2022-04-08, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vi har verkligen ingen hög levnadsstandard.
Vi är det mest belånade folket i Europa och många kan bli tvungna att lämna sina hem vid en räntehöjning
Dessutom har vi västeuropas lägsta pensioner och högsta pensionsålder. Vi förväntas nästan jobba ända intill graven, för att dra in skatt till sosseregimen.

Källor på dessa påståenden tack.
Citera
2022-04-08, 08:59
Medlem
Citat:
Vi är det mest belånade folket i Europa och många kan bli tvungna att lämna sina hem vid en räntehöjning
Dessutom har vi västeuropas lägsta pensioner och högsta pensionsålder. Vi förväntas nästan jobba ända intill graven, för att dra in skatt till sosseregimen.

Ja, folk får passa på så länge det går att flasha med sina hus som ägs av banken, sina fina bilar som finansieras av lån till låg ränta och sina solbrännor från Thailand som tragiskt nog ofta efterlämnar en sur eftersmak genom flera månaders avbetalningar för resan.

Nu har redan matpriserna börjat stiga och dieselpriset är högst i världen (?). Dessutom är dieseln utspädd med ”gröna” ämnen för att ”rädda klimatet” men är samtidigt mindre effektiva. I vilken utsträckning som sanktionerna kommer att ”bita” på Putin är väl oklart, men många är säkra på att Västeuropa kommer att tvingas betala ett högt pris.

Citat:
Ursprungligen postat av uyuni
Känns ändå tryggt att Sveriges regim ger bort miljarder av våra pengar i form av vapen och resurser till ängeln Zelensky och köper nya från USA. Vem bryr sig om svenskarna?

Det är ingen som bryr sig om svenskarna. Det är ju vi som är världsräddare. Humanitär stormakt och klimatfrälsare, vad mer kan vi begära?

Måste passa på att skicka lite fler pansarskott till den modige och självuppoffrande aktören i Kiev också, inte minst efter hans gripande tal inför riksdagen där intet öga var torrt. (Och om vi inte gör det riskerar vi att hamna i WW3, ett hot han verkar ganska förtjust i att upprepa).

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag hejar inte på Ryssland, jag vill bara ha fred.

Du ditt obehagliga vider som brukar sprida ditt hat mot oss svenskar i tråd efter tråd. Minns när du visade förståelse för att bränna ner kyrkor där gamla pensionärer skulle komma att förolyckas. En helt naturlig reaktion på svenskarnas rasism, enligt din svarta själ.

Det är möjligt att du vill ha fred mellan Ryssland och Ukraina men här vill du ha krig och förödelse. En fruktansvärd människa (kvinna inbillar jag mig).
Citera
2022-04-08, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Du är en Putinist, framgår tydligt av dina tidigare inlägg.

Jag är inte putinist. Men det var dumt, grymt och barnsligt av väst att vägra förhandla.
Citera
2022-04-08, 09:07
Medlem
Ryssland är bestialistikt, beter sig som skit, mördar, lemlästar och vandaliserar, förstör och förgör. Utför ett folkmord. Putin är djävulens hantlangare.

Jag tycker inte Putin som startade anfallet bidrar med nåt till vår mänsklighet eller till jordklotet.

För det är så. Mord och tortyr det vill säga död och skada - är
ingen vinst.

Putin har gjort bort sig.

Han ljuger för sitt folk, vänder på sanningen, tex folk får inte kalla krig på krig. Han publicerar fejknews.

Nej, istället är sanningen segern. När folk, även alla ryssar faktiskt fattar det som Putin gjort. När de förstått att se bakom alla dimridåer.

