2022-05-08, 20:45
Avslutad
Tommie är duktig på enstaka tävlingar men har inte fattat strategin för att vinna själva Tävlingen. Göda upp sina främsta motståndare och sabba sin egen pakt - nej, så vinner man inte Robinson.

Angela sticker kniven i lag Östs pakt redan de första minutrarna av sammanslagningen när hon snackar ner Linn till Jessica. Sen tror idioten att forna lag Öst ändå ska paktsnacka med henne inför örådet. IQ skostorlek. Sällan har någon varit så välförtjänt av att åka ut.

När Angela dyker upp kommer Shevin förstå att Lag Nord struntar i hennes önskemål att plocka ut Joel. Angela kommer rapportera att alla i lag Nord valt att samarbeta med Linn och Joel och rösta ut Angela. Shevin måste ju undra vad fn som händer??
2022-05-08, 22:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Annan teori är att hon har insett att hon och Filip föll in i stereotypiska könsroller när de var ensamma på covid-stranden och nu försöker rädda sitt varumärke genom att kapitalisera på Tommies semi-problematiska kvinnosyn.

Kanske det. Hon har en del att återgälda därav att det bli all-in mot stackars Tommie. Läste för övrigt att hon var en del av den där katastrofen Gardet. Var visst ekonomiansvarig och hamnade i bråk med Cissi om inte män utan om det vanliga pengar.

Sett till nästa vecka så sitter ju Tommie som det verkar i en bur. Så Hanna kanske får sin vilja igenom bland de övriga och de spärrar in kraken.
2022-05-08, 23:16
Medlem
PS skulle jag våga säga det jag skriver här till Hayes så är svaret...
Självklart nej, jag gillar att kunna gå, äta med bestick, lite huvudräkning och hitta hem.
2022-05-09, 03:37
Medlem
kubuns avatar
Nu lade jag märke till att Hayes faktiskt fått en kula genom låret som tråden "kändisskvaller om kampsportare" omnämnde. Syns tydligt att den gått in på insidan och ut på utsidan av hans högra lår - ett mindre och ett större ärr. Undrar i vilket sammanhang det skett och hur allvarlig skadan var? Ett skott i låret kan vara livshotande pga de stora ådror som går fram där. Att få ett skott i benet tyder dock på att den som avlossade det varken var ute efter att döda eller befarade hämnd om det nu är så att Hayes gjort bort sig i kriminella kretsar. Kan ju vara en skada som han ådragit sig i sin yrkesutövning som vakt också.
2022-05-09, 07:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Undra vad som händer i morgon. Verkar vara något drama av större slaget när Anders samlar alla. Varför säger Elin jag är körd? Får ställa väckaren på 02:05
2022-05-09, 07:33
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Undra vad som händer i morgon. Verkar vara något drama av större slaget när Anders samlar alla. Varför säger Elin jag är körd? Får ställa väckaren på 02:05

Nytt ica maxi äventyr? Peter och Co kanske smet in i lyxvillorna när resten var på tävlingen i gårdagens avsnitt.
2022-05-09, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nu lade jag märke till att Hayes faktiskt fått en kula genom låret som tråden "kändisskvaller om kampsportare" omnämnde. Syns tydligt att den gått in på insidan och ut på utsidan av hans högra lår - ett mindre och ett större ärr. Undrar i vilket sammanhang det skett och hur allvarlig skadan var? Ett skott i låret kan vara livshotande pga de stora ådror som går fram där. Att få ett skott i benet tyder dock på att den som avlossade det varken var ute efter att döda eller befarade hämnd om det nu är så att Hayes gjort bort sig i kriminella kretsar. Kan ju vara en skada som han ådragit sig i sin yrkesutövning som vakt också.

Etablissemanget med TV4 i spetsen är så sanslöst inkörda i mångfaldsspåret att de är obrydda om vilka de promototar. Hayes har varit med i Robinson två gånger, i Solsidan och Bytt är Bytt. Enbart för att han är stor och svart. En svensk med hans attityd och ljusskygga bakgrund skulle inte ens vara påtänkt i tv-produktioner.
2022-05-09, 09:34
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Tommie verkar vara uppväxt under en Sten. Varför böla om en pissig kvinnosyn?
2022-05-09, 09:35
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Angela är också född under en sten. Eller då är hon bara korkad.

Shevin och Hayes blir ju genier i jämförelse
2022-05-09, 09:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tror Elins "jag är körd" har å göra med normen "sist in först ut" och inte att hon varit å snattat mat nånstans som klipparna vill vi skall befara. Hon är förbaskat söt gullungen. Lät förövrigt bara som en skarp tillsägelse och tillrättavisning som Anders kom med och inte någon diskvalificering som de väl vid det här laget inte har råd med....eller så får hela gänget från GL lunka in än en gång?
2022-05-09, 10:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag tror Elins "jag är körd" har å göra med normen "sist in först ut" och inte att hon varit å snattat mat nånstans som klipparna vill vi skall befara. Hon är förbaskat söt gullungen. Lät förövrigt bara som en skarp tillsägelse och tillrättavisning som Anders kom med och inte någon diskvalificering som de väl vid det här laget inte har råd med....eller så får hela gänget från GL lunka in än en gång?
Varför skulle dom inte ha råd med att diskvalificera någon. Knapp någon åker ut och om det vore 10 eller 9 kvar på måndag gör väl inte så stor skillnad. Jag skulle hellre se att det åker ur någon i lite snabbare takt och se hur gruppdynamiken förändras i ställe för att så många är kvar vid finalveckan.
Elin kanske tror hon åker ut men varför ta upp det redan på tisdag. Jag tror Tommie ligger sämre till då feministerna nu vet att den som åker vid näste öråd gör det för gott.
2022-05-09, 12:55
Medlem
Shevin jiddrar att hon har en man hemma? med sin förortssvenska i Gränslandet med Hayes

Lät som duellen mot Angela blir att hänga längst?
Vore så nice oavsett om Angela skickade ut "kortväxta-brottaren-basketspelaren-boxaren shevin"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in