Citat:
Ursprungligen postat av
ballografen66
Det är inte ovanligt. Har själv jobbat på en förskoleförvaltning och vi begärde alltid arbetsintyg eller annat intyg som visade vart vårdnadshavaren fick sin inkomst ifrån. Själva betalningen av förskoleplatsen grundar sig i vilken inkomst man har, då behövs just ett intyg som visar om du får pengar från en arbetsgivare, arbetsförmedlingen, försäkringskassan etc. Samma intyg visar också hur många timmar barnet ska vara placerat.
Eller så skiter man i att lämna in ett intyg och landar på den högsta avgiften. Det gör ju varenda hushåll med hyfsad inkomst oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ellestrandh
Du måste ju ha din dygnsvila och veckovila. 6 sådana pass i månaden. Herregud kontakta facket. Lova mig det. Det är ju helt jävla sjukt.
Om du kan byt jobb eller arbetsgivare.
Hade du varit min fru hade jag hjälpt dig. Jag hade blivit jävligt förbannad. Jag hade kontaktat facket sen din arbetsgivare. Helt jävla sjukt schema.
Om facket är något att ha kommer de att kräva ett annat schema.
Det är ju klart att arbetsgivaren ska ta ansvar för personers barn och förskolans regler. Kanske man ska komma och natta dig också? En skön drink på stranden på semestern? Lite horor och kokain om du känner dig uttråkad?
Det hjälper säkert alldeles utmärkt om maken till en anställd ringer arbetsgivaren och är jävligt förbannad. Vore ju förjävligt om en vuxen människa själv pratade med sin arbetsgivare.
Nej, facket har förmodligen redan ett avtal där detta har förhandlats.