2022-05-02, 20:36
Medlem
Jag är en person som gillar Windows anteckningar eftersom det är så enkelt men på grund av det är svårt att strukturera när man har flera olika anteckningar brukar jag även använda Evernote.

Har läst på flesta ställen Obsidian notes ska vara en klass för sig och superbra och när jag läser om det låter det precis som det jag är ute efter, Notepad (enkelt gränssnitt) med fullt av funktioner.

Jag förstår mig dock inte på det. Har jag missat några plugins? Funktioner? Nu känner det mer som någon avancerad texteditor likt Sublime. Hur kommer jag igång?
Citera
2023-01-27, 22:01
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Jag är en person som gillar Windows anteckningar eftersom det är så enkelt men på grund av det är svårt att strukturera när man har flera olika anteckningar brukar jag även använda Evernote.

Har läst på flesta ställen Obsidian notes ska vara en klass för sig och superbra och när jag läser om det låter det precis som det jag är ute efter, Notepad (enkelt gränssnitt) med fullt av funktioner.

Jag förstår mig dock inte på det. Har jag missat några plugins? Funktioner? Nu känner det mer som någon avancerad texteditor likt Sublime. Hur kommer jag igång?
Kom du någonstans med Obsidian?
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2023-01-27 kl. 22:04.
Citera
2026-05-13, 20:12
Avstängd
Obsidian Kostar 50kr per månad och 80kr per år. Obsidian Är inte gratis.

Citat:
Safe and secure
Obsidian Sync works in the background to keep your notes synchronized effortlessly and privately.

End-to-end encryption. Your data is automatically secured using AES‑256, the strongest encryption standard. With Obsidian Sync you’re always in total control of your notes. Learn more.

Version history. Obsidian Sync gives you version history for every note, so you can go back to see how the content changed. It’s easy to see the differences between revisions.
Cross-platform apps. Obsidian is available on all major platforms, so you can sync notes to any device. Seamlessly work across Mac, Windows, Linux, iOS, Android, and even headless on a server.

Work offline, sync later. Obsidian is designed to work even without an internet connection. When you’re flying or in a remote location, you still have access to your files. When you’re back online Sync merges changes for you.

https://obsidian.md/sync
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in