2022-05-03, 15:06
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Wtf! Kan ryssar på riktigt vara så korkade att dom försvarar en invasion av ett annat land för att det finns lite vaga nazikopplingar bland några kända personer som varit döda i flera år? Det där landet framstår som ruttet uppifrån och ner. Hade inte några större problem med ryssar fram till för ett par månader sen men man får väl tänka om

Det handlar inte om att försvara någon invasion. Det handlar om att visa upp hur svensk politik ser ut, syftet är oklart, men kanske som ett avskräckande exempel. Det är nämligen svenska EXPO som står bakom budskapet i reklamen.
Citera
2022-05-03, 15:06
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Hur fan får man detta till att vara SD-kopplat?

Om något är det ju direkt kopplat till wokekultur och drevet som vänstern haft i Sverige senaste 10-15 åren när alla som har en annorlunda åsikt än en själv är nazist eller rasist och alla ska antingen hålla med eller hålla käften.

Tragiska sanningen är väl snarare, vad kan man inte beskylla SD för? Den listan torde bli ganska kort.

Tobias sitter säkert och skriver nu "Ryssland kolporterar SD:s revisionistiska lögn.."

Snart kommer säkert snyft reportage om hur den modiga Tobias får ta emot massa hat och hot, men hur det inte kommer stoppa honom i kampen mot hatets kolportörer....
Senast redigerad av doncroce 2022-05-03 kl. 15:11.
Citera
2022-05-03, 15:08
Medlem
Ska man vara ärlig så finns ju vissa direkta paralleller till nazism i hennes verk. Typ Emils farsa skriker som själve fuhrern.

Sen Ingmar "Adolf" Bergman. Han verkar ju varit total nazist. Typ kolla hans filmer...

Kamprad... Vad ska man säga?
Citera
2022-05-03, 15:10
Medlem
SvenBergmans avatar
Jag kräver kärnvapen på svensk mark nu!! Ställ upp några misiler på Gotland riktade mot Moskva.

Ett par rejäla fat man.

Nu!!
Citera
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Du pratar på ett sätt som är helt obegripligt. Ska expo vilja att Sverige och svenskarna ska försättas i krig, ruiner och dödas? Med stöd från svenska etablissemanget?

Jag konstaterar att det är svenska EXPOs budskap som basuneras ut i Moskva i den här lilla affischkampanjen. Det är 100% sanning och något som EXPOs grundare själv bekräftat idag.
Vad syftet är däremot vet varken du eller jag.
Men vad tror du svenska EXPO har för syfte, och tror du verkligen deras mål skiljer sig från den organisation (inte Kreml, det är en organisation för historieentusiaster) som står bakom affischkampanjen?
Varför tror du EXPO fått hålla på som de gjort i alla tider trots att de varit skadliga för Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Det är sjukt underhållande att se er efterblivna rysstroll använda samma argumentationsteknik tillbaka och kalla antiputin(muslim,arab och afrikanälskaren) folk för russofob troll synd bara det inte finns trollkonton som har något att vinna på att posta antiryssland skit på flashback. Vi är ett bättre land än så. Bevisar bara än mer vilket skitland ryssland är

Om det nu är svenska EXPO som står bakom budskapet här, och jag vänder mig mot det, hur gör det mitt konto då till ett trollkonto? Hur gör det Ryssland till ett skitland?
Vilken sida står du på egentligen? Svenska EXPOs eller den andra?
Jag står som sagt inte på EXPOs sida.
Citera
Medlem
Severlohs avatar
Det där måste vara en trollning.
Citera
2022-05-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Wtf! Kan ryssar på riktigt vara så korkade att dom försvarar en invasion av ett annat land för att det finns lite vaga nazikopplingar bland några kända personer som varit döda i flera år? Det där landet framstår som ruttet uppifrån och ner. Hade inte några större problem med ryssar fram till för ett par månader sen men man får väl tänka om
Som mig. Tyckte det verkade vara ett coolt folk.
Nu ser man verkligen vad det är för typer. Änmer sjukt att se svenskar försvara honom. Men jag tror inte det är riktiga människor även om det ser så ut.
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Punkt 7 verkar märklig. Lenin ligger väl kvar på lit de parade i Kreml, borde man inte vara glad att Finland skyddade deras revolutionärer? Ingen ideologisk konsekvens alls, är det gamla tsar-ryssland vi har att göra med?

Det låter onekligen märkligt, då man minns att Lenin under sovjettiden förkroppsligade alla goda egenskaper som tänkas kunde, storhet och godhet och visdom och rättvisa och fan vet vad. Numera är bilden mer komplicerad. Det har skapats en rysknationalistisk bild av Lenin som "utländsk agent", och hans revolution framställs som utomstående krafters kupp mot tsarens imperium.

Självaste Putin har ofta poängterat de "fel" och "misstag" som Lenin och bolsjevikerna gjorde, till exempel att bevilja Finland självständighet trots att gränsen gick så nära Petrograd. Putin har också påmint om att Lenin fick hjälp med revolutionen av finnarna.

