” Polisen följde hur gängmännen rustade för strid efter gängbråket i Värtahamnen.
När ingripandet kom kunde flera beslag göras i ett hemligt högkvarter i en källare på Malmvägen i Sollentuna.
Bilder inifrån lokalen – bara ett stenkast från en förskola –visar ett brottarrum, skottskadade dörrar, vapen och narkotika.”
” Polisen följde hur gängmännen rustade för strid efter gängbråket i Värtahamnen.
När ingripandet kom kunde flera beslag göras i ett hemligt högkvarter i en källare på Malmvägen i Sollentuna.
Bilder inifrån lokalen – bara ett stenkast från en förskola –visar ett brottarrum, skottskadade dörrar, vapen och narkotika.”
Sammanfattningsvis, Sollentunaturkarna fick stryk av Märstaturkarna, förberedde sedan en hämnd varpå polisen grep Sollentunaturkarna för vapenbrott? Har jag förstått det rätt?
Sammanfattningsvis, Sollentunaturkarna fick stryk av Märstaturkarna, förberedde sedan en hämnd varpå polisen grep Sollentunaturkarna för vapenbrott? Har jag förstått det rätt?
Märsta luffarna fick stryk o sprang som horer som dem alltid gör
Ok. Tack.
Som du märker är jag inte så insatt i nuläget. Förr var Valsta, Märsta, Sigtuna starka fästen för syrianer. Med starka kopplingar till politiska styret och samhällsbygget.
Är kurderna i täten nu? Fast bara gällande vissa delar då antar jag?
Kurderna är de som är mest kriminella i Märsta, likaså i Sollentuna.
Intressant nog:
Hela Malmvägen ligan åtalas i samma mål för grovt vapenbrott.
B.la åtalas 0liver Wallin (han som blev skjuten i malmvägen (FB) Vedat Yildiz ihjälskjuten, annan person skadad, Sollentuna 2019-06-30 ) för grovt vapenbrott.
Även rapparen "Sinan" förekommer i FUP.
Finns en del smått och gott i fupen.