Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-02, 03:26
Medlem
Kongruensbojds avatar
En avstängning är ett straff för att vederbörande brutit mot en eller flera regler. Efter att tiden för straffet löpt ut är användaren välkommen tillbaka.

Men hur är det med användare som man med fog kan misstänka har ett backupkonto som plötsligt dyker upp och postar i samma trådar där den avstängda tidigare huserat? Användarnamnet kan vara identiskt, relationerna till vissa husnamn i tråden likaså och vissa medgivanden om att här är samma gamla användare, fast under nytt namn.

Stängs även detta nyare konto av? Får det konsekvenser för det första kontot i form av längre avstängning?

Antar att det är ett dilemma för moderatorerna att avgöra, men jag vill veta hur Flashback tänker kring detta.

(Tänker inte sammankoppla några användare här i tråden men vill moderator veta vilka jag avser kan han eller hon skicka ett PM.)
Citera
2022-05-02, 03:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Ja, alla personens konton, nya som gamla, omfattas av avstängningen.

Så vad du behöver göra är att rapportera ett inlägg av personen för 1.07 och berätta vilka misstankar och bevis du har.

Eller så kontaktar du valfri mod via pm om det känns enklare.
Citera
2022-05-02, 03:39
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, alla personens konton, nya som gamla, omfattas av avstängningen.

Så vad du behöver göra är att rapportera ett inlägg av personen för 1.07 och berätta vilka misstankar och bevis du har.

Eller så kontaktar du valfri mod via pm om det känns enklare.
Du är för poppis och har brevlådan full verkar det som.

Jag har rapporterat personen nu.
Citera
2022-05-02, 03:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Du är för poppis och har brevlådan full verkar det som.

Jag har rapporterat personen nu.

Perfekt. Då kommer man att göra en utredning kring det hela.

Citera
2022-05-02, 06:10
Bannlyst
Man får vara lite smart när man har fler konton och inte bråka i samma trådar. Blir lätt att någon blir stött då
Citera
2022-05-02, 06:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Man får vara lite smart när man har fler konton och inte bråka i samma trådar. Blir lätt att någon blir stött då

Nu handlade det ju om postande när man har avstängda konton (otillåtet) och inte postande med flera konton (tillåtet om det inte missbrukas).

Som tidigare nämnts är det ju bara att RP:a för 1.07.
Citera
2022-05-02, 07:33
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Men om avstängningen är felaktig (vilket ofta är fallet) är det självklart att man skapar ett nytt konto. Moddarna ska inte tro att de kan stänga av användare på hur lösa boliner som helst.
Citera
2022-05-02, 07:51
Medlem
Det var en användare som reggade sig typ en månad ifrån mig med nästan exakt samma namn. Typ izTop, IpTop eller något. Vi skrev i samma tråd en gång, det tror jag folk kan ha tyckt var suspekt. Kan ju finnas folk som låtsas vara andra användare med för att få dem bannade. Kopiera åsikter, ordval osv. Vet inte vem av oss som var först ut, och kanske en slump men... Vi är inte samma användare, men det ser nog ut så.

Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Men om avstängningen är felaktig (vilket ofta är fallet) är det självklart att man skapar ett nytt konto. Moddarna ska inte tro att de kan stänga av användare på hur lösa boliner som helst.
Håller med, läst lite gamla trådar här och det är många användare som är avstängda. Mer än på andra forum jag besökt. Åsiktsmodereras det mycket här? (Och vad är poängen med permanenta bans, det är väl bara rensa kakor och starta en ny. All avstängning = 3 dagar.) Men många vet väl inte att man tar bort inloggning från sidor på det sättet.
Senast redigerad av UpTop 2022-05-02 kl. 08:03.
Citera
2022-05-08, 23:31
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Fast är det verkligen felaktigt? Har man dragit på sig mängder av varningar som till slut leder till avstängning synes det mer som att man är lite lengräddad och inte begriper bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in