2022-05-01, 21:01
Medlem
Scamps avatar
Såklart efter, borstar du innan smakar frukosten skit, liksom en no-brainer.
Citera
2022-05-01, 21:02
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
brukar du duscha före eller efter gymmet ? känns som samma princip.

Jag duschar före gymmet, så luktar jag inte svett på gymmet. Sedan börjar jag inte lukta svett heller när jag kommer heller, för det tar lång tid att lukta svett. Jag skulle också borsta tänderna före frukosten, eller rent av på kvällen dagen innan.

Då vi borstar tänderna direkt efter en måltid sliter vi på de, för tänderna just utsatts för syraangrepp.
Citera
2022-05-01, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag duschar före gymmet, så luktar jag inte svett på gymmet. Sedan börjar jag inte lukta svett heller när jag kommer heller, för det tar lång tid att lukta svett. Jag skulle också borsta tänderna före frukosten, eller rent av på kvällen dagen innan.

Då vi borstar tänderna direkt efter en måltid sliter vi på de, för tänderna just utsatts för syraangrepp.

okej , själv borstar jag en stund efter ”frukost ” 90% då efter kaffet sen på kvällen innan läggdags.
Citera
2022-05-01, 21:15
Medlem
Obscuritys avatar
Bästa för tänderna är 30 min innan frukost.

Efter frukosten kan man ta vatten och skölja runt i mun och spotta ut, sedan ta ett tuggummi.

Själv borstar jag efter för att jag är ingen psykopat.
Citera
2022-05-01, 21:20
Medlem
sonnenheims avatar
Innan ska ju tydligen vara bra.

https://www.iflscience.com/health-and-medicine/should-you-brush-teeth-before-or-after-breakfast/

Men det känns bättre att göra det efter
Citera
2022-05-01, 21:54
Medlem
Svidmyras avatar
Man borstar såklart innan frukosten, annars känner man ju inte hur den smakar.
Citera
2022-05-02, 01:02
Medlem
rallykalles avatar
Att borsta tänderna innan frukosten är som att torka sig i röven innan man skiter.
Citera
2022-05-02, 06:41
Medlem
Vafan äter ni till frukost som gör att ni måste borsta tänderna efter? Surströmming med vitlök?
Citera
2022-05-02, 10:35
Medlem
cleovarnamnets avatar
Om man ska vistas bland medmänniskor är det en självklarhet att borsta tänderna efter intag av ost, mjölkprodukter (både mjölk och kvarg ger hemsk andedräkt!) och kaffe. Har man verkligen inte möjlighet får man väl ta ett tuggummi eller försöka skölja munnen med vatten.
Efter många år i trånga tbanevagnar där man stundom står stoppad som sillar kan jag konstatera att många, även rejält piffade personer, verkar strunta totalt i sin andedräkt. Många verkar även strunta både i frukost och tandborstning och flåsar morning breath i ansiktet på en… Fascinerande. Och äckligt.
Citera
2022-05-07, 17:28
Medlem
encocacolatacks avatar
Efter. Men du måste vänta 20 minuter innan du borstar, annars kan syran på tänderna skada tänderna.
Citera
2023-06-11, 13:52
Medlem
spelar ingen roll. det är inte som om du gör det innan och sedan äter att nu helt plötsligt kommer allt arbete du gjort på dina tänder att försvinna. använd bara vatten.
Citera
2023-06-11, 14:15
Medlem
Dricker man juice till frukosten ska man vänta 30 min med att borsta dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in