2024-04-10, 08:51
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Är det ens tillåtet att köra på vilket bränsle som helst som inte genomgått allehanda klassningar och är certifierade som bränsle för avgascertifierade fordon….?

Bränslet i sig är ju en tämligen väsentlig faktor i att motorerna klarar avgascertifieringarna etc.
Mkt olagligt. Att bryta lagen främjar utveckling.
Citera
2024-04-10, 10:08
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
Mkt olagligt. Att bryta lagen främjar utveckling.

Inte alltid. Det kan även vara kostsamt och destruktivt med kriminalitet. Det beror på.

De flesta länder med hög kriminalitet är ofta bland de minst utvecklade länderna (därav min oro gällande var Sverige kommer hamna i framtiden).
Citera
2024-04-10, 18:16
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Inte alltid. Det kan även vara kostsamt och destruktivt med kriminalitet. Det beror på.

De flesta länder med hög kriminalitet är ofta bland de minst utvecklade länderna (därav min oro gällande var Sverige kommer hamna i framtiden).
Att tillverka svo från wvo genom metylering har ganska lite gemensamt med att distribuera droger eller utföra våld mot betalning...
Citera
2024-04-10, 18:22
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Att tillverka svo från wvo genom metylering har ganska lite gemensamt med att distribuera droger eller utföra våld mot betalning...

Det kan bli potentiellt problem om det görs ovarsamt. Finns potentiella problem med både brandfara och kemikaliehantering.

Vad jag kommenterad dock var ditt generiska och svepande påstående "Att bryta lagen främjar utveckling".

Så då borde det väl främja utvecklingen att tillverka knark hemma och sälja på stan enligt dig?
Citera
2024-04-10, 22:37
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Det kan bli potentiellt problem om det görs ovarsamt. Finns potentiella problem med både brandfara och kemikaliehantering.

Vad jag kommenterad dock var ditt generiska och svepande påstående "Att bryta lagen främjar utveckling".

Så då borde det väl främja utvecklingen att tillverka knark hemma och sälja på stan enligt dig?
Detsamma med etanol tillverkning ändå var det dagligdags aktivitet i byn när jag var liten o än mer populärt innan dess.

Vilken jävla nollor till srgument du kommer med.

I realiteten krävs förvärmare, metanol och karbonater. Samt olja. Vilka av dessa ska skapa en neukleär explosion? Absolut vore det ett problem om man råkar antända 500l olja i ett hus, men..
Senast redigerad av daf66 2024-04-10 kl. 22:40.
Citera
2024-04-10, 22:50
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Detsamma med etanol tillverkning ändå var det dagligdags aktivitet i byn när jag var liten o än mer populärt innan dess.

Vilken jävla nollor till srgument du kommer med.

När personangreppen kommer in så vet man vem som förlorat argumenten. Klassiker.
Citera
2024-04-11, 05:36
Medlem
daf66s avatar
Citat:
När personangreppen kommer in så vet man vem som förlorat argumenten. Klassiker.
Inte ett personangrepp utan lyfter ett vanligt argumentationsfel. Du som använder lekmanna termer bor veta bättre.
Citera
2024-04-11, 11:50
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

Börjat det brinna så är detta ju självklart något som är högst olämpligt i stora tillverkningsvolymer. Speciellt om det sker i normala lägenheter så är det ju en potentiell fara om det börjar brinna i huset. Det borde alla normala människor kunna begripa.

Likaså är det högst olämpligt att ha stora volymer diesel hemma i lägenheten/bostaden. Oavsett om det är fossilbaserad diesel, biodiesel eller syntetisk sådan.

Citat:
Inte ett personangrepp utan lyfter ett vanligt argumentationsfel. Du som använder lekmanna termer bor veta bättre.

"Vilken jävla nollor till srgument" är ju synnerligen professionella argument som du framför. Jag är imponerad över din intellektuella kapacitet och din analys här.
Senast redigerad av peterpanp 2024-04-11 kl. 11:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in