2026-01-26, 21:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Det har hänt lite saker i Seventh Wonder-lägret. Man har fått tag på en ny vokalist och ett nytt album är på gång. En cover-låt blir först ut att släppas.

Vem kan bandets nya vokalist vara? Finns några bilder att kolla på där man suddat ut och gjort silhuett av honom.

Vore trevligt om det visade sig vara Andi, som sjöng på "Temple in the Storm" och första plattan. Han har en jävla bra röst.
Citera
2026-02-01, 22:15
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vore trevligt om det visade sig vara Andi, som sjöng på "Temple in the Storm" och första plattan. Han har en jävla bra röst.

Då är det ute vem bandets nya vokalist är:

Citat:
Here is Seventh Wonder Mk.IV:

-say Hello to MATTIAS OLOFSSON!!

Mattias joined the band quite a while back and has since stepped up to the plate delivering both original tracks as well as the vocal parts for the upcoming album. We are delighted to have found a Stockholm-based talent, who can bring some new flavors to the sound and also participate regularly in band activities. I am very excited to see where the blend between where the rest of us boys currently are as instrumentalists and Mattias’ style and wide array of influences, will take us!

Mattias' message:
“I’m beyond proud and greatful to join the Seventh Wonder family! The band has an incredible history and I’m thrilled becoming a part of their legacy. I’m so excited for what we’re about to create together and can’t wait to get in this journey with all of you.”

Har ingen aning om vem den här sångaren är men kanske blir det bra? Nån på Facebook hade denna kommentar:

Citat:
No offence guys, don't want to disrespect or attack Mattias, he's great singer with beautiful high tone range, just for most of your songs you need someone being able to reach 3.5 octave. It's just pure physical abilities, you can't fix it, simple as that. Mattias voice is similar to Andre Linman's voice from One Desire, but both of them lack the lower range. So what I'm trying to say is Mattias will be struggling and after time can damage his voice. Here you have to be really strict because you want to play concerts the highest possible quality and Mattias wants to be in the most comfortable position singing songs that don't hurt his ambition and voice characteristic or even health. Good luck guys, I know it's really not easy after Tommy's leaving.
Citera
2026-02-03, 19:44
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Nu har bandet en rykande färsk låt ute med den nye vokalisten Mattias Olofsson.

Seventh Wonder - "Eternal Flame" - Official Visualizer

Från det kommande albumet som släppts senare i år via Frontiers Music.
Citera
2026-02-03, 19:57
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Nu har bandet en rykande färsk låt ute med den nye vokalisten Mattias Olofsson.

Seventh Wonder - "Eternal Flame" - Official Visualizer

Från det kommande albumet som släppts senare i år via Frontiers Music.

Det är tydligen en Kee Marcello-cover. Hade jag ingen aning om. Först trodde jag det skulle vara Bangleslåten.
Citera
2026-02-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är tydligen en Kee Marcello-cover. Hade jag ingen aning om. Först trodde jag det skulle vara Bangleslåten.

John Norum ffs!

Sångaren låter inget vidare tyvärr. Väl ljus röst och sjunger inte helt rent.
Citera
2026-02-07, 22:29
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
John Norum ffs!

Sångaren låter inget vidare tyvärr. Väl ljus röst och sjunger inte helt rent.

Sorry, John Norum förstås. Fick hjärnsläpp.

Sången låter helt okej enligt mig, men jag är å andra sidan inte musiker.
Citera
2026-02-08, 22:33
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Om vi gör en liten check på Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives så kan vi se att den nye vokalisten Mattias Olofsson inte har medverkat på någon metal-release, hittills i karriären. Men tycker han låter tillräckligt bra med sin något feminina röst på "Eternal Flame". Kan inte avgöra om någon sångare slirar på tonerna - den bedömningsförmågan har jag inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in