Citat:
Ursprungligen postat av
Zluggo78
Det skedde med 99% skerhet i lgh 1212 som ligger på våning 4 (två trappor upp). I lägenheten är en man på 49 år skriven. Vet ej om det är han som är personen som avled.
Jag gick förbi huset i morse och såg att det var blod kvar på balkongens glasväggar och även på balkongdörren.
Jag vet hur lägenheterna är numrerade i huset och eftersom man såg var det hänt var det rätt enkelt att ta reda på vilken lägenhet det var.
OK! För att inte göra någon djupdykning i eventuella BO kan jag på dina uppgifter se att M.N är född i Karlstad 1973. 1991 bodde han tillsammans med mamman AMN som idag bor i ett litet äldre hus i Hagfors. Hon skilde sig 1980 och står idag som ogift.
M.N flyttade till sin lägenhet år 2004 och verkar leva ett stillsamt liv. Ingen över 15 år bor i allafall tillsammans med honom. Han har ingen bil. Hur M.N tidigare skulle ha varit brottsbenägen har jag ingen koll på. Däremot ser jag inte att det skulle ha varit stökigt i fastigheten tidigare med polisbesök osv.
Hmm.. det var rackarns skulle M.N ha huggit sig självförvållat så illa med en kniv och därefter lyckats tända eld på lägenheten. Det förefaller märkligt.
Eller var det någon inne i lägenheten som stack kniven i honom och sedan för att röja alla spår satt lägenheten i brand. Det verkar mer troligt.
Vi får helt enkelt se vad teknikerna kommer fram till. Är elden en medveten handling brukar man vara duktiga att se om den är anlagd. Har det förekommit någon vätska för att antända brukar man även ha bra koll på det.
Sedan om det fanns blod på balkongdörr osv så lär man ha blodspår i lägenheten. Förhoppningsvis kan man då förstå/fastställa vad som kan ha hänt.