2022-04-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Alltså,

Jag har inget emot om hundÄGARE skriver "invandrare" men om vem som helst får göra det utan erfarenhet så kommer halva I&I komma hit och bröla.

Vad skulle det annars vara? Farliga skateboardåkare, cyklister eller smutsiga gator? Tror du man var rädd för att lämna hunden utanför butiken på 1950-talet?
Citera
2022-04-14, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Vad skulle det annars vara? Farliga skateboardåkare, cyklister eller smutsiga gator? Tror du man var rädd för att lämna hunden utanför butiken på 1950-talet?

Det är ju det jag frågar de som har erfarenhet.

Alltså hundägarna.
Citera
2022-04-16, 15:32
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nej, det tror jag inte.
Mataffärer kan ju argumentera för att livsmedelshygien och hundar är en dålig kombination och sätta upp egna regler där det används som anledning. Det kan ju fungera för att till exempel neka sällskapshundar eller andra hundar där behovet av att ha med den in i affären inte är reellt. Men det går inte att inte neka hundar som är i tjänst (Ledarhundar och assistanshundar.).

Klädbutiker då ? det kan ju inte heller vara bra med tanke på en del allergiker, och hundar springer omkring överallt, undersöker skrymslen mellan plagg osv... och sen ska en allergiker ta på sig den tröjan osv
Citera
2022-04-16, 19:08
Medlem
L3nn4rts avatar
Där jag bor vågar man inte längre ha hunden utanför affären pågrund av invadrargängen som antingen stjäl hunden eller skrämmer livet ur den.
Citera
2022-04-16, 19:27
Medlem
Citat:
Nu för tiden är hundar välkomna in i betydligt fler inrättningar än förr
Vad har du fått detta ifrån?
Citera
2022-04-16, 20:03
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Vad har du fått detta ifrån?

Verkligheten.

Förr fanns det inte på världskartan att man fick ta med sig sin hund in någonstans. Nu är det helt ok på väldigt många restauranger, caféer, pubar, frisersalonger, nagelstudios, butiker och andra liknande inrättningar.

Därför har vi till exempel fått trådar som: (FB) Hund på restaurang. FY FAN!
Citera
2022-04-16, 20:11
Medlem
Citat:
Verkligheten.

Förr fanns det inte på världskartan att man fick ta med sig sin hund in någonstans. Nu är det helt ok på väldigt många restauranger, caféer, pubar, frisersalonger, nagelstudios och andra liknande inrättningar.

Därför har vi till exempel fått trådar som: (FB) Hund på restaurang. FY FAN!
Det har aldrig varit speciellt vanligt att man går in på restaurang eller en pub och lämnar sin hund utanför. Så förstår inte denna koppling till trådens frågeställning.
Citera
2022-04-16, 20:18
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Det har aldrig varit speciellt vanligt att man går in på restaurang eller en pub och lämnar sin hund utanför. Så förstår inte denna koppling till trådens frågeställning.

Ok...
Så varför har du plockat ut ett citat ur sin kontext och inte tagit med hela inlägget det kommer ifrån och därmed frågar om något du själv inte anser ha med topic att göra?

Som du kan se så editerade jag mitt inlägg inom två minuter från det inlägget postades och inkluderade butiker vilket är just vad topic handlar om.

Edit:
Jag har aldrig påstått att det varit vanligt att lämna hundar utanför restauranger och pubar. Jag skrev att det nu var okej att ta med dem in, vilket är något helt annat.
Senast redigerad av Allaballawalla 2022-04-16 kl. 20:21.
Citera
2022-04-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ok...
Så varför har du plockat ut ett citat ur sin kontext och inte tagit med hela inlägget det kommer ifrån och därmed frågar om något du själv inte anser ha med topic att göra?

Som du kan se så editerade jag mitt inlägg inom två minuter från det inlägget postades och inkluderade butiker vilket är just vad topic handlar om.
Vilka butiker skulle det här handla om? Känner inte till en enda där jag bor.
Citera
2022-04-16, 20:26
Medlem
swebarbs avatar
det är mer vanligare att folk går inne med hundar i gallerior nu, sen när är sånt tillåtet? har inte själv sett det men hört bekanta som bevitnat det.. hundar har inget att göra i gallerior, butiker apotek osv.. vidrigt att sånt ses mellan fingrarna.
Citera
2022-04-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
det är mer vanligare att folk går inne med hundar i gallerior nu, sen när är sånt tillåtet? har inte själv sett det men hört bekanta som bevitnat det.. hundar har inget att göra i gallerior, butiker apotek osv.. vidrigt att sånt ses mellan fingrarna.
Men negrer och araber får ju gå i butiken.
Då får givetvis min hund följa med in också?
Konfrontera mig och min hund, så får du tänderna i en påse kompis.
Citera
2022-04-16, 21:54
Avslutad
Tiggare som tar dem och gör kebabspett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här