2026-08-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Andra avsnittet var ju ett klassiskt star trek, tredje, ja, det var helt klart av den arten och mot trams.
Men även den typen av avsnitt har vi sett innan i star trek.

Inte i Star Trek: Enterprise!
Citera
2026-08-13, 22:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Inte i Star Trek: Enterprise!
Har ingen begränsnings till en enda serie där, utan jag tänkte på alla.
Och något vi sett flera ggr innan.
Citera
2026-08-13, 22:28
Medlem
Ånej, fjärde avsnittet var typ ett jäkla noir-tema i svartvitt, stängde av efter fem minuter gick ej att kolla på. Fan, tror jag lägger ner denna serie nu, Discovery är ju ett mästerverk jämfört med detta dravel.
Citera
2026-08-14, 12:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ånej, fjärde avsnittet var typ ett jäkla noir-tema i svartvitt, stängde av efter fem minuter gick ej att kolla på. Fan, tror jag lägger ner denna serie nu, Discovery är ju ett mästerverk jämfört med detta dravel.
Det var deras sol som gjorde de inte kunde se färger.

Avsnittet i sig var väl inte lika bra heller, men okey.
Citera
2026-08-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var deras sol som gjorde de inte kunde se färger.

Avsnittet i sig var väl inte lika bra heller, men okey.

Bara en dåre som kan tycka att dom senaste två avsnitten var hyfsade. Vi andra tycker inte detsamma då tredje avsnittet på säsong 4 hade 5.7 på IMDB och senaste avsnittet hade 5.8 i betyg och det är sämst sedan serien började då inga avsnitt har varit under 6.0 på IMDB!

Första avsnittet på säsong var däremot riktigt bra och det visar sig på IMDB också där betyget är 8.4 så man hade lite hopp om att säsongen skulle fortsätta på den banan men det gjorde det verkligen inte.

Nej, deras manusskrivare har totalt slut på historier att berätta.
Citera
2026-08-14, 13:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Bara en dåre som kan tycka att dom senaste två avsnitten var hyfsade. Vi andra tycker inte detsamma då tredje avsnittet på säsong 4 hade 5.7 på IMDB och senaste avsnittet hade 5.8 i betyg och det är sämst sedan serien började då inga avsnitt har varit under 6.0 på IMDB!

Första avsnittet på säsong var däremot riktigt bra och det visar sig på IMDB också där betyget är 8.4 så man hade lite hopp om att säsongen skulle fortsätta på den banan men det gjorde det verkligen inte.

Nej, deras manusskrivare har totalt slut på historier att berätta.
Säger inte att de är så bra som det andra är, och tex första, och andra var rätt okey med.
Men de två senaste är inte på samma nivå, och det håller jag med om.

Intressant avslutning du skrev, och med tanke avsnitt 3 och 4 är gamla saker fast i ny miljö mest.
Men serien har dalat från starten och första säsongen helt klart riktigt bra, sen har det dalat sakta med säkert, och blandat en del bra avsnitt, men en del har varit substandard för star trek, inte så illa som Section 31, för den tror jag dom aldrig kommer slå i att vara kass, för det är något alldeles extraordinärt mediokert, för vara star trek.
Inte som Discovery som jag tyckte utvecklade sig bra, men också var det mer av en röd tråd serie.
Än vad denna är, för även tråden finns där, så är den svag ofta och ibland ingen alls.
Och det verkar som de inte riktigt vet vad de vill ta serien just nu.
Citera
2026-08-20, 17:08
Medlem
Va fan nu blev de dockor i senaste avsnittet..
Har ju ballat ur totalt
Citera
2026-08-20, 19:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
Har ju ballat ur totalt
Har inte sett avsnittet.
Men denna serie är en serie som är barnslig också och har skämt avsnitt.
Såklart så känns det som det är mer än ett och med solen som gjorde det till svart och vitt.

Innan jag ens säger något, så måste jag titta och se först.
Men din oro börjar jag också känna finns.
Citera
2026-08-20, 19:28
Medlem
Citat:
Har ju ballat ur totalt

Eller hur, vad fan är det som händer, mupparna i rymden liksom och riktigt jävla dåligt. Sicket jävla förfall på denna serie som hade en en fantastisk första säsong!
Citera
2026-08-21, 12:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Eller hur, vad fan är det som händer, mupparna i rymden liksom och riktigt jävla dåligt. Sicket jävla förfall på denna serie som hade en en fantastisk första säsong!
Hade dom haft ett sånt här avsnitt per säsong, så hade jag gillat det, som de första två säsongerna.
Tredje så började jag fundera på vilket var det där nonsensavsnittet nu, för det var flera som liknade just dom.
Och nu kanske inte den svartvita så mycket nonsens, men helt klart där, och nu dockor som verkligen hamnar under denna kategori.

Och jag misstänker att dom inte är klara än, och med tanke på säsong tre då.
Citera
2026-08-21, 16:28
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Har ju ballat ur totalt
Avsnittsbetygen rasar för varje nytt avsnitt på imdb. Lär vara nere på 1,0 för avsnitt 10.

Lägg ned skiten.
Citera
2026-08-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Avsnittsbetygen rasar för varje nytt avsnitt på imdb. Lär vara nere på 1,0 för avsnitt 10.

Lägg ned skiten.

Stämmer, senaste avsnittet med mupparna har 4.6 i betyg på IMDB!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in