2022-04-18, 00:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leapchild
1: De når inte upp till 4% spärren. Partier som inte når upp till spärren kan ta flera år på sig att samla tillräckligt många röster för att nå upp dit och även om partiet skulle ta sig dit så tar det ytterligare år för partiet att nå så många procent som krävs för att påverka politiken. Sverige har inte oändligt med tid innan ursprungsbefolkngen är utbytt.

2: Partiet är för kontroversiellt och ingen kommer vilja samarbeta med AFS. Det är det enda partiet som står för återvandring och har därför svårt att hitta partier att samarbeta med.

3: De flesta röster på AFS kommer från SD, eftersom att deras politik är liknande så är det att skjuta sig själv i foten. SD är mildare än AFS men både står för skärpt invandring och hårdare straff.

4: Återinvandring har inte folkligt stöd (det svenska folket vill utrotas).

5: Återvandring och politisk förändring i demokrati är en långsam process som tar många årtionden. Tid som inte Sverige har.

6: Invandring och invandrares fortplantning är en mycket snabb process.

Det kommer varje år in över 200 000 människor samtidigt som varje invandrarkvinna skaffar 4 barn var. Dubbelt så många som svenska kvinnor. De flesta svenskar är dessutom pensonärer i framtiden som inte kan skaffa barn. Över 30% av Sveriges befolkning är redan invandrare.

Invandrare och pensionärer röstar nästan exklusivt vänster för högre pensioner och bidrag. Sveriges demokrafiska framtid är mycket dyster. Det är möjligt att 2050 så är 80% av Sveriges befolkning invandrare eller pensionärer, dessa kommer inte att rösta på AFS.

Den svenska välfärden kommer också att fallera i ett sådant skede eftersom att den inte klarar av att ljusteras till en större icke-arbetande befolkning. Man kan inte höja skatter samt sänka bidrag och pensioner i all oändlighet utan att det blir demonstrationer, upplopp, massutvandring osv.

tl:dr Pga av demografiska förändringar är Sveriges framtid alltid ett land med en majoritet invandrare och pensionärer som inte jobbar oavsett hur du röstar.

Vad ska du själv rösta på?
Citera
2022-04-18, 00:37
Medlem
Leapchilds avatar
Jag röstar på SD eftersom att de är över 4% spärren och de har en god chans att samarbeta med M och KD för att få igenom sin budget. Hårdare straff och skärpt invandring är det som jag prioriterar. Det löser inte alla Sveriges problem men det kan inte den demokratiska processen göra. Demokrati har bara inneburit att politiker kan bjuda in röstboskap från tredje världen för att fylla deras valbås.
Citera
2022-04-18, 01:35
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Hade den fråga jag brann mest för varit den destruktiva invandringen hade nog rädslan varit att kasta bort en SD-röst.
Trots allt mindre än en femtedel som röstar på SD trots mycket klagan på invandringen övrig tid (själv "skyldig", om än inte på samma sätt som de flesta andra som röstar på inbillat tryggt SM istället).
3% för AfS blir troligen 3% mindre för SD. SVT, AB, DN etc styr konstigt nog fortfarande folket med järnhand. AfS är ännu längre bort från det trygga hål strutshuvdet vilar i än SD. Så svårt att se många röster blir tagna från en sosse eller moderat.
Men kanske är en tydlig signal till övriga partier som gör det värt det. Sossarna får väl styra nästkommande 4 år oavsett. Få styreskiftningar sker under krigstrummans dån. Kanske hade lagt en röst på AfS om jag varit SD:are, trots allt.

Kan ju tillägga att jag inte har en aning om AfS åsikter i varken invandringsfrågan eller övriga frågor. Gissar det är mycket jag inte skulle hålla med om. Men det gäller ju alla partier, så ser mer till det övergripande teoretisktför egen del som outsider. (Gäller dessa fortfarande? Från innan valet 2018, efter snabbt sök: https://atervandringsbloggen.files.wordpress.com/2018/09/skillnaden-alternativ-for-sverige.png)

Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Bara får röstar. Tror att ni förändrar någonting när det bara är samma personer i eliten och deras vänner/kollegor och släkt roterar om att vara ansiktet utåt och tjänar deg medan ni förblir löneslavar som slåss om smulor.

