2022-05-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Foka på överklassen istället som står för den största delen. Rikaste 10% släpper ut 50% av all c02.

Men varför utför ni då aktioner som drabbar 100% av de på motorvägen? Tillhör 100% av de på motorvägen de rikaste 10% ?!?!?
Senast redigerad av AbsolutPrada 2022-05-05 kl. 21:11.
Citera
2022-05-05, 20:56
Medlem
Citat:
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Hur varmt har du i din lägenhet? Du vet att uppvärmning av bostäder är en av de största miljöbovarna?
Bor du i tält?
Citera
2022-05-05, 21:00
Medlem
Citat:
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

KAN DU SVARA PÅ MINA FRÅGOR?!

DU CHERRYPICKAR FRÅGOR SOM DU TROR PASSAR DIN AGENDA MEN DU BLIR ÄNDÅ ÖVERBEVISAD SÅ DÅ LÄMNAR DU DISKUSSIONEN!!!!

ÄR DU EFTERBLIVEN ELLER VILSEFÖRD?

Jag tror på global uppvärmning! Dock verkar du och dina vänner inte förstå ett skvatt om hur ni ska bekämpa det!!!! Ni är som ett gäng vilsna får!! Attackera Svensson på väg att hämta sina ungar är vad ni klarar av!

Fyfan...
Senast redigerad av AbsolutPrada 2022-05-05 kl. 21:03.
Citera
2022-05-05, 21:11
Medlem
Citat:

Varför kör ni aktioner som hindrar vanliga svenskar att få ihop livspusslet!? Tror ni verkligen det kommer förändra något? Varför utför ni inte riktiga aktioner mot våra politiker?
Citera
2022-05-06, 13:51
Medlem
Är det miljövänligt eller inte att bränna upp sina egna brännbara sopor själv? Om man bor på landet?
Citera
2022-05-06, 13:58
Medlem
Citat:
Vi får inget betalt alls. Jag tar ledigt från jobbet och förlorar pengar när vi kör aktioner.
Och för er info, de flesta har jobb.

Vi samlar in pengar för att betala de böter vi får.
Vad har ni för yrken? Hur straffar ni varandra för "klimatövergreppen" ni själva begår? Tex som att använda skor med gummisulor, kläder som är köpta från en affär, mat som ni inte fångat in själva osv. Riktiga miljöbovar. Hur sanerar ni bort limmet efter era aktioner?
Citera
2022-05-06, 14:03
Medlem
Orkar inte traggla igenom hela tråden, men vilket klister använder ni? Inte PL400 väl, för det tar väl för lång tid att torka? Måste väl vara något epoxi, då?
Citera
2022-05-08, 01:41
Medlem
Vad brukar er grupp äta och dricka när ni ses?
Citera
2022-05-08, 11:00
Medlem
bulletproofsouls avatar
Det verkar inte vara så mycket "rebelliskt" över Extinction Rebellion kan jag konstatera utan de går i elitens ledband och ni väcker inga obekväma och obehagliga frågor.

För det första i det stora perspektivet så måste frågan om befolkningsökning tas upp. Det är människor som orsakat utsläppen och det är människor som är problemet. Så länge världens befolkning ökar i nuvarande takt så marscherar vi ofelbart åt avgrunden. Befolkningsökningen kan hejdas men det krävs en hel del obehagliga åtgärder och kanske även en hel del jobbig gränssättning gentemot dysfunktionell och skadlig kultur och religion vilket i grunden är den drivande kraften i befolkningsökningen.

För det andra. Ingen har här pratat om att 1 miljard afrikaner ska dö. Däremot är det så och det går inte att komma ifrån, det är den osminkade verkligeheten så skulle jorden, dess miljö, klimat och ekosystem må bra av att sådär 1 miljard människor försvann från den här planeten på ett elelr annat sätt. Det är inget trevligt eller sympatiskt budskap men tyvärr sant. Ducka inte för det.

