2022-05-01, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja det gjorde han, gick lugnt till också inga kravaller, finns klipp på samnytt facebook osv.

Jag hittar inget i nyhetsflödet.
Var? Har du länkar?

Jag undrar om man får ogilla Islam överhuvudtaget om 10 år... Jag är inbiten ateist och är van att uttrycka mig fritt om alla religioner och kritiserar gärna deras inneboende dumhet och vidriga sedvänjor (könsstympning tex). Jag ser med förfäran på utvecklingen.

Påskkravallerna är en tydlig vattendelare, i ett redan polariserat klimat. Våra poliser och politiker uppvisar en fullständig impotens och feghet. Finns ingen ryggrad.

Det stannar självklart inte vid Paludan och hans baconlindade sagoboksbränning. Allt som muslimer finner stötande, kan bekämpas med terrorism, uppenbarligen. Bara att köra.

Våra politiker är så fega, att de inte ens vågar kalla terroristerna för terrorister.
Citera
2022-05-01, 09:16
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ingen mamma som deltog i kravallerna under påsken, kommer att förlora vårdnaden om barnen.
I motsats till vad folk tror, är det svårt att förlora vårdnaden. Det gäller alla.

SOC-handläggarna är nog rädda också, för fanatiska klienter.

Jag noterar roat tystnaden kring dessa mammor, som ingen vill ta i 🙂 Inget politiskt läger kan hantera religiösa, blodtörstiga, olämpliga, våldsamma mammor, som lär ut terrorism, mitt på blanka dagen.

Var är feministerna? Vänstern? Var är alla som älskar att babbla om våld och genus och maktstrukturer ?

Nu blev det för svårt i deras små hjärnor....
Så kan det nog vara dessvärre.

Feminister har ofta problem med identitet, de är extremt identitetspolitiska och är sällan eller nästan aldrig intresserade av debatt utan mer känslan att vara feminist och att hålla samman och prata förnedrande mot män, du är gullig när du är arg osv, att bete sig och prata och se ut som andra feminister. Ett fenomen som är normalt i tonåren men blir lite sjukt i vuxen ålder. De utgår från att de är liberala, värnar om de svaga och så det där med kampen mot män och eftersom deras åsikter ofta krockar är de ibland nonchalant tysta, oftast hånfulla och så varvar de med att höja sina röster.

Vänstern är här, jag är vänster, främst i den ekonomiska politiken. Men i år blir det att rösta blankt eftersom de står för saker som jag bara inte kan stödja.
Citera
2022-05-01, 09:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Jag hittar inget i nyhetsflödet.
Var? Har du länkar?

Jag undrar om man får ogilla Islam överhuvudtaget om 10 år... Jag är inbiten ateist och är van att uttrycka mig fritt om alla religioner och kritiserar gärna deras inneboende dumhet och vidriga sedvänjor (könsstympning tex). Jag ser med förfäran på utvecklingen.

Påskkravallerna är en tydlig vattendelare, i ett redan polariserat klimat. Våra poliser och politiker uppvisar en fullständig impotens och feghet. Finns ingen ryggrad.

Det stannar självklart inte vid Paludan och hans baconlindade sagoboksbränning. Allt som muslimer finner stötande, kan bekämpas med terrorism, uppenbarligen. Bara att köra.

Våra politiker är så fega, att de inte ens vågar kalla terroristerna för terrorister.
https://samnytt.se/just-nu-paludan-branner-koraner-utanfor-moskeer/

Här eldar han lite.
Citera
2022-05-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Hehe, tragikomiskt karma för dessa patetiska avskum...

SVT:

Nu kan även uppgifterna om att mammor skulle ha deltagit – och hejat på sina barn vid upploppen – komma att bli föremål för socialtjänstens insatser.

– Det är fruktansvärt att utsätta sina barn för direkt livsfara, säger Annika Krutzén (M), ordförande i social- och omsorgsnämnden.

