2006-06-22, 18:45
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleurety
Det är nog "I got mine" eller "Dancing on your grave".
Hela den skivan är överlägsen...

Varför inte slänga in "Shine" där också? En låt man ibland verkar ta med i låtlistan numera, till min stora förtjusning!
Citera
2006-06-22, 20:08
Medlem
fleuretys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Varför inte slänga in "Shine" där också? En låt man ibland verkar ta med i låtlistan numera, till min stora förtjusning!

Gärna det. Eller "Tales of Glory".. eller "One track Mind". Tycker fan alla låtar är bra på den skivan, utom "Rock It".. fast nä, den är rätt ok den med.

Fattar inte dom som gnäller på den skivan bara för att Robbo hade benvärmare och pannband och sånt ovidkommande. Är man rebell så är man.
Citera
2006-06-22, 20:11
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oli
Whorehouse blues

Det har du faktiskt rätt i, den låten är riktigt skön.!
Citera
2006-06-22, 20:17
Medlem
J.Ns avatar
Låten Motörhead som verkligen är deras programförklaring till hur de låter är den lätt bästa låten.

Den lika lätt bästa versionen hittar man på deras ultimata skiva No sleep til Hammersmith. Vill man bara ha en enda skiva med detta band så är detta skivan att köpa
Citera
2006-06-22, 20:34
Medlem
fleuretys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Låten Motörhead som verkligen är deras programförklaring till hur de låter är den lätt bästa låten.

Utom att det är en Hawkwind-låt då?
Citera
2006-06-22, 20:35
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Gärna det. Eller "Tales of Glory".. eller "One track Mind". Tycker fan alla låtar är bra på den skivan, utom "Rock It".. fast nä, den är rätt ok den med.

Fattar inte dom som gnäller på den skivan bara för att Robbo hade benvärmare och pannband och sånt ovidkommande. Är man rebell så är man.

Att Brian Robertson inte var speciellt populär bland fansen var självklart avgörande till att "Another perfect day"-plattan inte gick sålde bra tyvärr, trots att den innehåller mestadels suveräna låtar. Tror inte bara benvärmar- pannbands-stilen spelade in. Tydligen såg Robbo Motörhead som "sitt" band där han trodde han kunde diktera villkoren. Ett stort ego med andra ord. Dessutom vägrade han tydligen att spela flera utav Motörheads tidigare låtar vilket hjälpte till i missnöjet med killen. Att han även inte hade samma sköna stil på gitarren som Fast Eddie är mitt huvudsakliga motstånd till mannen ifråga, även om han gör några sköna solon på skivan ifråga.
Citera
2006-06-22, 20:44
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N

Den lika lätt bästa versionen hittar man på deras ultimata skiva No sleep til Hammersmith. Vill man bara ha en enda skiva med detta band så är detta skivan att köpa

Exakt. Kolla bara in detta klipp från tyska Musikladen -81. Visst är det "No sleep til´Hammersmith"-versionen dom kör playback till här? Ser inte discofjollorna sittandes vid borden längst framme vid scenen ganska rädda ut

http://youtube.com/watch?v=HVNUr6s06sQ&search=motorhead%20musikladen
Citera
2006-06-22, 21:03
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Utom att det är en Hawkwind-låt då?

Riktigt är att Lemmy skrev låten när han spelade med Hawkwind. Dock spelade in den som han ville att den skulle låta när han bildade Motörhead. Motörhead = Lemmy = Motörheadlåt!
Citera
2006-06-22, 21:11
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Det har du faktiskt rätt i, den låten är riktigt skön.!

Fast det är en cover...
Citera
2006-06-22, 21:18
Medlem
Don Fadäsos avatar
Jag måste faktiskt rösta på Shine - jag tycker Motörhead var bäst med Robbo. Han må vara ett alkoholiserat djävla ego men fan vad han spelar bra!
Citera
2006-06-22, 21:53
Medlem
Vappas avatar
Capone, upplys mig, sen när är whorehouse blues en cover?

Men seriöst, ni kunde inte valt ett svårare band att välja favoritlåt hos? Motörhead gör ju bara bra musik a

Overkill är en klassiker som jag aldrig kan tröttna på. Orgasmatron har en av de coolaste texterna, men just nu ligger Out of the sun högs på min lista. "refrängen" ( som bara kommer en gång tyvärr) är något av det vackraste jag har hört. All for you är en lite bortglömd pärla.
Citera
2006-06-22, 22:23
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Capone, upplys mig, sen när är whorehouse blues en cover?

Glöm det, jag hallucinerar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in