2022-04-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Två enkla frågor, svara gärna: Varför låter inte ryssarna de civila välja åt vilket håll de vill fly? Varför kan de inte få fly västerut och stanna i Ukraina?
Varför gör inte Ukriana detsamma och låter folk bestämma? Vi vet från Kievområdet att dom totalvägrade säkra korridorer in till Ryssland.

Det enkla svaret på båda frågorna är att ryssarna inte vill fylla på Ukrainas försvar med soldater och mänskliga sköldar. Dessutom vet dom nu att det är risk att det uppstår massgravar efter att ha släppt civila som sen västerlänningar kan vallas omkring i.
Citera
2022-04-25, 18:41
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Suck. Det här är verkligen mitt sista inlägg nu.

Det finns fortfarande MASSOR av civila kvar i Mariupol, för de har inte släppts ut. Ca 1000 av dem är i stålverket.

Är verkligen alla såhär efterblivna i din jakt på oskyldigas lidande?
Om det är ditt sista så gör det inte så mycket.
Vi vet inte hur många civila som finns i mauriopol på den ukrainska sidan men troligen finns en del kvar som inväntar rätt tillfälle att slå ut de ryska hundarna.

Dessa får fri lejd från staden först såklart.
Citera
2022-04-25, 18:46
Medlem
Drozds avatar
Troligen ett försök att evakuera den civila gisslan och eventuella desertörer ur ukrainska marininfanteriet och Azovbataljonen.

Att ryska armén skulle börja mörda Azovbataljonens gisslan är ungefär lika troligt som att USA skulle ha slaktat de västerlänningar Saddam Hussein använde som mänskliga sköldar i Irak. Eller varför inte att UK skulle ha slaktat civilbefolkningen på Falklandsöarna efter att ha återtagit ögruppen från Argentina. Alla med mer än tre hjärnceller begriper att det är lögn.

Effektiv propaganda från Azovnazisterna i samarbete med västlig ljugmedia.
Citera
2022-04-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Kära putinistiska rysstroll.
Ryssland har redan tvångs deporterat en halv miljon ukrainare till områden öster om Sibirien.
Att tvångs deportera människor till ett okänt öde har inte historisk sätt ansetts som "humanistiskt" Jämför gärna med de sk "nazisterna" under andra världskriget.
Många från azovbataljonen som överlever blir nog tvångsdeporterade till Sibirien, men dom får i alla fall leva. Vad det gäller civila som tvångsdeporteras vet jag inte mycket om så där får du gärna länka till trovärdiga källor. Jag vet att städer i Ryssland tar hand om flyktingar.

Ett till ben för dig att tanklöst tugga på och efter det kan du fortsätta att suga i dig aftonbladets propaganda;
Många politiker börjar få upp ögonen för Ukrainas demokrati och värdegrund. För att inte tala om att dom också förstått att det är krig där. Det går trögt för dom att lära sig nygamla sanningar men det går framåt. Tydligen har dom inte brytt sig under dessa åtta år då "nationalismen" utvecklats men bättre sent än aldrig.

Ukraine 'disappointed' as Austria says besieged nation shouldn't be offered EU membership
https://www.abc.net.au/news/2022-04-25/austria-ukraine-eu-membership/101012486
Citera
2022-04-25, 18:48
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Man ser en beväpnad man och något som ser ut att vara en explosion även om händelsen lätt kan fejkas att se ut, och låta som en riktig bomb som går av.
Lite rök, och inga offer ses sekunderna efter, som går att verifiera av skeendena.
För många variabler över huvudtaget för att kunna bekräftas. Är ej heller någon apologet som favoriserar någon part, bör tilläggas.
Lägg av din idiot! Det finns ju hur mycket vittnesmål som helst som berättar om attacker på civila i Mariupol! Ta bara teatern som ryssvinen bombade med 1200 kvinnor och barn var av över 400 dog.

Sitt inte och försvara svinen ditt äckel!
Citera
2022-04-25, 18:50
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tvingar ryssen civila till Ryssland eller är det frivilligt?
Det finns gott om vittnesmål som bekräfta att de tvingats till Ryssland!
Citera
2022-04-25, 18:53
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Tjenare foliehatten! Vilket jävla dravel!

Har du hittat den uppgiften på Bitchute?

Vi får hoppas jag har fel.
Men jag kan inte utesluta scenariot.
Citera
2022-04-25, 18:57
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Om det är ditt sista så gör det inte så mycket.
Vi vet inte hur många civila som finns i mauriopol på den ukrainska sidan men troligen finns en del kvar som inväntar rätt tillfälle att slå ut de ryska hundarna.

Dessa får fri lejd från staden först såklart.

Kunde inte hålla mig, var tvungen att svara på det här.

På den ukrainska sidan? Menar du att det finns civila ryssar i Mariupol? Eller du kanske är förvirrad och menar rysktalande ukrainare? De kan såklart fly till Ryssland om de vill i de korridorer ryssarna öppnar. Det unnar jag dem, för jag vill inte se dem dö, som du.

