2022-05-02, 16:21
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Herregud, låt han få sin lättöl. Jävla kommunpolitikerpack som har ett patologiskt kontrollbehov av andra människor. Om vi nu ska vara så ekonomiska kan vi väl lika gärna köra ut de för ättestupa, som det ser ut nu hade det nog varit humanare också. Fyfan för hur våra äldre behandlas.
Citera
2022-05-02, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Stig Lindgren, som bor på Framnäs gruppboende i Fors, nekas enligt Avesta tidning att dricka lättöl till maten på vardagar.

https://www.avestatidning.com/2022-05-02/stig-nekas-lattol-till-maten-strider-mot-lagen-och-vara-klimatmal
betalvägg, men det viktigaste framkommer i ingressen.

Nu undrar jag: vilken lag och vilka klimatmål hindrar de äldre att ta sig en välförtjänt lättöl på ålderns höst? Antar att Stigs jämnåriga som bor själva hinkar precis så mycket lättöl de önskar.
Men kommunen ska neka? Historien förtäljer inte om Stig får en lättöl eller två till helgen, men där verkar klimatgränsen gå.
(Ingen jävla invandringsdiskussion om jag får be, detta verkar handla om pursvenska woke-dårar)
Det är helt fel.

Det är pga av att vi är mitt i en pandemi och krigstider, vi måste ransonera och dra ner på vår klimatpåverkan.

Vad är gubbens vaccinationsstatus, framgår det i tidningen? Hoppas han är fullvaccinerad.

Förstår inte den negativa tonen från ts, det här är ju sådant som du vill ha?
Tror du det kommer bli mer eller mindre av sånt här, där man hänvisar till klimat och pandemi?

Eller du kanske inte vet vilka krafter och agendor du stödjer?
Är du en nyttig idiot som ser nu att det börjar gå för långt?
Dags att krypa till korset och byta visningsbild till en hund utan munskydd?
Voff
Citera
2022-05-02, 16:24
Medlem
konstits avatar
Fortfarande otydligt vilken lag som ställer hinder i vägen, och klimatmålsargumentet kan vi heller inte granska om vi inte får se hela artikeln. Någon jävel måste väl kunna rota fram den, eller är Avesta en vit fläck på FB-kartan ?
Citera
2022-05-02, 16:32
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Det förekommer inget supande på äldreboenden och bra är väl det.

Precis. Alkohol är djävulens munvatten, fy fan! Kommunen gör rätt. Stig kommer tacka kommunen i framtiden då han slapp bli alkis. Alkohol ska fasiken inte finnas på boenden alls! Karlslokar tappar omdömet när dom dricker, än värre är det i kombination med mediciner. Så kommunen gör rätt.
Citera
2022-05-02, 16:33
Medlem
CockWitchs avatar
Klimatgräns? Vad är det för jävla skillnad på en Coca Cola och en lättöl i klimatperspektiv? Jag blir fan skit sne när jag hör detta. Så jävla dumt så det var längesen jag hörde nått så dumt. Skottpengar på svinen! Dom ska väl för fan få dricka stark öl också om dom vill. Vuxna människor...
Citera
2022-05-02, 16:35
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Stig Lindgren, som bor på Framnäs gruppboende i Fors, nekas enligt Avesta tidning att dricka lättöl till maten på vardagar.

https://www.avestatidning.com/2022-05-02/stig-nekas-lattol-till-maten-strider-mot-lagen-och-vara-klimatmal
betalvägg, men det viktigaste framkommer i ingressen.

Nu undrar jag: vilken lag och vilka klimatmål hindrar de äldre att ta sig en välförtjänt lättöl på ålderns höst? Antar att Stigs jämnåriga som bor själva hinkar precis så mycket lättöl de önskar.
Men kommunen ska neka? Historien förtäljer inte om Stig får en lättöl eller två till helgen, men där verkar klimatgränsen gå.
(Ingen jävla invandringsdiskussion om jag får be, detta verkar handla om pursvenska woke-dårar)

Rätt åt den jävla gråsossen.
Citera
2022-05-02, 16:36
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Precis. Alkohol är djävulens munvatten, fy fan! Kommunen gör rätt. Stig kommer tacka kommunen i framtiden då han slapp bli alkis. Alkohol ska fasiken inte finnas på boenden alls! Karlslokar tappar omdömet när dom dricker, än värre är det i kombination med mediciner. Så kommunen gör rätt.
Det märks att du är arg bitter och vidrig till din natur. Antar att du jobbar inom hemtjänsten. Finns många sådana som dig där. Bittra och gråa 4 poängare av 10 som missbrukar sin makt och får klitt-stånd över det. Klart som fan att de ska få dricka vad fan dom vill.
Citera
2022-05-02, 16:40
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Stig nekas lättöl på äldreboendet - "strider mot lagen och klimatmålen"

Då kvarstår en redogörelse för vilka klimatsmarta dryckesval politikerna själva gör på sina möten och resor.
Citera
2022-05-02, 16:47
Medlem
Knastratts avatar
I en värmländsk kommun så ordnade man en pubkväll för de som bodde på ålderdomshem och liknande. Blev en jättesucce. Öl, vin och sprit - inga excesser. Dagen efter hittade man en uppsjö av löständer, kryckor och andra hjälpmedel. Samt två rullatorer.

Sensmoral? Nej tack! Fria trottoarer och bredare sex åt alla. 😂
Citera
2022-05-02, 16:49
Medlem
Jag tycker Stig ska få en snaps till sillen och en liten whisky till sänggåendet. Bra för blodtrycket och Stig känner lite välmående. Tror det ser ut så på många boenden. Exemplet är hämtat från boken "Sveriges värsta äldreboenden"!
Citera
2022-05-02, 16:51
Avslutad
Då var jag väldigt mycket schysstare Som 15 årig s k solpojke praoade jag på äldreboende. Det var ett riktigt skojigt boende där både personal och boende trivdes, egna rum och inredning. Hursomhelst så skulle jag en dag ta ut gubben Carlander på promenad. Jag greppade rullstolen och styrde iväg efter Storgatan, solen sken..det var en fin dag! När vi kommit en bra bit sa gubben Carlander plötsligt med myndig stämma..Kör in i parken bakom kiosken. När vi körde in då sa han:Lämna mig här och kom tillbaka på en stund! Va nu då ? gick i väg ett hundratal meter och höll honom i fokus. Så plötsligt kom ett par tre gubbar från det lokala A-laget fram och morsa så hjärtligt på gamla gubben Carlander..Va F de räcker gubbtjyven en starköl.. och de står och minglar vid rullstolen.. inte visste jag att han hade sådana polare. Var inte så stursk den tiden men tänkte det här kan mynna ut i katastrof. Så plötsligt tog de tomburken och gick iväg en bit. Jag hade nu smygit mig närmare..pilade fram till Carlander och sa:Nu går vi! Gubben Carlander var ett enda stort leende när jag traskade tillbaka med rullstolen. Nämnde av förståeliga skäl aldrig vad som inträffat.
Senast redigerad av lone star 2022-05-02 kl. 16:54.
Citera
2022-05-02, 16:52
Medlem
Schysst att kunna skylla på klimatet. Måste ju finnas fler grejer som går att dra in/ner på för klimatet skull. Hur varmt har Stickan på rummet? Hur stora portioner äter Stickan? Hur många timmar blir det framför tvn egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in