Divide and conquer m'fker.

https://en.meming.world/images/en/7/74/No%2C_I_don%27t_think_I_will.jpg
Under de 2 timmarna var fjärde år det tar att rösta planerar du revolution istället?
Är 2 timmar av planeringen så effektiv bör din revolution vara runt hörnet.
Vad är då planen efter maktövertagandet för att hindra denna rotation. Byta ut familjerna med din och dina vänners familjer som får rotera i stället?
Eller menar du att det bara är att lägga sig platt, att det spelar noll roll om vi har ren demokrati, multi-parti representativ demokrati som i Sverige, 2-parti representativ demokrati som i USA, eller totalitära kungar som bestämmer allt och vars makt går öppet i arv?

Rösta på Direktdemokraterna istället för att kasta din röst.
Eller på AfS om du tycker de frågorna är de viktigaste.

Själv inte röstat på ett riksdagsparti sedan 2006 (kanske inte då heller), på grund av liknande tankegångar. Men är värt att stötta underliggande rörelser att få upp debatt.
På vissa sätt är din röst värd mer för ett parti som inte når upp till spärrgränsen än för ett parti som hamnar i riksdagen om det har tydliga sakfrågor.
Citera
2022-04-18, 01:37
Medlem
Det verkar ha hänt mycket i AFS sedan jag tittade på partiets hemsida 2018. Då var det mer frågetecken än klarheter, nu verkar det finns material på alla politikområden jag funderar på vid första anblick.

Som Leapchild var inne på så tar det emot att rösta på ett parti som med all sannolikhet kommer att kämpa för att ens nå upp till 1% 2022 för att få partistöd till valet 2026. Men om jag bortser från det;

1. Motstånd i NATO-frågan. Det är en uppenbar självklarhet att den "nordiska försvarsallians" man pratar om från AFS är helt ointressant för resten av Norden, och därmed en ren fantasi.
Sverige skulle också behöva spendera runt 10% av BNP på att upprätthålla ett eget invasionsförsvar som håller måttet, och då sänker vi snabbt vår ekonomi, så NATO och 2-3% av BNP i försvarsbudget är det enda som funkar långsiktigt.

2. Otydlighet i Kärnkraftsfrågan. Man verkar vilja ta bort obalansen i skatter och avgifter mellan energislagen, men vill ändå inte ta ställning för kärnkraften. Mycket märktlig hållning.

3. Att "lägga ned SVT och SR för att göra en ny från grunden" varför? bara varför? Har man lyckats bli av med SVT och SR, låt de vara nedlagda. Bara bort med skräpet. Media sköts bäst utan subventioner och utan statlig inbladning. Ingen statlig media tack.

4. "reformera det kommunala utjämningssystemet"... NOPE. Det ska tas bort helt, inte reformeras.
Det som däremot borde reformeras är kommunallagen så att kommunernas förmåga att budgetera inte gör att de får händerna bakbundna till olika kostnadsposter. men gör man det så finns inget argument kvar för utjämningen, utan då får kommunerna rätta magen efter matsäcken.

5. Höja garantipensionen. Varför? Denna tillfaller idag mest migranter(med meborgarskap sedan decennier) som skitit i att jobba. Här borde man istället definiera om garantipensionen till olika kategorier, så att till exempel handikappade svenskar inte behandlas på samma sätt som en någons importerade mormor.

6. "Villkora socialbidrag mot arbete".... suck, alltså är man arbetsför så borde man istället ändra så att man inte kan få socialbidrag alls. Är man handikappad till den grad att arbete är omöjligt så är det också orimligt att utkräva arbete...

Överlag måste jag ändå säga att det var många politikområden utanför de migrationsrelaterade där partiet ligger i linje med vad jag själv tycker. Att partiet är emot NATO och allmänflummigt i alliansfrågan och otydliga i Kärnkraften är de 2 punkter som skaver klart mest.
Citera
2022-04-18, 01:45
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Hade den fråga jag brann mest för varit den destruktiva invandringen hade nog rädslan varit att kasta bort en SD-röst.
Trots allt mindre än en femtedel som röstar på SD trots mycket klagan på invandringen övrig tid (själv "skyldig", om än inte på samma sätt som de flesta andra som röstar på inbillat tryggt SM istället).
3% för AfS blir troligen 3% mindre för SD. SVT, AB, DN etc styr konstigt nog fortfarande folket med järnhand. AfS är ännu längre bort från det trygga hål strutshuvdet vilar i än SD. Så svårt att se många röster blir tagna från en sosse eller moderat.
Men kanske är en tydlig signal till övriga partier som gör det värt det. Sossarna får väl styra nästkommande 4 år oavsett. Få styreskiftningar sker under krigstrummans dån. Kanske hade lagt en röst på AfS om jag varit SD:are, trots allt.