Du har tillfört absolut noll till den här tråden, till skillnad från mig, men du har givetvis inte läst hela, så du har ingen aning. Du borde också låta bli att skriva mer här, eller så kan du kalasa loss med Tok-FranZZ och de andra psykopaterna som älskar död och elände.

Mariupol is 'almost wiped out' as over 100,000 civilians remain trapped in the city, top Zelenskyy advisor says

https://www.businessinsider.com/mariupol-almost-wiped-out-top-zelenskyy-advisor-says-2022-4#:~:text=Mariupol%20is%20'almost%20

Sen får du tycka vad du vill om källan. Verkar vara jävligt många fler än de 1000 i stålverket i alla fall. Oavsett om det är 100000 eller 50000.

De ukrainska civila som inte vill till rySSland kommer givetvis inte få fri lejd någonstans, såvida de inte är sugna på att lämna ifrån sig sina barn, sitta i läger för att bli bortförda till östra Ryssland, bli mördade på vägen, eller kanske våldtagna på det "mjuka" sätt som rySSarna anfaller.

Skit ner dig, tönt.
Citera
2022-04-25, 19:17
Medlem
Mänskliga sköldar....
Inte vet jag men om man tittar på hur Ryssarna & co har behandlat civila i området och hur bra evakueringarna av civila har fungerat så är det ju inte konstigt att de kvarvarande överlevarna har hamnat just i stålverket.
Citera
2022-04-25, 19:24
Medlem
Citat:
Argumentera för det då, om det är så viktigt för dig. Skriv inte bara en one-liner.

Jag tror krigsbrott begås på båda sidor, som i alla krig, men jag sitter inte och försvarar eller bortförklarar det.

Ärligt talat skiter jag i om det är ZOG-ödle-deep state- männen/ryssarna/ukrainarna som utfört en ologisk false flag eller inte. Det som syns på videon är vidrigt. Vill du att dina mor- eller farföräldrar ska attackeras på det här sättet?

Om du läser tråden kan du se att jag ställt ett antal frågor till de som skriver bortförklaringar i tråden (inklusive dig, nu), men ingen kan tydligen svara.

Varför måste du bortförklara det här?

Tycker du det är ok att gamla, svaga människor mördas på det här sättet?

Varför skulle ukrainarna utföra en false flag på sina egna när de får massiva vapenleveranser redan, det är inte som om de behöver mer sympati än nu?

Jag förstår inte ert behov av att alltid säga att det är falskt, kan du förklara för mig?

Varför bryr just DU dig inte om det vidriga som syns på videon?

Alla krigsbrottslingar bör fångas och dömas efter kriget, oavsett vilken sida de står på.

Du är uppenbarligen alldeles för känslomässigt engagerad för att diskutera detta, men här kommer svar på dina frågor.

Det måste jag inte.

Nej.

Varför inte? Det är inte så enkelt som verkar, man måste vara öppen för alla förklaringar.

Jag har inte sagt att något är falskt.

För att rapporteringen av kriget är ensidig som bäst, pinsamt uppenbart vinklad, och människor väljer sida på ett nästan religiöst sätt. Det är kort och gott inte nyanserat.
Citera
2022-04-25, 19:29
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Du är uppenbarligen alldeles för känslomässigt engagerad för att diskutera detta, men här kommer svar på dina frågor.

Det måste jag inte.

Nej.

Varför inte? Det är inte så enkelt som verkar, man måste vara öppen för alla förklaringar.

Jag har inte sagt att något är falskt.

För att rapporteringen av kriget är ensidig som bäst, pinsamt uppenbart vinklad, och människor väljer sida på ett nästan religiöst sätt. Det är kort och gott inte nyanserat.

Nyansera vadå? Konflikten? Det är en annan tråd. Perspektivet på judiska "nazister"? Oskyldiga pensionärers död?

Allt måste inte vara en konspirationsteori. Ibland är det bara som det ser ut. Det finns andra trådar du kan nyansera i, som förmodligen är mer relevanta.
Citera
2022-04-25, 19:31
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Varför skulle hatet mot vanliga ryssar växa? Varför slutar man sälja Kefir? Varför ställs en konsert där man bland annat använder balalajka in? Inser du inte själv att det är hjärntvätt i form av avhumanisering av ryssar ni utsätts för? Borde du inte fråga dig varför du springer med fåren för? Har du ingen mental nödbroms att dra i när hela debatten skenar åt helvete?

Jag är inte ett dugg hjärntvättad. Däremot växer min aversion mot putlerister mer och mer för varje ny löjlig lögn - om så allvarliga saker som ett pågående folkmord. Ägna er energi till att plädera för ett omedelbart stopp av putlers invasion i stället era förbannade mördare. Ja du med. Alla apologeter är en viktig del i att invassionen kunde ske, därför är ni medskyldiga

Om du kunde ta till dig skriven information, villet du uppenbarligen har svårigheter med då du går på puttlers lögner, skulle du se att hatet mot vanliga ryssar inte växer hos mig. Jag känner ryssar, och de upplever starkt obehag av alla jävla psykon som på svenska sitter och stöttar en galen diktator med fjantiga lögner. De känner hur lögnarna förknippas med hederliga svensk-ryssar. Så igen, tänk på vad fan ni skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in