Citat:
Ursprungligen postat av
kas006
När pedagogen berättade för mig att dispensen troligtvis blir nekad så var det första hon sa efter det. "Vi anser att barnet är här tillräckligt mycket redan och ligger bra med i utvecklingen så dispensen kan ej godkännas i dessa avseenden". Så det där hade dom allt koll på. Jag är helt säker på att dom gör allt för att slippa ha ungar på dagiset så dom ska få det lugnt själva. Vet inte om jag orkar argumentera mer då det bara är tjuriga miner och mothugg för minsta minut hit eller dit.
Jag har både pratat med dem samt skickat in papper. Varje gång man pratar med pedagogerna är dom så negativa och nej nej det går inte åhh det har vi inte resurser för hit och dit. Tror säkert dom diskuterar med rektorn ang ansökan och avråder rektorn att skriva på.
Det verkar som att du har noll förståelse för dagispersonalen.
Vilken är urtypiskt för dagens föräldrar och människor, allt handlar om "jag, jag och jag".
Jag känner folk som jobbar inom förskola. De har ett helvete med personal, antal ungar och, framförallt, arroganta och krävande föräldrar som har noll förståelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
kas006
Så det där hade dom allt koll på. Jag är helt säker på att dom gör allt för att slippa ha ungar på dagiset så dom ska få det lugnt själva.
Vad är felet med det? Du gör ju precis likadant. Skillnaden är att du vill bli av med ditt egna barn för att vila, medan de vill ha färre barn så att de inte behöver stressa ihjäl sig med för många ungar att ha koll på.
Bara för någon timme sedan så jag en flock ungar gå på led genom området. Det var säkert 20-25 småbarn och en fröken strax över tonåren.
Problemet är ditt, inte deras.
Du verkar dessutom tro att du är viktigare än de fröknar som tar hand om dina barn under dagarna. Men de kan inte förändra sina scheman och planer hur som helst bara för att du vill det.
Precis som andra sagt, så får du prata med din arbetsgivare, se till att din man tar hand om dessa 6 dagar i veckan eller anställa någon som hjälper er privat.
Man kan inte kräva att alla andra ska anpassa sig utefter ditt schema. Framförallt inte när det är ett så dynamiskt schema som förändras över en natt.
Jag förstår att dina arbetstider suger och att det är svårt att få ihop allt. Vården i Sverige suger. Men det betyder inte att man kan kräva saker av andra och lägga mer börda på dem.