2022-04-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
Fjärde vån.
OK! Tack. Det finns 13 st personer på Alle 13 med början Lgh nr 1401 tom 1414. (14 står för 4 våningen). Här borde vi ha BO.

Det måste ha varit ett rådigt ingripande av brandkåren när det gäller släckningen av branden. Det skulle ju ha gått snabbt fast lägenheten skulle ha varit övertänd. Frågan är väl om man gick invändigt i alla trappor eller kom åt utifrån med stege.

Invändigt mycket trappor.
https://www.bildtagg.se/bild/6ttnmidq7r0vc4u1gcmprjea

Trapphuset består av 56 lägenheter med 1 rum och kök, 2 lägenheter med 1 rum och kokvrå, 80 lägenheter med 2 rum och kök samt 2 lägenheter med 3 rum och kök. T.F bor på våning 1, i trapphuset är 160 personer folkbokförda (16 år eller äldre), det finns även 5 st hundar. Dessa personer är skrivna i 122 lägenheter fördelat på 11 våningsplan (inkl. entréplan). Det finns 38 personer totalt med 65 bolagsengagemang fördelat på 55 bolag. Vidare finns 12 personer som har ett eller flera företag registrerat på sin bostad.
Citera
2022-04-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
OK! Tack. Det finns 13 st personer på Alle 13 med början Lgh nr 1401 tom 1414. (14 står för 4 våningen). Här borde vi ha BO.

Det måste ha varit ett rådigt ingripande av brandkåren när det gäller släckningen av branden. Det skulle ju ha gått snabbt fast lägenheten skulle ha varit övertänd. Frågan är väl om man gick invändigt i alla trappor eller kom åt utifrån med stege.

Invändigt mycket trappor.
https://www.bildtagg.se/bild/6ttnmidq7r0vc4u1gcmprjea

Trapphuset består av 56 lägenheter med 1 rum och kök, 2 lägenheter med 1 rum och kokvrå, 80 lägenheter med 2 rum och kök samt 2 lägenheter med 3 rum och kök. T.F bor på våning 1, i trapphuset är 160 personer folkbokförda (16 år eller äldre), det finns även 5 st hundar. Dessa personer är skrivna i 122 lägenheter fördelat på 11 våningsplan (inkl. entréplan). Det finns 38 personer totalt med 65 bolagsengagemang fördelat på 55 bolag. Vidare finns 12 personer som har ett eller flera företag registrerat på sin bostad.

Stege.
Citera
2022-04-13, 20:38
Medlem
Våning 4 i det huset är 2 trappor upp, inte 4. Första våningen efter entreplan är våning 3.
Citera
2022-04-13, 21:46
Medlem
Bekräftat att branden var på våning 4.

https://www.nvp.se/Nacka/sicklaon/forundersokning-om-mord-i-sickla
Citera
2022-04-13, 23:25
Medlem
Det skedde med 99% skerhet i lgh 1212 som ligger på våning 4 (två trappor upp). I lägenheten är en man på 49 år skriven. Vet ej om det är han som är personen som avled.

Jag gick förbi huset i morse och såg att det var blod kvar på balkongens glasväggar och även på balkongdörren.

Jag vet hur lägenheterna är numrerade i huset och eftersom man såg var det hänt var det rätt enkelt att ta reda på vilken lägenhet det var.
Citera
2022-04-14, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zluggo78
Det skedde med 99% skerhet i lgh 1212 som ligger på våning 4 (två trappor upp). I lägenheten är en man på 49 år skriven. Vet ej om det är han som är personen som avled.

Jag gick förbi huset i morse och såg att det var blod kvar på balkongens glasväggar och även på balkongdörren.

Jag vet hur lägenheterna är numrerade i huset och eftersom man såg var det hänt var det rätt enkelt att ta reda på vilken lägenhet det var.
OK! För att inte göra någon djupdykning i eventuella BO kan jag på dina uppgifter se att M.N är född i Karlstad 1973. 1991 bodde han tillsammans med mamman AMN som idag bor i ett litet äldre hus i Hagfors. Hon skilde sig 1980 och står idag som ogift.

M.N flyttade till sin lägenhet år 2004 och verkar leva ett stillsamt liv. Ingen över 15 år bor i allafall tillsammans med honom. Han har ingen bil. Hur M.N tidigare skulle ha varit brottsbenägen har jag ingen koll på. Däremot ser jag inte att det skulle ha varit stökigt i fastigheten tidigare med polisbesök osv.

Hmm.. det var rackarns skulle M.N ha huggit sig självförvållat så illa med en kniv och därefter lyckats tända eld på lägenheten. Det förefaller märkligt.

Eller var det någon inne i lägenheten som stack kniven i honom och sedan för att röja alla spår satt lägenheten i brand. Det verkar mer troligt.

Vi får helt enkelt se vad teknikerna kommer fram till. Är elden en medveten handling brukar man vara duktiga att se om den är anlagd. Har det förekommit någon vätska för att antända brukar man även ha bra koll på det.

Sedan om det fanns blod på balkongdörr osv så lär man ha blodspår i lägenheten. Förhoppningsvis kan man då förstå/fastställa vad som kan ha hänt.
Senast redigerad av leosurvey 2022-04-14 kl. 01:30.
Citera
2022-04-14, 06:55
Medlem
Att det skulle vara självförvållat känns osannolikt, men inte uteslutet som sagt enligt vad man förstår av polisen. Men som du säger, hur lyckas man med det plus sätta eld på lägenheten? Frågan är hur mycket det brann egentligen, gardinerna i lägenheten hängde kvar och var till synes oskadda.

Min första tanke när jag hörde om branden och knivhuggningen var att det skett i lägenheten där det varit strul tidigare. Den ligger dock en trappa upp (vån 3).

Som sagt, får se vad teknikerna kommer fram till.
Citera
2022-04-16, 21:13
Medlem
Syftar du på bråket i samband med en fest gör något år sedan? Med strul i lgh på plan 5 menar jag.

Det har brunnit rejält i lägenheten, det syns väldigt tydligt på ytterdörren. Men som du säger, gardinerna har klarat sig. Kanske startade branden närmare ytterdörren än balkongen och fönstrena.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in