2023-02-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbott
Av några?? Han blev misshandlad av RM! Behövs inte NÅGRA för att ge sig på D för så stor och farlig som han vill utge sig att vara är han inte. Han är en liten golare till polisen. Han har själv erkänt att han jobbar med dem!! Finns ju golpapper på honom sen innan... säger ju rätt så mycket när han är slagpåse var och varannan helg........

Va mycket skönare forumet va när du va avstängd😞 en människa har ”golpapper” alltså papper att han sagt vad han sett eller hört till polisen vid ett förhör? Vad är felet? Låter rätt Svensson? Det är väl lite det hela rättssystemet bygger på?
Citera
2023-02-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o-m-e-r-t-a
Va mycket skönare forumet va när du va avstängd😞 en människa har ”golpapper” alltså papper att han sagt vad han sett eller hört till polisen vid ett förhör? Vad är felet? Låter rätt Svensson? Det är väl lite det hela rättssystemet bygger på?

Golpapper? Skulle nog också berätta för polisen om jag ser någon idiot försöka köra över någon.. Så då förtjänar man att någon bryter sig in och misshandlar, och snor guld? Hela fallet med Linus går kanske ut med att någon "golar" Är det lika illa då?
Citera
2023-02-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Golpapper? Skulle nog också berätta för polisen om jag ser någon idiot försöka köra över någon.. Så då förtjänar man att någon bryter sig in och misshandlar, och snor guld? Hela fallet med Linus går kanske ut med att någon "golar" Är det lika illa då?
Vad jag hört på ryktes väg är inte det där halsbandet i äkta guld, kommer från en rätt trovärdig källa som vet om sidan han shoppat på för ca 1500kr😅
Citera
2023-02-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petsonfindus
Vad jag hört på ryktes väg är inte det där halsbandet i äkta guld, kommer från en rätt trovärdig källa som vet om sidan han shoppat på för ca 1500kr😅

300 spänn eller 300 000 spelar det någon roll? Man bryter sig in hos någon och snor det från någons hals bara penningvärdet är tillräckligt litet? Är du helt jävla efterbliven? Ingen ska väl för fan in i ditt hem o göra om de så handlar om att sno ett använt kaffefilter eller en kristallkrona från taket…

Dessutom slog dom ju sönder bilen. Men det kanske är rätt för den va begagnad? Åsna
Citera
2023-02-10, 10:40
Medlem
Citat:
300 spänn eller 300 000 spelar det någon roll? Man bryter sig in hos någon och snor det från någons hals bara penningvärdet är tillräckligt litet? Är du helt jävla efterbliven? Ingen ska väl för fan in i ditt hem o göra om de så handlar om att sno ett använt kaffefilter eller en kristallkrona från taket…

Dessutom slog dom ju sönder bilen. Men det kanske är rätt för den va begagnad? Åsna
Hahaha, det va ju absolut inte så jag menade. Det är ju olagligt att sno så det är väll en ganska självklarhet att man inte ska göra det. Men eftersom D sagt till polisen att hans smycke är värt 170.000kr eller vad han nu sagt så blir ju rubriceringen grövre? Det är ju inte heller rätt? Detta är varför jag kan tro att det är uppgjort allt detta…
Citera
2023-02-10, 10:41
Medlem
Citat:

Visar väl mer vad den där RM är för riktigt liten tattare när man bryter sig in hos någon och rånar någon på fulguld🤣 snor med sig en jacka för någon tusenlapp och slår sönder en bil…

Har ju hellre ”golpapper” på mitt cv än den meritlistan😅 är alla här helt jävla tappade?

Och DRs del av kakan är ett par sönderslagna tänder? Ser inte logiken i nått… Det ska man väl och andra sidan inte göra heller
Senast redigerad av o-m-e-r-t-a 2023-02-10 kl. 10:59.
Citera
2023-02-10, 10:46
Medlem
Citat:
Hahaha, det va ju absolut inte så jag menade. Det är ju olagligt att sno så det är väll en ganska självklarhet att man inte ska göra det. Men eftersom D sagt till polisen att hans smycke är värt 170.000kr eller vad han nu sagt så blir ju rubriceringen grövre? Det är ju inte heller rätt? Detta är varför jag kan tro att det är uppgjort allt detta…

Det är absolut inte rätt det håller jag med om👍🏻

Men jag ser ändå inte hur det är uppgjort? Vad tjänar RM på det hela? Trött på frugan så han väljer att sitta häktad någon månad över 1500spänn och nöjet att slå sönder en bil, lagom till att komma ut till våren med en begagnad vinterjacka?
Citera
2023-02-10, 11:43
Medlem
Citat:
Det är absolut inte rätt det håller jag med om👍🏻

Men jag ser ändå inte hur det är uppgjort? Vad tjänar RM på det hela? Trött på frugan så han väljer att sitta häktad någon månad över 1500spänn och nöjet att slå sönder en bil, lagom till att komma ut till våren med en begagnad vinterjacka?
Tror inte att RM är en sån luffare att han var ute efter D’s grejer iallafall.. D har antingen gått över gränsen emot någon som RM bryr sig om eller mot RM själv, eller så är det uppgjort.

Det är mina två alternativ.
Citera
2023-02-10, 12:14
Medlem
Citat:
Tror inte att RM är en sån luffare att han var ute efter D’s grejer iallafall.. D har antingen gått över gränsen emot någon som RM bryr sig om eller mot RM själv, eller så är det uppgjort.

Det är mina två alternativ.

Ja få vet svaret… Troligen bara RM&DR.. Helt tydligt är väl dock att hur det än ligger till lär ingen av dem kunna känna att det är värt det….

RM har väl familj? Oavsett om de är något av alternativen du nämner bakom så lär det va bedrövligt att sitta inlåst ifrån sina barn och sitt fria liv..
DRs vinning i det hela lär inte heller väga över konsekvenserna, vad finns det att vinna där, lite skadestånd från någon som troligtvis saknar betalningsförmågan? Lär nu enligt tidningen osv inte va speciellt uppskattad i grannskapet osv..
Citera
2023-02-10, 12:29
Medlem
Citat:

Kan det vara så att D har fejkat hela saken för att få ut försäkringen. Tänk på den du
Citera
2023-02-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarballe1312
Kan det vara så att D har fejkat hela saken för att få ut försäkringen. Tänk på den du

Jaaaaaaa där har du 1miljoners frågan… För det är inte RM som sitter häktad? Det är inte RM som spelat in och spridit en video på ett övergrepp och stöld i DRs hem?

Men det vore ju en enkel lösning på frågan är klart? Ska vi lösa mordet på Linus oxå när vi ändå är igång??

HAN SKÖT SIG SJÄLV MED ETT PAR SKOTT INNAN HAN SKAR HALSEN AV SKG FRAMFÖR SIN GRAVIDA FLICKVÄN👍🏻

Eller så kanske han inte är skjuten alls. Det kanske bara är hans pappa som hittar på?

Seså mod kan låsa tråden. Någon av alternativen är det…

Tänk på den du😘
Citera
2023-02-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarballe1312
Exakt min tanke med. Lyser ju bedrägeri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in