Enligt henne prövas varje fall individuellt när det gäller uppgifterna från polis och åklagare om mammornas deltagande, så exakt vilka insatser det kan bli fråga om beror på hur varje enskilt fall bedöms.

Kan det bli fråga om insatser enligt LVU (Lagen om vård av unga)?

– Jag tror absolut att det kan leda till tvångsplaceringar, säger Annika Krutzén.

Dessa morsor och deras barn, säger allt.
Man ska vara bra jävla fanatisk, om man låter minderåriga delta i terror-kravaller, mitt på blanka dagen.
Det är minst sagt skrämmande.
Citera
2022-05-01, 09:24
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Man ska vara bra jävla fanatisk, om man låter minderåriga delta i terror-kravaller, mitt på blanka dagen.
Ja, den typen av muslimfamiljer passar uppenbarligen inte in i ett västerländskt, civiliserat samhälle...
Citera
2022-05-01, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
https://samnytt.se/just-nu-paludan-branner-koraner-utanfor-moskeer/

Här eldar han lite.

Trevligt att se 🙂
Rutinerat att använda blåslampa. Det är svårare att få fjutt på böcker än man tror.

Efter påskhelgens kaos, nekades han tillstånd i flera städer och nu eldar han kanske i städer som inte har nån stark muslimsk mobb....
Citera
2022-05-01, 09:28
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Det här var grov kriminalitet orkestrerat av gäng som hatar vårt samhälle.

Statsminister Magdalena Andersson

Det här var terrorism av muslimer som hatar vårt samhälle, är kanske en mer korrekt beskrivning.
Citera
2022-05-01, 09:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Trevligt att se 🙂
Rutinerat att använda blåslampa. Det är svårare att få fjutt på böcker än man tror.

Efter påskhelgens kaos, nekades han tillstånd i flera städer och nu eldar han kanske i städer som inte har nån stark muslimsk mobb....
Ja, men idag ska han gå i tåget i Stockholm har han sagt och det gör han säkert, jag ser ingen anledning till varför han inte skulle våga det. Och det kan bli väldigt intressant.
Citera
2022-05-01, 10:23
Medlem
Citat:
Ja, men idag ska han gå i tåget i Stockholm har han sagt och det gör han säkert, jag ser ingen anledning till varför han inte skulle våga det. Och det kan bli väldigt intressant.

Hoppas han gör det 🙂
Citera
2022-05-01, 15:13
Medlem
Citat:
Det här var grov kriminalitet orkestrerat av gäng som hatar vårt samhälle.

Statsminister Magdalena Andersson

Det här var terrorism av muslimer som hatar vårt samhälle, är kanske en mer korrekt beskrivning.

Religion har en närmast unik förmåga att fördumma och splittra människor. Ett exempel på det såg vi i påskas.

En förvirrad sagobok som skrevs för analfabeter på medeltiden, motiverar kravaller och mordförsök.

Nu fattas bara att muslimska sekterister ryker Ihop...

Gute reise....
Citera
2022-05-01, 15:14
Medlem
swebarbs avatar
nu sänder han live i stockholm blir det upplopp `?

https://www.facebook.com/StramKurs/videos/587261702294705/
Citera
2022-05-01, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalochglad
Staten har alltså rätt, och skyldighet att upprätthålla lag och ordning. OM man på goda grunder kan anta att man inte klarar det, som borde gjort i påskhelgen så bör man säga nej.

Ska du vara konsekvent i ditt resonerande så argumentar du för att kvinnor ska sägas nej till att klä sig i kort kjol pågrund av att staten inte klarar hantera våldtäcktsrisken. Staten bör säga nej till försäljning av mobiltelefoner och bilar för att stöldrisken gör det svårt för Sverige att upprätthåla lag och ordning.
Tänk till för fan.. Eller ännu bättre, inse att du är helt enkelt för gammal för att ha en relevant åsikt om dagens samhälle och sluta diskutera här.
Senast redigerad av MENTgu 2022-05-01 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in