2024-08-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du har rätt, det har inte framgått. Mest jag som satsar mina dinarer på att det inte är en svensk som flyger hem från djupaste Afrika den här tiden på året och som mitt i en smittohärd inte testar sig innan.
Ja jag gillar inte negrer (i Sverige) heller men jag undrade mest var man kunde läsa det.
Citera
2024-08-15, 23:48
Medlem
Citat:
Nej. Ser inga som helst orosmoln över en så specifik smitta.

Jag håller med dig det är bara WHO som ser en nödsituation.
Citera
2024-08-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPPTER
Åtminstone vad det verkar då det gäller män? Homosexuella kvinnor tycks inte vara upphov till liknande farsoter? Nu tänker jag även på AIDS och som tidigare kallades "Bögpesten".

Undrar verkligen varför det är så.

Kan det ha ngt med analsex att göra?

Eller promiskuitet dvs när en bög blir smittad sprids smittan fortare än blixten, eftersom ”alla ligger med alla hela tiden”?
Citera
2024-08-15, 23:49
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jaha?

Det tillåter inte Svensk lag. Då får man ändra lagboken först.

Visst vist men allt kommer ut på flashback ändå
Citera
2024-08-15, 23:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04

Nödsituationen gäller mest Afrika och kanske något fattigt land där det kan ske något sekundärt utbrott. Tänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Visst vist men allt kommer ut på flashback ändå
Det tror jag inte.

Den allra första, Svenska covidpatientens namn läckte aldrig ut trots att andra lallare skrev precis som du.
Citera
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandvikenhockey98
Idag kom vi många tillbaka från semester, tänkte på att en kollega hade ovansidan av händerna fyllda av små utslag, lustigt

De hemkomna från Afrika är särskilt viktigt att hitta
Citera
Medlem
Ilimitados avatar
En svala gör ingen sommar. En smittad gör ingen pandemi.
Citera
2024-08-15, 23:53
Medlem
Citat:
Nödsituationen gäller mest Afrika och kanske något fattigt land där det kan ske något sekundärt utbrott. Tänker jag.

Japp i Sverige är vi gröna troligen.
Citera
2024-08-15, 23:54
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Det jag undrar lite över är om denne man som blev smittad hade symptom under resan hem till Sverige eller om symptomen uppkom senare. Verkar vara lite oklart där. Tänker att om han hade symptom under resan hem ökar ju risken att andra kan ha smittats. Annars om han fick symptom först efter att han kom hem borde smittspridningen vara väldigt begränsad förutsatt att det stämmer att man inte är smittsam innan man får symptom.
Det kommer givetvis inte bli någon stor spridning i Sverige, I länder som Kongo förstår befolkningen typ ingenting om sjukdomar och hur de ska bete sig etc, inte ens när det gäller ebola så fattar dem vad de ska göra och inte göra, de har ju någon slags ritual där de kramar om sina döda även om de har dött i ebola, utbildningsnivån och den generella iq-nivån är skrämmande låg, sjukdomar av den här typen som smittar genom närkontakt kommer sannolikt inte leda till någon pandemi då de flesta människor i utvecklade länder förstår bättre än att vara nära smittade,
Citera
2024-08-15, 23:55
Medlem
Har viruset uppstått genom att en människa knullat med en apa? Ursäkta ev dum fråga, är blockad från Google search bar så måste fråga
Citera
2024-08-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
WHO ser nog mer till potentialen och vill inte stå med byxorna ner OM det här blir stort.

Det kan givetvis snart blåsa över som infektionssjukdomar alltid gör.

Men det blir problem i landet om halva polisstyrkan och halva staben av läkare och annan vårdpersonal blir sjuka i den här skiten samtidigt. Speciellt som en massa människor kan behöva vård samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in