2022-04-14, 22:37
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Fruktansvärt jävla tragiskt vad detta land utvecklat sig till. Polisen blir rövknullade av dessa undermänniskor och svensken tycker det är helt okej. Gå in med militär och skjut ner packet och skicka ut 2-3 miljoner bajsfolk och muslimer från landet, det är det enda som kan rädda Sverige.

Man blir otroligt arg, fyfan vad sinnessjukt.

Problemet är politikerna som sätter lagarna och reglerna för hur polisen får agera tyvärr, Polisyrket har det problemet att polis chefen inte får bestämma i dessa situationer, gör han något fel får han/hon smällen utav regeringen och blir avsatt/uppsagd Så han händer är bakbundna, och sedan har vi de regel följande paragrafryttarna på de Poliser som är intärnpoliser åt poliserna "Internal investigation" på engelska som följe regelboken utan hänsyn till situation som som skulle avstänga eller avskeda de poliser so skulle agera mera aggressivt i situationer som dessa.

Personlige hade jag som insatschef skitigt blanka fan i regler och beordrat ett tiotal poliser tungt beväpnade (MP5A eller vad de nu blir, kravall utrustning) in och bara rensa upp för att kunna få ut fordonen och sedan skulle jag vänta på mitt avsked.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Så du menar att om rasisterna inte kört bränning av heliga skrifter i de invandrartäta områdena idag så skulle det blivit upplopp ändå?

mycket damage control från sossetrollen nu. blir väl nattskift, kan jag tro.

sossarna och januaripartierna har haft ÅTTA år på sig att rusta upp i rättspolitiken. nu ser vi resultatet, en polismakt som ynkligt backar undan med kaos och eldhav som följd. väljarnas dom kommer bli hård.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Det är det här som är det bästa med islam i Sverige. Så toleranta, så fredliga.
Jag vill verkligen lära mig knyta handen i fickan av dessa änglar.
Citera
Medlem
Lugalzagesis avatar
Hörs smällar från Skäggetorp just nu, har de tagit fram fyrverkeripjäser?
Citera
2022-04-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av excelsisdeo
Haha poängen är väl att man bör kunna bränna vilken skrift/litterär text som helst utan denna reaktion? Om någon bestämmer sig för att demonstrera på gatan och bränna bibeln, fine! Vem bryr sig? Tror fan inte en sådan sak hade fått samma respons från kristna som dessa islamistiska invandrarna svarar med här i landet som tar hand om de stackars flyktingarna. Tragiskt
Ja, men det är inte vilken som helst. Och de gör det ju specifikt för att provocera fram starkast möjliga reaktion. Om de trott att något annat kunnat provocera mer hade de så klart gjort det istället. Det handlar inte om bokbränning i sig. Det handlar om att provocera så starkt som möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Video som visar förstörelse av polisbilar:

https://www.tiktok.com/@omar_alobaid/video/7086500703157374214?_t=8RUOdied5QT&_r=1

Med texten:
"
#لا_إله_إلا_الله_محمد_رسول_الله #العراق🇮🇶_السعوديه🇸🇦_الاردن🇯🇴_سوريا🇸🇾_فلسطين🇵🇸الكو يت_سويد
الصوت الأصلي - omaralobaidi870

#Det finns ingen gud utom Gud och Muhammed är Guds budbärare #Irak 🇮🇶_Saudiarabien 🇸🇦_Jordanien 🇯🇴_Syrien 🇸🇾_Palestina 🇵🇸 Kuwait_Sverige"

Hur är de där länderna inblandade?
Vill han meddela att upploppet görs för de ländernas skull?
Citera
Avslutad
Skäggetorp, Vivalla, Rinkeby osv är lika mycket mitt och Paludans områden som någon annans. Varenda millimeter. Det är inga krig om territorium som dessa orcher verkar vilja tro att det handlar om, att man kan äga ett område osv. Det är alla svenskars områden precis lika mycket och man ska kunna verka där precis likadant som man kan någon annanstans i landet.
Citera
Medlem
Någon som kan arabiska och som kan översätta tiktok klippets kommentarer. Är det påhejande från landsmän?
Citera
2022-04-14, 22:39
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Så du menar att om rasisterna inte kört bränning av heliga skrifter i de invandrartäta områdena idag så skulle det blivit upplopp ändå?

Det är ju i stort sätt upplopp och skjutningar varje dag i Sverige. Så vitt jag vet så är inte Paludan här och bränner sagoböcker varje dag? Så visst har han en poäng.

Sen måste det ju få vara okej att bränna koranen, när det är okej att bränna Harry Potter-böcker. Så mycket man provocerar oss genom att pissa på JK Rowling så borde vi få provocera tillbaka då och då, det är vår rättighet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det är väl inte din sak att avgöra. Han har demokratin, mötesfriheten, yttrandefriheten, åsiktsfriheten, grundlagarna och polistillstånd i ryggen.
Tja , isåfall varför bränna bara en koranen ?? Ett dussin hade väll varit en början - gärna utanför en moské.
Nee du har fel .. Detta måste gå under hets mot folk grupp (att säga saker är dumt - men att visa hatet genom att elda ??
Verkar vara tappad kille .. förlåt mig men jag känner så .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Jag frågade: Anser du att vi ska ge bort våra rättigheter som till exempel yttrandefrihet för att inte kränka afrikaner och araber? Jag har inte sagt att vi har gett bort några.

Om de inte klarar av de "högerextremas" provokationer har de heller inte här att göra då de inte klarar av att ta religionskritik eller kränkningar.
Nej, men lite konsekvenstänk ska man ha. Jag vill inte ge bort några rättigheter till främlingsfientliga rasister/nazister heller.
Citera
Medlem
Tror inte regeringen kommer låta Paludan fortsätta sin turné.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in