2024-08-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det finns gott om det i litteraturen, men det är ju inte lönt att du får länkar till det för du kommer inte förstå vad man menar i artiklarna.

Så, hade du fått antibiotika mot någonting någon gång eller inte?

Kan inte spontant svara på det men såna klassificeringar beror på olika saker ibland. Finns säkert svar om du söker runt. Du känner säkert till det klassiska exemplet med fotosystem 2 som ju egentligen är fotosystem 1 men har fortsatts kallas för "2" för att det fanns så mycket i litteraturen om nummer "2" att det att det hade blivit jätteförvirrande att gå tillbaka. Det har med klassificeringen på något vänster att göra iallafall.
Okej
Citera
2024-08-15, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej. Det är inget att bry sig om.

Ännu.

Helt fel. Börjar vi bekämpa det nu med total lock down, isolering och vaccinpass så har vi ett mycket bättre utgångsläge än om vi väntar och låter superspridare sprida sjukdomen.
Citera
2024-08-15, 21:37
Medlem
Rent av pinsamt att den första smittan utanför Afrika hittas i *trimvirvel* Sverige, världsmetropolen.
Citera
2024-08-15, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Helt fel. Börjar vi bekämpa det nu med total lock down, isolering och vaccinpass så har vi ett mycket bättre utgångsläge än om vi väntar och låter superspridare sprida sjukdomen.
Det går inte att stoppa. Bara att acceptera läget. Om det nu är så illa.
Citera
2024-08-15, 21:38
Medlem
Blir nog att afrikaner kommer känna sig uttittade ifall spridningen tar fart.
Citera
2024-08-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja då fattar jag.

Nej det vill nog mycket till innan man stoppar flygresor.

Speciellt som vi bara har ett enda fall.

Vi lär ha fler till skolstart, då föräldrar inte kan se skillnad på Mässling, rödahund, smittkoppor/apkoppor, eksem och myggbett. Det finns ju en dröse svenska idioter till föräldrar som anser att det är fullt naturligt att tvinga barnen att stå ut med Mässling och Rödahund. Dessa föräldrar lär också underlåta sig söka vård för smittkoppor/apkoppor och då har vi stora problem.
Citera
2024-08-15, 21:39
Medlem
Kaptenzoomsfasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Gick ju berättelser om gasmaskanvändning på tunnelbanevagnar.

Så långt gick inte jag😊
Många var nog väldigt rädda under pandemin. Det var svårt för dem som hade underliggande sjukdomar och som behövde skydda sig mot att insjukna. Jag hade andningsskydd men gasmasken lämnade jag hemma😊
Citera
2024-08-15, 21:40
Medlem
Gissleń utesluter inte åtgärder men det är inte aktuellt just nu.
Citera
2024-08-15, 21:41
Medlem
Varför stängde man inte ner resor från afrika till sverige?! Så hade inte sjukdomen kommit hit ju..
Citera
Medlem
Kaptenzoomsfasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D

Ja, tyvärr är det så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenzoomsfaster
Så långt gick inte jag😊
Många var nog väldigt rädda under pandemin. Det var svårt för dem som hade underliggande sjukdomar och som behövde skydda sig mot att insjukna. Jag hade andningsskydd men gasmasken lämnade jag hemma😊
Det är ju upp till var och en hur dom vill göra
Citera
2024-08-15, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D

Naturligtvis går det att begränsa smittan med auktoritära metoder som isolering, handskar, munskydd, vaccinpass och tvångsmässig isolering av antivaxxare. Är man antivaxxare i detta läge så bör man omedelbart spärras in och bli fråntagen sina medborgerliga rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in