Vad gäller åtgärder i Sverige. Istället för att blockera vägar för arbetarklass och lägre medelklass som ju ändå om några år kommer att köra elbilar istället så borde ni inrikta er på andra åtgärder:

Om man verkligen vill sticka ut och orsaka huvudbry bland elit men även vanliga människor bör ni blockera ingångar till köplador och gallerior. Det är den hjärndöda konsumtionen som är det verkliga hotet mot miljön och klimatet i Sverige. Den svenska Medelklassen är drogad av konsumtion och den snabbt växande underklassen har egentligen bara en enda uppgift i samhället nämligen att konsumera. Utan konsumtionen skulle alla elitens ekonomiska modeller snart falla samman och i princip all ekonomiskt tillväxt är beroende av konsumtionen. Det är den sanna vägen mot en ny samhällsordnng som ni säger er vilja ha. De flesta konsumtionsvaror importeras dessutom långväga ifrån på ett icke miljövänligt sätt och tillverkas i fabriker som håller mycket lägre nivå på miljö- och arbetsmijökrav än de svenska elelr europeiska.

Blockera också gästhamnarna i Sandhamn, Smögen, Strömstad mfl ställen under juli när eliten är ute med sina motorbåtar. Motorbåtar som fullkomligt spyr ut orenade avgaser direkt ut i känslig miljö.

Blockera också färjeterminalen till Finlandsbåtarna. Dessa abnormiteter till båtar spyr ut enorma mängder diselavgaser vid varje resa över östersjön i princip endast för nöjesresande.

Åk också ut till Arlanda och genomför aktioner där. En allt större del av flygresandet är enbart för nöjes skull eller ett resultat av globaliseringen vilket har som konsekvens att flytta runt människor som sedan ska åka "hem" och hälsa på

Dessutom ska ni propagera för införandet av mer autonoma områden där folk får sköta sig mer själva och leva ett mer friare liv typ som i Kristiania i Köpenhamn. Allt fler människor passar inte in i standardmodellen längre vilket får tex psykisk ohälsa, asocial beteende och kriminalitet som följd.

I östeuropa är det vanligt att man i förorterna, vid höghusen har gemensamma land där man odlar grönsaker och potatis samt bär och frukt vilket grannarna både delar skörd och arbete med. Detta motverkar ghettofiering, främjar integration, motverkar isolering och ensamhet samt är bra för närmiljön och ger ekonomisk fördel för de boende. Våra hjärndöda politiker är inte kapabla till att tänka ut små enkla åtgärder som dessa som gör stor skillnad på många olika sätt.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-05-08 kl. 11:43.
Citera
2022-05-08, 11:12
Medlem
smoerreboms avatar
Varför gör ni inte åtgärder mot politiker istället, limma fast er i riksdagen istället?

Varför väcker ni inte diskussion kring befolkningstillväxten? Det är ju uppenbarligen den underliggande orsaken till problemen. Löser man överbefolkningsproblemen så kommer klimatet att vända på sikt. Nu ser det mer ut som att det kommer att dö en väldig massa människor kring ekvatorn framöver.
Citera
2022-05-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Vad har ni för yrken? Hur straffar ni varandra för "klimatövergreppen" ni själva begår?

Dom limmar fast sig i varandra 🤣

TS har gett upp o sitter på Familjeliv o cashar in PK-poäng
Citera
2022-05-08, 13:51
Medlem
TS svarar på enkla frågor, precis som Extinction Rebellion tar till enkla metoder för att lösa ett komplext problem. Han slår sig för bröstet och menar att han gör en uppoffring för miljön när han inte orkar mer än att på sin lediga dag blockera trafik max 1 timme hemifrån samtidigt som han inte orkar ta tag i andra länder som är de verkliga problemen, då dessa länder förmodligen skulle banka skiten ur honom eller fängsla honom. Men det är så det ser ut 2022, alla ska "kämpa" för något, så att de inom sin grupp kan berömma varandra och smeka sitt eget ego och tycka att de är viktiga. TS försvarar att han sätter sig över alla andra människor med att han skapar opinion, när han i själva verkar endast bidrar till att han själv känner sig viktig. Som med de flesta sådana här grupper så handlar det om att synas och uppa sig själva. En tvättäkta narcissist som skiter fullständigt i om andras liv havererar på grund av det han gör, så länge han får känna sig viktig.

P.s, du får gärna svara på mina frågor som du lovade att svara på för en vecka sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in