2022-03-20, 02:40
Medlem
Det finns många spioner som tillsatts av våra egna politiker också.
Som kärringen som läckte ut digitaliserade planritningarna över nästan alla svenska militära byggnader och skyddsobjekt.
Spionen gick naturligtvis fri eftersom att det var "ett misstag" att skicka iväg alla uppgifterna utomlands.(Outsourcade jobb med alla ritningar till okänt företag i ett uland.)

Det måste ske en ändring, dom ska arresteras och kramas ur på information om vad dom spionerar efter och vilka dom jobbar för. Och sedan straffas hårt efter.
Senast redigerad av KalleAnkaSmugglare 2022-03-20 kl. 02:42.
Citera
2022-03-20, 03:13
Medlem
Bara-Robins avatar
Jag tänker att ni ska ta det lite lugnt istället. Vi är inte i krig med Ryssland så att förre försvarsministern vevar med armarna i tidningen om att utvisa ryska studenter eftersom mummel mummel knutpunkter för elnätets infrastrultur, är ju inte jättebra.

Att det ens är möjligt att uttrycka hur "diplomatins tid är förbi"... Era förbannade jävla idioter.

Ukraina är exakt lika mycket främmande makt som Ryssland.

USA bestämmer inte över oss, NATO är inte i krig och vi är inte heller med i NATO, det är inte krig i Sverige och det är inte ens krig i ett EU-land.

Det har inte ens dött 1000 civila i det som FN inte kallar för "krig". Affärer är öppna och tågen går.

Man bara tycker att en främmande makt är Sveriges sak och därför gör rätt som motarbetar diplomatin och lägger sig i krig. Skickar pansarskott, utvisar studenter och kallar hem personal från ambassader... Allt ens känslor bara tycker, en kvart efter man bara ignorerade grundlagen och mänskliga rättigheter.

Det här handlar naturligtvis om den nya utlandsspioneri-lagstiftningen och den nya myndigheten för "psykologiskt försvar". Regeringen verkar ha bestämt sig för att representera sig själv.

Titta där man inte pekar.

Statligt användande av krigsmakten mot befolkningens grundlagsskyddade informationsfrihet för att censurera "desinformation", är dåligt.

Utlandsspionerilagstiftningen är slutet för Sverige som demokrati. Sagt ansvarsfullt, underbyggt, med övertygelse och på största möjliga allvar.

Titta dit.
Senast redigerad av Bara-Robin 2022-03-20 kl. 03:45.
Citera
2022-03-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Självfallet. Ryssland har kommit med hotfulla krav, hotat Europa med kärnvapen och utövat terrorkrig mot ett grannland. Sedan förklarat Sverige som ett ovänligt land. Ut med packet inklusive ambassadören. Tillåt möjligen ett konsulat. Avsluta alla andra förbindelser med terrorstaten Ryssland.
Ja,Ryssland har hotat Sverige å det grövsta
Återkommande dessutom. Så pass grovt så jag faktiskt tror att många oerfarna politiker inte ens förstår allvaret eller djupet av hoten. De jönsar runt som förvirrade blinda höns som blivit uppskrämda av räven. På nya fru statsminister ser man t.o.m. skräcken i ögonen och den sammanbitna munnen.
De gör såna gigantiska misstag som Ann Linde tex som jönsar på rakt ut med sin grötiga skånska som en envis kärring utan vett.
Det märks att de inte är tränade ett dugg för lägen som detta när kommunikation med alla partier bör vara total men utåt samlad stabil mot ryssen. Utvisa alla diplomater. Beslagta tillgångar i Sverige. Utvisa spioner. Utvisa även rysk verksamhet med tveksamma verksamheter som är kända för spionverksamhet tex resebyråer som enbart sysslar med rysk införsel och handel till Sverige. Där ryska pengar tvättas. Sverige ses som svagt så länge inga åtgärder görs.
Citera
2022-03-20, 10:23
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ja,Ryssland har hotat Sverige å det grövsta
Återkommande dessutom. Så pass grovt så jag faktiskt tror att många oerfarna politiker inte ens förstår allvaret eller djupet av hoten. De jönsar runt som förvirrade blinda höns som blivit uppskrämda av räven. På nya fru statsminister ser man t.o.m. skräcken i ögonen och den sammanbitna munnen.
De gör såna gigantiska misstag som Ann Linde tex som jönsar på rakt ut med sin grötiga skånska som en envis kärring utan vett.
Det märks att de inte är tränade ett dugg för lägen som detta när kommunikation med alla partier bör vara total men utåt samlad stabil mot ryssen. Utvisa alla diplomater. Beslagta tillgångar i Sverige. Utvisa spioner. Utvisa även rysk verksamhet med tveksamma verksamheter som är kända för spionverksamhet tex resebyråer som enbart sysslar med rysk införsel och handel till Sverige. Där ryska pengar tvättas. Sverige ses som svagt så länge inga åtgärder görs.