Under 1940- till 80-talen, då det viktigaste för Finland var att ha oproblematiska relationer till Sovjet, skröt vi gärna med hur mycket Lenin hade uppehållit sig här, och med alla de bekantskaper han knutit. Det sattes upp minnestavlor på snart sagt varenda byggnad där Lenin varit. Uppslagsverket Finland har en artikel om den finländska Lenin-kulten.

https://www.uppslagsverket.fi/sv/sok/view-170045-LeninVladimirIljitj

Och den här kulten används nu av ryska Lenin-kritiker som bevis för finländarnas svekfullhet. Till exempel påstår webbplatsen Krasnaja Vesna (Röd vår) att den finländska polisen inte gjorde något för att gripa folk som brutit mot tsarväldets lagar. Därför blev landet ett kärt tillhåll för alla möjliga revolutionärer, inklusive Lenin, påstår artikeln.

https://rossaprimavera.ru/article/2cab509a?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop&utm_ referrer=https%3A%2F%2Fyandex.ru%2Fnews%2Fsearch%3 Ftext%3D
Senast redigerad av Ördög 2022-05-03 kl. 15:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Tragiska sanningen är väl snarare, vad kan man inte beskylla SD för? Den listan torde bli ganska kort.

Tobias sitter säkert och skriver nu "Ryssland kolporterar SD:s revisionistiska lögn.."

Snart kommer säkert snyft reportage om den modiga Tobias får ta emot massa hat och hot, men hur det inte kommer stoppa honom....

Enda positiva med en rysk anstormning är väl att man kommer få se personer som Tobias bli halstrade av fienden, förmodligen medan han viftar hetskt med en vit flagga i ena och en rysk i den andra.

Svensk journalistkår är fan det största hotet mot Sverige.
Citera
Medlem
MasterBaits avatar
Är Sverige nazistiskt? Nej, det skulle jag inte påstå. Att vi stöder extrema naziströrelser i Ukraina som C-14 och Azov talar dock inte till vår fördel. I Ryssland ser man nog vårt stöd till de ukrainska nazisterna som ett återkommande mönster.

Ledaren för Azov har f.ö. sagt att deras mål är att utrota "untermensch ledda av judar".

C-14 ligger bland annat bakom attacker på romer och LBTQ-rörelsen. Ledaren för C-14 har sagt att alla vapen som de får kan användas för att göra Ukraina större:
https://twitter.com/redfishstream/status/1499776551839092740

Tyvärr vitmålar svenska medier de extrema rörelserna som har den reella makten i Ukraina. Det talar verkligen inte till vår fördel. Man utmålar Putin som ond, men man ger vapen till Europas i särklass mest korrumperade stat, styrt av onda makter som under 8 år för ett ideologiskt raskrig. Detta gör man utan att tveka eller ens fundera över konsekvenserna.

Nej, Sverige är inte ett nazistiskt land. Men det består av patetiska hycklare som lik förbannat stöttar galna ideologiskt drivna militära grupper. Faktiskt.

...

Ukrainska nazister säger att de vill döda ryska barn:
https://youtu.be/d7wvNO_FFPE

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
8 års bombningar av civila i Donbass, utfört av ukrainska paramilitärer, har enkelt viftats bort av de som du lyssnar på.

Tyvärr är de inte längre paramilitärer, de är som flera andra extrema vit-makt militär helt och hållet inlemmade i ukrainsk militär. Det är ett eget regemente, inte en bataljon eller halvmilitär grupp.

https://euromaidanpress.com/2014/10/09/azov-regiment-to-join-ukraines-national-guard/

Citat:
Ursprungligen postat av stanlad
hittills har jag sett mycket prat om det där 8 år bombningarna självklart tror jag att saker hände 2-4 år efter 2014 men efter 2018 så har jag också hört att antal civila som dog var mycket mindre

Det stämmer att de gick ner efter 2018. Redan efter 2015 faktiskt. Gränserna drogs väl hårdare. Men beskjutningen av civila pågick. De flesta i gränstrakterna har levt i källarna under många år medan hus har förstörts. Här är OSCE:s rapport över 2017-2020 med siffror och kartor över döda:
https://www.osce.org/files/f/documents/f/b/469734.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jag kräver kärnvapen på svensk mark nu!! Ställ upp några misiler på Gotland riktade mot Moskva.

Ett par rejäla fat man.

Nu!!

Faktum är att Sverige hade ett kärnvapen-program som las ner i.o.m. Palme och motstånd mot Vietnamkriget.
Citera
2022-05-03, 15:12
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Det handlar inte om att försvara någon invasion. Det handlar om att visa upp hur svensk politik ser ut, syftet är oklart, men kanske som ett avskräckande exempel. Det är nämligen svenska EXPO som står bakom budskapet i reklamen.
Hur tänker du nu? Expo samarbetar med Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in