2022-04-02, 01:50
Medlem
Ja
Citera
2022-04-02, 02:41
Medlem
Kan ju också bli en sådan tråkig utveckling i Sverige att det är hederliga affärsmän och rikingar som blir offer för utpressning.

Sådant har ju lönat sig ganska bra i Sverige för risken är så låg samtidigt som straffnivåerna är låga så när brottsligheten blir organiserad och flera jobbar tillsammans hamnar man som offer i en helt hopplöst situation.

De här hoten förstärks med en väl placerad explosion när någon trilskas.

Jag tänker också att det pratas alldeles för lite om varför många invandrare/migranter/flyktingar kommer till Sverige. Vad har de flytt från egentligen.

Jag misstänker att väldigt många inte flyr från krig utan från kriminalitet. Dessvärre är människor som de är och det ger att även kriminella flyr från straff, vilket de lyckas med genom att fly till Sverige.

Så det blir liksom samma sak här som där hemma i hemländerna.
Citera
2022-04-02, 08:00
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Är detta där Blixås Motocrossbana låg innan?
Ja, det är där.
Citera
2022-04-02, 10:50
Medlem
Kosmos.s avatar
12 miljonersvillorna som blev 7 miljonersvillor över en natt.

Det nya spännande kulturberikade Sverige gör sin påmint
Citera
2022-04-02, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
12 miljonersvillorna som blev 7 miljonersvillor över en natt.

Det nya spännande kulturberikade Sverige gör sin påmint

Hur "räknar" Du och vilket område "räknar" Du på? Vad gäller den gatan där sprängdådet inträffade så är statistiken (de senaste 3 åren) ett medianpris på ca 8 500 000 kr/såld fastighet.
Citera
2022-04-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allicka
Väntade på att rasisterna skulle hitta hit. Det är långt ifrån enbart vita som bor i Hills. Så visst fan finns det välbärgade ”invandrare” som inte är kriminella, även där. Kan du tänka dig?
Haha ja åh vad mångkulturellt Hills Villastad är.
Typ så mångkulturellt som Sossar, Miljöpartister och Centerpartister vill ha det.
En Indier? En Iranier? Och sen?

Inte mycket slöjor i Hills Villastad va? HAHAHA!
Citera
2022-04-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Typ så mångkulturellt som Sossar, Miljöpartister och Centerpartister vill ha det.

Gissade också att det var väldigt vitt, så döm om min förvåning när jag gick in på Ratsit och sökte på Splintvedsgatan. Visserligen över femtio procent svenskt, men även en hel del mellanösternfolk och kineser.
Citera
2022-04-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85

Märker att du inte har speciellt stor koll så lämnar denna diskussion här. Pinsamt att inte ta reda på fakta innan man sitter här och gör bort sig. Pajas.
Senast redigerad av allicka 2022-04-02 kl. 19:44.
Citera
2022-04-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Svårt att tänka mig välbärgade invandrare från MENA och i viss mån även forna Jugoslavien med helt vitt mjöl i påsen faktiskt.

Jaha så alla som bor i Hills med invandrarbakgrund är kriminella menar du? Spännande.
Citera
2022-04-02, 20:19
Medlem
Citat:
Jaha så alla som bor i Hills med invandrarbakgrund är kriminella menar du? Spännande.

Det har jag inte sagt, men har du en sammanställning på ursprung på alla invandrare som bor i Hills så kan jag presentera en hypotes. Men är alla invandrare i Hills från MENA -länder eller snarlika kulturer så skulle jag nog säga det.

(Har min blivit ekonomisk oberoende på att driva HVB-hem så tycker jag inte man har vitt mjöl i påsen även om man inte blir straffad i tingsrätten - infödd svensk eller ej)
Citera
2022-04-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Det har jag inte sagt, men har du en sammanställning på ursprung på alla invandrare som bor i Hills så kan jag presentera en hypotes. Men är alla invandrare i Hills från MENA -länder eller snarlika kulturer så skulle jag nog säga det.

(Har min blivit ekonomisk oberoende på att driva HVB-hem så tycker jag inte man har vitt mjöl i påsen även om man inte blir straffad i tingsrätten - infödd svensk eller ej)

Du kan lätt söka på Google och se själv hur många med invandrarbakgrund det är som faktiskt bor i Hills. Och jag antar att du vet lika mycket som föregående pajas kring vad det är för människor. Jag vet mycket väl att många utav dessa har renare mjöl i påsen än vad du har.
Citera
2022-04-02, 20:46
Medlem
Citat:
Du kan lätt söka på Google och se själv hur många med invandrarbakgrund det är som faktiskt bor i Hills. Och jag antar att du vet lika mycket som föregående pajas kring vad det är för människor. Jag vet mycket väl att många utav dessa har renare mjöl i påsen än vad du har.

OK, du känner alltså till mig och ALLA med invandrarbakgrund som bor i Hills? Du bor kanske själv i Hills? Jag gör inte det men har varit där och spelat golf - var det vid det tillfället du snokade reda på vad jag är för typ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in