Det låter samlat och sansat. Inte det minsta hysteriskt. Så i princip starta krig mot Ryssland.

Jag har ju också levt innan Rysslands fredsbevarande styrkor hjälpte till att försvara folkrepublikerna mot Ukraina.
Förutom den där gången som Putin bevisligen knivade ner den där journalisten på öppen gata och strålförgiftade han den där och förbjöd sexuella yttranden på allmän plats där barn kunde befinna sig/förbjöd Pride/mördade alla homosexuella, så är allt Ryssland gjort mot oss detsamma som vi gjort mot dem.
Vi har simmat lite i varandras vatten och flugit lite för nära för att retas.

Ukrainas folkmord är ett fullt drägligt motiv för Ryssland att beskydda befolkningen.

Nämn en sak Ryssland gjort mot oss det senaste halvseklet som vi inte förtjänade.
Citera
2022-03-20, 18:31
Medlem
Von Braun + atomvapen = good bye Russia.
En snubbe besatt utav rysshat.
Citera
2022-03-21, 07:01
Medlem
Rysk-kinesiskt spioneri genom köp i svensk infrastruktur

https://www.nyteknik.se/sakerhet/sapo-rysk-kinesiskt-spioneri-genom-kop-i-svensk-infrastruktur-6951593

Trots vetskap och trots kunskap kunde Kina tillskansa sig kontrakt på säkerhetsutrustning vid Arlanda och flera av våra flygplatser. Ändå sitter sosseministern kvar? Hur är det möjligt att han ens inte utreds för brott mot rikets säkerhet med tanke på det kritiska läge Sverige befinner sig i säkerhetsmässigt?
Ryssland och Kina är samarbetspartners delux.
Citera
2022-04-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaSmugglare
Det finns många spioner som tillsatts av våra egna politiker också.
Som kärringen som läckte ut digitaliserade planritningarna över nästan alla svenska militära byggnader och skyddsobjekt.
Spionen gick naturligtvis fri eftersom att det var "ett misstag" att skicka iväg alla uppgifterna utomlands.(Outsourcade jobb med alla ritningar till okänt företag i ett uland.)

Det måste ske en ändring, dom ska arresteras och kramas ur på information om vad dom spionerar efter och vilka dom jobbar för. Och sedan straffas hårt efter.
De plockas fram nu och namnges en efter en
Vad hette tanten?
Citera
2022-04-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu när utbytet med Ryssland är extremt lågt så finns det väl ingen anledning att varken Sverige eller Ryssland håller sig med stor ambassad i respektive länder. Kan ju inskränkas till ett fåtal personer som har diplomatisk status.

Berörda myndigheter fokuserar säkert på, eller åtminstone borde det, personer som misstänks vara agenter åt Ryssland.
Det har ju funnits en hel del i Sverige genom åren. Hittade detta efter lite sökande. Någon som vet mer om denna utpekade spionen som är släkt med en predikant ?
(FB) Skvaller om Chang Frick (grundaren av Nyheter Idag)

https://corren.se/nyheter/ostergotland/artikel/vackelsesangaren-som-inte-lamnade-nagon-oberord/r5yq4dqj

https://www.dagen.se/nyheter/2019/09/29/han-landade-med-helikopter-nu-fyller-malle-lindberg-90-ar/
Citera
2022-04-06, 23:06
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det har ju funnits en hel del i Sverige genom åren. Hittade detta efter lite sökande. Någon som vet mer om denna utpekade spionen som är släkt med en predikant ?
(FB) Skvaller om Chang Frick (grundaren av Nyheter Idag)

https://corren.se/nyheter/ostergotland/artikel/vackelsesangaren-som-inte-lamnade-nagon-oberord/r5yq4dqj

https://www.dagen.se/nyheter/2019/09/29/han-landade-med-helikopter-nu-fyller-malle-lindberg-90-ar/

Menar du att Chang Frick är en spion?
Citera
2022-04-06, 23:15
Medlem
Citat:
Menar du att Chang Frick är en spion?
Jag vet inte vem personen är men omtalas som sådan i tråden.
Kanske någon vet mer? Du verkar ju inte veta heller?
Citera
2022-04-06, 23:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Jag vet inte vem personen är men omtalas som sådan i tråden.
Kanske någon vet mer? Du verkar ju inte veta heller?

Nej det gör jag inte, men jag betvivlar att Frick skulle vara en spion eller agent.
Citera
2022-04-06, 23:38
Medlem
Citat:
Nej det gör jag inte, men jag betvivlar att Frick skulle vara en spion eller agent.
Hittade en artikel han skrivit om predikantsläktingen i alla fall.
https://nyheteridag.se/malle-lindberg-jag-kallar-mig-sjalv-zigenare-inget-fel-i-det-ordet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in