2022-03-30, 08:58
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Det finns inte så många meddelanden att svara på. Något har hänt på chattcentralen... Höjda priser på krediter...banker som spärrar gubbarnas kort att betala till midsummer onlinebv...
Då kan jag hjälpa dig på traven att du arbetar på fel plats. Jag ser liksom ingen skillnad på
mina mess kan jag lova dig. Får du inte mer än 50 mess på din arbetsplats kan man likaväl sluta arbeta och leta efter burkar. Jag skulle inte lägga ner tid på ett arbete som betalade under 50 mess per timme.
Hur kan det komma sig att jag då har bra siffror varje dag 28 av 30 dagar brukar jag alltid ha bra.
Svar på detta du arbetar troligen på fel arbetsplats om du finner få mess.
Citera
2022-03-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Jag måste förmoda att du är knappa 18 år, efterbliven eller har aldrig varit ute på arbetsmarknaden tidigare.

Då kan jag tala om för dig att etablerade företag med kontor tillåter sina anställda arbeta hemifrån. Du tjänar inget på pyramidspel. Finns inga seriösa företag i Sverige som betalar genom PayPal heller, är du förryckt?

Börja på gymnasiet i stället för att drömma om tjocka sedelbuntar.

Vare sig mitt jobb eller någon jag känner får jobba hemma mer än 1 dag i veckan. "Man bygger relationer och är mer kreativ när man ses". Nej det är man fan inte, palla bli störd av en gammal käring som inte kan öppna mailen eller högljudda kaffedrickare som ska vara översociala hela tiden. Hemmajobb var en jävla dröm för oss introverta människor.

Jag letar nytt men är väl samma överallt, iofs känns det lite bra att min produktivitet minskat med typ 50% sen fritt hemjobb försvann så det är bara arbetsgivarens förlust.
Citera
2022-03-30, 23:08
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Vare sig mitt jobb eller någon jag känner får jobba hemma mer än 1 dag i veckan.

Så blir det på en svensk arbetsmarknad som är mindre flexibel än stelkramp.

Citat:
Hemmajobb var en jävla dröm för oss introverta människor.

Hemmajobb är ett perfekt arbete. Som chef för 30 anställda kan jag dock sällan sitta hemma och rulla tummarna.

Citat:
Jag letar nytt men är väl samma överallt, iofs känns det lite bra att min produktivitet minskat med typ 50% sen fritt hemjobb försvann så det är bara arbetsgivarens förlust.

Beror ju helt på vilken bransch som avses. Jag har bekanta på Vattenfall som fortfarande kan sköta sitt arbete hemifrån och sen resa in till Stockholmskontoret ett par gånger i månaden.
Citera
2022-10-01, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Då kan jag hjälpa dig på traven att du arbetar på fel plats. Jag ser liksom ingen skillnad på
mina mess kan jag lova dig. Får du inte mer än 50 mess på din arbetsplats kan man likaväl sluta arbeta och leta efter burkar. Jag skulle inte lägga ner tid på ett arbete som betalade under 50 mess per timme.
Hur kan det komma sig att jag då har bra siffror varje dag 28 av 30 dagar brukar jag alltid ha bra.
Svar på detta du arbetar troligen på fel arbetsplats om du finner få mess.

Vilken arbetsplats skulle du föreslå om man vill få ihop många mess per timme?
Citera
2022-10-01, 08:27
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepared1
Vilken arbetsplats skulle du föreslå om man vill få ihop många mess per timme?
Det finns två seriösa företag som håller på med detta. Jag ska länka två som är lite olika men har samma grund. Bägge två appar har ganska många meddelande men olika villkor. Allting handlar om att du ska svara på meddelande och skicka och tjäna så mycket som möjligt. Du får prova dessa länkar jag skickar till dig och göra en ansökan.

https://jobba-hemifran.com/

https://cloudworkers.company/en
Citera
2022-10-01, 08:33
Medlem
Citat:
Det finns två seriösa företag som håller på med detta. Jag ska länka två som är lite olika men har samma grund. Bägge två appar har ganska många meddelande men olika villkor. Allting handlar om att du ska svara på meddelande och skicka och tjäna så mycket som möjligt. Du får prova dessa länkar jag skickar till dig och göra en ansökan.

https://jobba-hemifran.com/

https://cloudworkers.company/en

På rak arm, vilken av dom skulle du föreslå? Kan tänka mig att några timmar sen kväll/natt för att säkra ekonomin i dessa tider.
Citera
2022-10-01, 08:40
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
På rak arm, vilken av dom skulle du föreslå? Kan tänka mig att några timmar sen kväll/natt för att säkra ekonomin i dessa tider.
Personligen tror jag att jag skulle satsa på cloudworkers. Fördelen med cloudworkers är att man kan slarva och inte har massa coacher som gnäller på små bagateller och småfel.
Däremot på den andra appen JH kan man tjäna lite mer och få VIP. På ett eller annat sätt tycker jag att JH är väldigt krångliga med tanke på att man får mycket gnäll och tjafs.
Man kanske kan säga att på cloudworkers kan man koppla av och skriva utan att fundera för mycket. Även om man tjänar lite mindre är detta värt ganska mycket.
Citera
2022-10-01, 08:42
Medlem
Citat:
Personligen tror jag att jag skulle satsa på cloudworkers. Fördelen med cloudworkers är att man kan slarva och inte har massa coacher som gnäller på små bagateller och småfel.
Däremot på den andra appen JH kan man tjäna lite mer och få VIP. På ett eller annat sätt tycker jag att JH är väldigt krångliga med tanke på att man får mycket gnäll och tjafs.
Man kanske kan säga att på cloudworkers kan man koppla av och skriva utan att fundera för mycket. Även om man tjänar lite mindre är detta värt ganska mycket.

Stort tack för inputen 🙂
Citera
2022-10-01, 08:46
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Stort tack för inputen 🙂
Är det så att du har problem så får du gärna adda mig på min Skype. Det känns inte som att det är några problem Jag kan hjälpa dig på traven kanske. Annars hoppas jag att du kommer att få jobbet.
Citera
2022-10-01, 09:22
Medlem
Citat:
Är det så att du har problem så får du gärna adda mig på min Skype. Det känns inte som att det är några problem Jag kan hjälpa dig på traven kanske. Annars hoppas jag att du kommer att få jobbet.

Uppskattas! Hör av mig i sådana fall.
Citera
2023-03-14, 14:53
Medlem
Awkwardmans avatar
Praoade lite på jobba hemifrån för ett par år sedan. Förutom att jag numera hatar människor minns jag att loggandet var ett helvete. Är loggning segt på alla likande jobb? Vilket är mest chatt mindre jox?

Frågar åt en kompis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in