Kan ju tillägga att jag inte har en aning om AfS åsikter i varken invandringsfrågan eller övriga frågor. Gissar det är mycket jag inte skulle hålla med om. Men det gäller ju alla partier, så ser mer till det övergripande teoretisktför egen del som outsider. (Gäller dessa fortfarande? Från innan valet 2018, efter snabbt sök: https://atervandringsbloggen.files.wordpress.com/2018/09/skillnaden-alternativ-for-sverige.png)

Under de 2 timmarna var fjärde år det tar att rösta planerar du revolution istället?
Är 2 timmar av planeringen så effektiv bör din revolution vara runt hörnet.
Vad är då planen efter maktövertagandet för att hindra denna rotation. Byta ut familjerna med din och dina vänners familjer som får rotera i stället?
Eller menar du att det bara är att lägga sig platt, att det spelar noll roll om vi har ren demokrati, multi-parti representativ demokrati som i Sverige, 2-parti representativ demokrati som i USA, eller totalitära kungar som bestämmer allt och vars makt går öppet i arv?

Rösta på Direktdemokraterna istället för att kasta din röst.
Eller på AfS om du tycker de frågorna är de viktigaste.

Själv inte röstat på ett riksdagsparti sedan 2006 (kanske inte då heller), på grund av liknande tankegångar. Men är värt att stötta underliggande rörelser att få upp debatt.
På vissa sätt är din röst värd mer för ett parti som inte når upp till spärrgränsen än för ett parti som hamnar i riksdagen om det har tydliga sakfrågor.

Ni ASF/SDare/hatiska rasister gillar verkligen att lägga ord i mun på folk.

Vart skrev jag om revolution?
Vart skrev jag planerar någonting?
Bara att bara får röstar och att jag inte tänker rösta på något överhuvudtaget (som varje år).

Kanske dags att lägga ner flaskan?
Citera
2022-04-18, 01:50
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Nej, det svenska rättssystemet ser betydligt allvarligare på mordförsök än på hets mot folkgrupp, oavsett vem som begår brotten.

https://rumble.com/vqjd0p-kenny-friberg-historien-om-ett-av-sveriges-mest-brutala-frnedringsrn.html

Kenny fick betala femtonhundrakronor i straff för att han sa något kränkande till invandrarna i rättegången medan alla dem gick fria från tortyrmisshandeln och mordförsöket på honom förutom en av dem (han som filmade tortyren) fick några månader på en "siss-anstallt" vad nu det är.

Anledningen till att rättsystemet straffar Kenny är för att han är vit, då kränkande ord mot icke-vita är enligt intersektionalitetstankegångarna betydligt värre än att en vit människa torteras ihjäl. Det säger någonting om den antivita mentaliteten i samhället och i detta fall vårt rättsystem.

Jag är medveten om att du gäspar åt detta eftersom din brist på empati för andra människor är så pass låg, men jag blir så förfärad hur goda vita medborgare får lida på grund av människor som dig absinten och det orättfärdiga och onda system som du stödjer.
Senast redigerad av RobertEriksson99 2022-04-18 kl. 01:52.
Citera
2022-04-18, 01:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
https://rumble.com/vqjd0p-kenny-friberg-historien-om-ett-av-sveriges-mest-brutala-frnedringsrn.html

Kenny fick betala femtonhundrakronor i straff för att han sa något kränkande till invandrarna i rättegången medan alla dem gick fria från tortyrmisshandeln och mordförsöket på honom förutom en av dem (han som filmade tortyren) fick några månader på en "siss-anstallt" vad nu det är.

Anledningen till att rättsystemet straffar Kenny är för att han är vit, då kränkande ord mot icke-vita är enligt intersektionalitetstankegångarna betydligt värre än att en vit människa torteras ihjäl. Det säger någonting om den antivita mentaliteten i samhället och i detta fall vårt rättsystem.

Jag är medveten om att du gäspar åt detta eftersom din brist på empati för andra människor är så pass låg, men jag som tycker detta är sinnessjukt blir förfärad över hur goda vita medborgare får lida på grund av människor som dig absinten och det orättfärdiga och onda system som du stödjer.

