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej. Det är flera som sagt det i media. Jag hörde det på P1 nyss, exempelvis.

Jag ska gå ut och klippa gräset snart så du kan hålla käften din jävla lallare.
Länka då, blådåre. Ditt citat gäller inte om du inte länkar.

Däremot har jag två länkar angående smitta via buttsex.
Citera
2024-08-16, 12:06
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Haha! mörk humor.

Ja. Inte bara kön till liftarna, utan HISSEN/HISSARNA upp till liftarna där folk packade sig som sillar.
Inga restriktioner där inte.
Det vaccin som redan finns är av typen inaktiverat virus och inte som covid vaccinerna
Citera
2024-08-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ger det någon effekt överhuvudtaget?

Vi lärde oss av covid att den spreds rätt rejält från skidorter vid Alperna och vi trodde att restriktioner från resor till Kina skulle fungera som skydd.

Vi har 1 känt fall här i Sverige och vi vet inte om mpox kan finnas hos personer utan symptom.
Denna sommar med en hel del resande till länder i Afrika. Kan finnas en hel del här i Sverige.

Om badkaret är fullt så menar du att det inte hjälper att stänga kranen. Det kommer rinna över oavsett?

Minimerar vi inflödet av smittade kommer spridningen att få ett långsammare förlopp.
Inför hemundervisning för samtliga elever med rötter i Afrika för att minska spridningen i skolorna. Inför utegångsförbud för alla rötter i Afrika osv.
Citera
2024-08-16, 12:51
Medlem
Here we go again🙂

Vaccinerade mig inte under corona hysterin och kommer inte vaccinera mig mot apsjukan, har inte varit sjuk en enda gång trots att jag inte tog sprutan.

Däremot har alla som tog sprutan i släkten varit sjuka titt som tätt, några dog och några fick kroniska sjukdomar.

Ni får som är rädda för gärna gå och vaccinera er, men lämna gärna oss andra som står över ifred🙂
Citera
2024-08-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandalayBay
Det heter väl ändå "purebloods"?
True blood är väl en tv-serie?

möjligt, jag försöker undvika dem, fick nog av alla feta antivaxxar som grinade på iva över hur dumma de kände sig... vad fan gjorde de på iva med "snuva" liksom...
Citera
2024-08-16, 13:17
Medlem
Behöver även normala heterosexuella vara oroliga? Lustigt hur vissa vill påstå att bögeri är helt normalt och friskt när de hela tiden utvecklar dödliga sjukdomar av just sitt bögeri.

Naturens sätt att säga ifrån
Senast redigerad av Lastpall500kg 2024-08-16 kl. 13:20.
Citera
2024-08-16, 13:25
Avslutad
Apokoppor är inte farligt och det är större chans att bli våldtagen av negrer i Sverige.

Flera miljoner dör av fetma, rökning och alkohol.

För något åt det istället.
Citera
2024-08-16, 13:25
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Just nu: Kan bli aktuellt med Mpox-åtgärder-regeringen, UD och FHM gör sig redo. Socialministern: ”Ska kunna fatta snabba beslut.”

Jahapp, där ser man…

Japp. Det kommer nog bli mycket snabbare agerande i Sverige denna gång.
Citera
2024-08-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hur är det med läsförståelsen? Vaccinen är testade, men inte godkända i fattiga länder. Men du kanske inte vågar ta vaccin som varit i bruk i 10 år och är godkända i EU och USA, men ännu inte Kongo?

Dessutom ett levande vaccin som förmodligen är väldigt likt det varenda människa fick fram till 1976 för att utrota smittkoppor.
Eftersom mitt inlägg togs bort får jag svara igen
Jynneos Är det enda som är det enda mpox vaccinet som är " gordkännt " under emergency use i usa och Europa
Kongo hade inte acceptera emergency use ( vilket dom har nu )

FDA Authorizes Emergency Use of JYNNEOS Vaccine to Increase Vaccine Supply ... an emergency use authorization (EUA) for the JYNNEOS ...

https://www.cdc.gov/poxvirus/mpox/interim-considerations/overview.html
Senast redigerad av Superburkeen 2024-08-16 kl. 13:42.
Citera
2024-08-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Japp. Det kommer nog bli mycket snabbare agerande i Sverige denna gång.

Yes! Kom precis också från Aftonbladet och expressen att regeringen blixtinkallar sin särskilda krisgrupp efter Mpox-fallet!

Kanske blev värre än vad man trodde iallafall? Trodde det bara var typ medier som överdrev men alltså jag tycker detta påminer om när Covid var nytt. Dessa stegen innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in