2022-03-27, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför vill man ha en kattunge utan fullt utvecklat immunsystem för?

Vi hade en kattmamma som blev överkörd när hon hade en kattunge och mina föräldrar flaskmatade den i någon vecka eller två innan vi hittade en fostermamma.
Det var inte direkt det lättaste.

Hon hade fött tre fyra stycken men mamma ville att vi bara behöll en och åkte och avlivade resten. Nu när jag tänker tillbaka på det var det kanske därför hon blev överkörd, kanske gick hon över vägen för att leta efter sina kattungar?
Fy fan jag grinar
Citera
2022-03-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Fy fan jag grinar

Ja jag fattar inte varför vi inte kunde skaffa husdjur som inte gick och blev överkörda på vägen.
Citera
2022-03-28, 01:15
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Jag gör väl för fan vad jag vill. Han ska få ungjäveln direkt.

Kattungar får inte skiljas från mamman före 12 veckors ålder. Alltså begår både du och kompisen ett brott om ni tar ungen direkt när den föds.

Ungen måste ha specialmat ungefär varannan timme dygnet runt de första veckorna för att överleva. Den behöver också ha de första dygnens mammamjölk som bl.a. innehåller en massa viktiga antikroppar. Kompisen måste dessutom slicka på ungens mage o över anal- och kissöppningar så ungen kan få ut sitt kiss och bajs. Utan den stimulansen kommer inget ut och ungen spricker, om den inte hinner dö av förstoppning först. Det är kanske det där slickandet din kompis ser fram emot?
Citera
2022-03-28, 01:19
Medlem
neuron-drones avatar
Katten skulle inte vilja att du tog kattungen. Men räkna kan de inte. Min honkatt gömde sina ungar på olika platser, och då gick hon alltid en extra gång för att se att hon fått med sig alla.

Kattmamman klarar sig. Kattungen kommer förstås dö.
Citera
2022-03-28, 02:25
Medlem
De märker nog om spenen blir tom på sug. De har ju en bestämd plats alla ungarna. Säger som alla andra att ungen dör om du tar den direkt. 12 veckor gäller. Sen är mamman ändå trött på dem och blir nog glad för mindre jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in