Är inte typ 70 procent som sitter i svenska fängelser icke-vita? Men visst är det många som kommer lindrigt undan, vi behöver utvisa fler.
Citera
2022-04-18, 01:58
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Ni ASF/SDare/hatiska rasister gillar verkligen att lägga ord i mun på folk.

Vart skrev jag om revolution?
Vart skrev jag planerar någonting?
Bara att bara får röstar och att jag inte tänker rösta på något överhuvudtaget (som varje år).

Kanske dags att lägga ner flaskan?
Du vill inte rösta för att vi bara röstar på vem som ska vara puppet för puppetmastern. "eliten och deras vänner/kollegor ochsläkt roterar om att vara ansiktet utåt"

Jag gav också alternativet att du bara lagt dig platt. Men du verkade inte fått med dig det baserat på ditt svar, så antar det var det alternativet du syftade på eftersom du inte planerar revolution som lösning på problemet.
Alltså: att det spelar noll roll om vi har ren demokrati, multi-parti representativ demokrati som i Sverige, 2-parti representativ demokrati som i USA, eller totalitära kungar som bestämmer allt och vars makt går öppet i arv.

Men ser inga andra alternativ än det. Möjligen att du anser ren diktatur är bättre? Inbillat ärligare syresätt med mindre fulspel och manipulation? (Det är det inte.)

Du är mer än välkommen att förklara tydligare varför du anser inte rösta vara ett bra val för att "bara är samma personer i eliten och deras vänner/kollegor och släkt roterar om att vara ansiktet utåt och tjänar deg medan ni förblir löneslavar som slåss om smulor".
Citera
2022-04-18, 01:58
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Är inte typ 70 procent som sitter i svenska fängelser icke-vita? Men visst är det många som kommer lindrigt undan, vi behöver utvisa fler.

Domare och åklagare gör allt vad de kan för att inte straffa de icke-vita så hårt, men det är svårt att undgå att en del icke-vita kommer in i fängelsen ändå eftersom icke-vita är så överrepresenterade i all brottslighet.
Citera
2022-04-18, 02:00
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Du vill inte rösta för att vi bara röstar på vem som ska vara puppet för puppetmastern. "eliten och deras vänner/kollegor ochsläkt roterar om att vara ansiktet utåt"

Jag gav också alternativet att du bara lagt dig platt. Men du verkade inte fått med dig det baserat på ditt svar, så antar det var det alternativet du syftade på eftersom du inte planerar revolution som lösning på problemet.
Alltså: att det spelar noll roll om vi har ren demokrati, multi-parti representativ demokrati som i Sverige, 2-parti representativ demokrati som i USA, eller totalitära kungar som bestämmer allt och vars makt går öppet i arv.

Men ser inga andra alternativ än det. Möjligen att du anser ren diktatur är bättre? Inbillat ärligare syresätt med mindre fulspel och manipulation? (Det är det inte.)

Du är mer än välkommen att förklara tydligare varför du anser inte rösta vara ett bra val för att "bara är samma personer i eliten och deras vänner/kollegor och släkt roterar om att vara ansiktet utåt och tjänar deg medan ni förblir löneslavar som slåss om smulor".

Det säger ju sig självt. Inget ändras på allvar av att folk ''röstar''. Varför skulle jag slösa min tid på det?
Är jag tvungen att rösta eller någonting?

Jag påstod inte att jag vet några andra alternativ.

Gå och rösta nu som det duktiga fåret du är. Din röst räknas!
Citera
2022-04-18, 02:03
Medlem
Citat:

Jag är medveten om att du gäspar åt detta eftersom din brist på empati för andra människor är så pass låg, men jag blir så förfärad hur goda vita medborgare får lida på grund av människor som dig absinten och det orättfärdiga och onda system som du stödjer.
Jag gäspar åt din sinnesförvirrande tolkning av rättsfallet. Eftersom Kenny dömdes så gick hans brott att bevisa. Eftersom invandrarna friades så gick deras brott inte att bevisa. Mer komplicerat än så är det inte. Tror man att de dömdes och friades utefter deras etniska bakgrund så lever man i en fantasivärld utan någon förståelse om hur Sverige och dess rättssystem fungerar.
Citera
2022-04-18, 02:04
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Domare och åklagare gör allt vad de kan för att inte straffa de icke-vita så hårt, men det är svårt att undgå att en del icke-vita kommer in i fängelsen ändå eftersom icke-vita är så överrepresenterade i all brottslighet.

Det är få svenskar som sitter i fängelse. Fängelsena är majoritet blattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in