Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-25, 20:51
Medlem
XtraXs avatar
Imorgon kommer första avsnittet.
Citera
2022-04-25, 21:31
Medlem
Hörde en recension på Tv, kulturnyheterna, det ska vara många av de gamla skådespelarna från The Wire med, men i helt nya roller. Ännu mörkare bild av Baltimore också.
Citera
2022-04-25, 22:43
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troldmanden
Hörde en recension på Tv, kulturnyheterna, det ska vara många av de gamla skådespelarna från The Wire med, men i helt nya roller. Ännu mörkare bild av Baltimore också.
Inte så många, några bakom och några skådisar.
https://www.newsweek.com/we-own-this-city-interview-david-simon-george-pelecanos-jamie-hector-darrell-britt-gibson-wire-hbo-1 699357
Citera
2022-04-25, 23:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Ett kort klipp med intervjuer med bl.a. skådespelarna.
https://youtu.be/naLSzOVBCLc
Citera
2022-04-26, 09:33
Medlem
GormDenGamles avatar
Ute nu!!
Citera
2022-04-26, 09:54
Medlem
GormDenGamles avatar
Det tog nästan 19 minuter. Sedan var det något negativt ang. Trump.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är mer PK!!
Citera
2022-04-26, 13:48
Medlem
junkbords avatar
Så vilka från The Wire såg ni? Jag såg: Poot, Mario S, Slim Charles och Landsman.

Annars tyckte jag nog första avsnittet var sådär faktiskt. Var något som kändes lite väl off, kan inte sätta fingret på det. Kan vara känslan att det kommer vara alldeles för Woke. The Wire var långt ifrån Woke, så jämför väl med det.
Citera
2022-04-26, 19:31
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Inte superimpad direkt, lite slött och lite överagerat..
Man får nog räkna med en massa woke och blm, speciellt i det här ämnet 2022.
Hoppas det blir mera utav government-fiffel.
Citera
2022-04-26, 23:29
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Så vilka från The Wire såg ni? Jag såg: Poot, Mario S, Slim Charles och Landsman.

Annars tyckte jag nog första avsnittet var sådär faktiskt. Var något som kändes lite väl off, kan inte sätta fingret på det. Kan vara känslan att det kommer vara alldeles för Woke. The Wire var långt ifrån Woke, så jämför väl med det.

Inspektören som skulle köpa hamburgare är jag rätt säker på var med som polis i The wire. Fuzzy Dunlop såg jag som hastigast.

Håller med i vad du säger om serien, känns sådär efter första. Hoppas det tar sig.
Senast redigerad av XtraX 2022-04-26 kl. 23:32.
Citera
2022-04-27, 13:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Kollade trailern, kändes tyvärr som att det blir väldigt mycket woke.

Avvaktar lite.

Gillade verkligen The Wire, men den skrevs i en annan tid när woke inte stod på agendan.
Citera
2022-04-27, 13:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Avvaktar lite.

Gillade verkligen The Wire, men den skrevs i en annan tid när woke inte stod på agendan.
Vad är det du och andra skribenter tycker är woke? Någon blev sur över att en advokat med koppling till medborgarrättsrörelsen (?) inte var positivt inställd till Trump. Det är ju rätt rimligt att personen inte gör så och inte woke utan snarare är gnället och tjatandet om woke ett uttryck för högerns gråt som vi måste uppfinna ett begrepp för. Wokegråt? ”X wokegråter i tråden”.
Citera
2022-04-27, 14:17
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Avvaktar lite.

Avvaktar..till vadå? Tills att du blir normal?
Se första avsnittet. Är inte många minuter av ditt liv. Var inte mycket "woke" där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in