2022-05-12, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag orkar verkligen inte diskutera detta med dig. Jag vet att du blir våt därnere så fort du och jag har en diskussion, men tvivlar starkt på att du är kapabel att förstå den etiska aspekten av abortdebatten.

Jag tycker människor är viktiga på det sättet att vi ska undvika att döda varandra.

Det är lugnt. Förväntade mig inte att du skulle kunna argumentera då du inte verkar vara åt det intellektuella hållet, men du gjorde mig förvånad ändå då du saknar retorik... Det är ju en sak att ha en åsikt tycker jag, men om man vill yttra sig och införa lagar som andra ska rätta sig efter så krävs det ju mer på benen. Personliga påhopp biter inte på mig. Om du menar att jag blir kåt så blir jag inte det i en diskussion. Men jag är ofta kåt och världen behöver knulla mer är min åsikt. Nu har jag sett till att jag inte kan få fler barn och ändå är jag inte bitter och vill stödja ett abort förbud. Tänka sig att det finns kärlek här i mitt hjärta ändå.
Citera
2022-05-12, 09:59
Medlem
Citat:
Jag orkar verkligen inte diskutera detta med dig. Jag vet att du blir våt därnere så fort du och jag har en diskussion, men tvivlar starkt på att du är kapabel att förstå den etiska aspekten av abortdebatten.

Jag tycker människor är viktiga på det sättet att vi ska undvika att döda varandra.

Abortförbud dödar mängder av kvinnor varje år.
Citera
2022-05-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Nej inte alls.
Möjligtvis dödar kvinnor sig själva genom att begå abort.
Citera
2022-05-12, 10:04
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Om du inte vill göra olaglig abort kanske man ska använda skydd vid sex.
Citera
2022-05-12, 14:21
Medlem
När jag läser tråden så ser jag många talibaner i svensken.

Det finns bra argument på båda sidor med det är alltid individer man diskuterar. Orsakerna till att vilja ha abort är olika från all till fall, där det är omöjligt att sätta sig in i hur andra människor har det.

Ett barn ingen vill ha eller kan ge en bra framtid kommer få ett svårt liv. Att säga till en svart gravid tonåring USA att hon måste föda sitt barn är vidrigt när hon själv är ett barn utan framtid, och det finns ingen abortmotståndare som sedan hjälper henne och barnet att gå i skolan, få ett arbete och bostad.

I Sverige har vi bättre förutsättningar att som ensam mamma att ta hand om barnet, men det är ändå varje enskild människas beslut om man vill ha abort. Jag tycker man löst det bra med fri abort fram tills en viss vecka, och sedan måste det diskuteras med överheten.

Det jag tycker är det värsta med Sverige, är antalet aborter är stort trots information om hur man skyddar sig. Vi har en mycket känd influenser som berättar skamlöst om många aborter som helst, och det visar att abort blivit ett lyxigt preventivmedel som betalas av andra medborgare via skattesedeln.

Jag vill se att aborter kostar pengar, och att varje abort ska inkomstprövas, där vanliga toningar som inte har inkomster eller vett, får gratis abort men där vuxna sunkkäringar betalar till sjukvården vad ingreppet kostar.
Senast redigerad av Vresrosen 2022-05-12 kl. 14:24.
Citera
2022-05-12, 17:52
Medlem
Citat:
Om du inte vill göra olaglig abort kanske man ska använda skydd vid sex.
Ja, det kanske ni män ska göra lite mer än vad ni redan gör....Ni har bara ett end preventivmedel, och är som grupp så pass ointresserade av att skydda er att man inte vill satsa på att producera något annat än kondomer till er.

säger en del.
Citera
2022-05-12, 18:04
Medlem
Citat:

Precis som fri abort.

Men det är väll inte ditt argument , utan att det är kvinnans rätt att döda den som utövar kontroll över hennes kropp?
Citera
2022-05-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ja, det kanske ni män ska göra lite mer än vad ni redan gör....Ni har bara ett end preventivmedel, och är som grupp så pass ointresserade av att skydda er att man inte vill satsa på att producera något annat än kondomer till er.

säger en del.

Kondom är det vanligaste preventivmedlet (i den minioritet av fall som omfattar abort i trots skyddsförsök med pmedel)., tyvärr är det oerhört dåligt i jmf med det aborterskor har tillgängligt, inte heller betyder gratis eller större tillgång till preventivmedel att aborterskor skyddar sig från graviditet. Åtminstonde inte svenska kvinnor.
Citera
2022-05-12, 18:55
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

säger en del.
Eh ok? Tycker att både män och kvinnor bör skydda sig om man inte vill ha barn. Trodde det var uppenbart.
Citera
2022-05-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?

Kan du förklara vad det är du försöker säga på slutet? Det verkar som proppskåpet löst ut fullständigt men man kanske måste ha läst den satanistiska bibeln för att kunna tillgodogöra sig detta tungomål.
Vad var det som många innom EU gjorde eller inte gjorde?
Vem var den där som talade sanning och vad har körsång med USA's avslutande av aborträtten att göra?
Citera
2022-05-13, 21:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Kondom är det vanligaste preventivmedlet (i den minioritet av fall som omfattar abort i trots skyddsförsök med pmedel)., tyvärr är det oerhört dåligt i jmf med det aborterskor har tillgängligt, inte heller betyder gratis eller större tillgång till preventivmedel att aborterskor skyddar sig från graviditet. Åtminstonde inte svenska kvinnor.

Fast p-medel för kvinnor är mycket sämre än kondom på grund av de svåra biverkningarna.
Citera
2022-05-14, 04:13
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?

Om USA:s HD skrotar aborträtten så är det ett utmärkt beslut! Värna livet! Jag både hoppas och tror att beslutet kommer att spridas även till vårt land. Att mörda ofödda barn ska bli svettigt för omdömeslösa kvinnor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in