Det känns så oerhört bra att min på sensommaren uttalade förhoppning infriades, och att HR dömer Fabian Cederholm till livstids fängelse för det planerade, utstuderade och fruktansvärt smärtfyllda dubbelmordet på de två lärarna, vilket beskådades utav en sannolikt svårt traumatiserad elev.
Det känns så oerhört rättvist att detta fall blir det första där en 18-åring ges livstids fängelse istf tidigare maxstraff 9 år och 8 mån (2/3 av 14 år).
Vardera utav de två morden uppfyller en straffmätning på livstids fängelse.
Självfallet skänker detta ingen tröst för de anhöriga, men det är ett bevis på att samhället har gjort det som minst måste genomföras i ett modernt rättssamhälle.
Än en gång V.I.F. 🕯🕯 ni saknade lärare.🌹❣
Citat:
Ursprungligen postat av
LeBronThurman
Fabian Cederholm är första person att dömas till livstid med den nya möjligheten till denna straffpåföljd ifrån 18 års ålder på en GP.
Det känns extra bra med detta utfall i en TR dom för ett så fruktansvärt vidrigt begånget brott.
Försvaret kommer att överklaga domen till HR, bl.a. med argumentet om FC autism.
Min förhoppning är att HR fastställer TR dom, och mina tankar går givetvis till de båda offrens anhöriga och vänner.⚘
V.I.F. 🕯🕯