Sanningen kommer segra en dag. Och det är inte Putin förtjänst.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-04-08 kl. 09:09.
Citera
2022-04-08, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så du har inga bevis alltså! Men ändå gnäller du på mig..
Kör man med argument som ”stjärnstopp” ”bevisa att förgen vit är vit” etc då har man enligt min mening inte nog med hjärnceller att ta in verklig fakta heller.
Citera
2022-04-08, 09:17
Medlem
Citat:
Vad lever du i för fantasivärld. Måste vara härligt att bara leva i förnekelse och häva ur sig lögner på löpande band. Inget av det du säger stämmer.
Citera
2022-04-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Kör man med argument som ”stjärnstopp” ”bevisa att förgen vit är vit” etc då har man enligt min mening inte nog med hjärnceller att ta in verklig fakta heller.
Nu gjorde ju inte jag det men själv påstår du saker du inte har belägg för
Citera
2022-04-08, 09:43
Medlem
Bikefits avatar
Citat:
Putin är mycket smartare än alla EU:s feminiserade ledare. Han har skjutit det fascistiska EU i foten, med alla deras "sanktioner", som till slut bara drabbar EU själv.
Man får till slut intrycket att syftet med hela operationen var att sänka den artificiella konstruktionen EU.
Well played Vladimir!
Feministiska fascister?
Kommer bli en episk avtändning för dig.
Citera
2022-04-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Knappast, ryssen försökte att knipa Kiev men insåg att det var omöjligt. I söder och öster har man haft framgång och fortsätter därför där. Dessutom vill man länka samman Krim med Donetsk och Luhansk vilket mer är deras B plan efter att A planen med att erövra hela Ukraina fallerat.

Frågan är om Kreml någonsin ville eller trodde att de kunde göra det. Den ryska armén var mindre (till antal soldater) än Ukrainas.

För att ockupera hela Ukraina skulle de behöva en mycket större armé.
Citera
2022-04-08, 10:25
Medlem
wwrs avatar
Ryssland har ett helt annat djup i sin försvarsmakt. Vi kanske ännu inte ens kan skönja slutet av detta krig.

Business Insider beskriver bl.a. domedagstorpeden. Man får heller inte glömma överljudsmissilerna.
https://www.businessinsider.com/russia-shows-off-a-nuclear-doomsday-torpedo-that-the-us-cant-stop-2018-7?r=US&IR=T
Senast redigerad av wwr 2022-04-08 kl. 10:29.
Citera
2022-04-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Om att man band trupper genom att ställa sig utanför städer?
Ja kanske. Det band en del, men borde inte Ukraina ganska snart ha förstått att de inte skulle invadera staden genom rapporter de fick från civila och drönare?
Framför allt genom att USA garanterat haft stenkoll på hur många soldater som befann sig var.
Så om det var en fint så var effekten kortvarig.

Dessutom, det kan tvärtom binda mer ryska trupper.
Mosul togs på 7 månader med ett övertag i antal soldater på 7.5:1.
Mariupol togs på 2 månader (gissning, för det är inte klart ännu) med övertag ca 2:1.
Så man kanske kan anta att Kiev borde försvaras med minst 1/2 av antalet soldater utanför staden för att ha chans hålla den länge.
Men eftersom det är huvudstaden... kan man anta att de istället ville hålla dem stången. Ok 1:1 möjligen. Men knappast att Ukraina skulle ha mer soldater bundna där än ryssarna.
Vad tror ni om min killgissning?

Kanske det var syftet med hela den ryska kolonnen av fordon som stod där flera mil lång. För att ge intryck av en massiv styrka som samlades för angrepp mot Kiev. Så frågan är om de verkligen var fyllda med ryska truppen eller om det bara var en massa tomma fordon som stod där för att ge intryck av uppbyggnad av trupp vid Kiev, när det riktiga kriget hela tiden skulle föras i öster där den ukrainska armén skars av från sina förbindelser och förnödenheter.

Kanske har Ritter rätt i att det hela kan ha varit en skickligt uppbyggd illusion?
Citera
2022-04-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu gjorde ju inte jag det men själv påstår du saker du inte har belägg för
Det var precis det du gjorde, det är ingen hemlighet hur saker fungerar i Ryssland. Är du så naiv att du behöver mer ”bevis” på att Putin förskingrat pengar då är du en otroligt naiv, alternativ dum person som inte vill se sanningen.

Det är rent utsagt tragiskt hur ledare efter ledare i Ryssland förråder och rånar sitt land, man fördömer och svartmålar väst för allt som är dåligt i landet. Själva åker dom gärna till länder i väst, skickar sina barn dit och semestrar.

Är man så blind att man inte förstår varför eliten i Ryssland fortsatt väljer att motsätta sig väst? Det är enbart för att man skall kunna fortsätta obehindrat att plundra den stora massan. För LANDET Ryssland vore ju det ultimata att ingå i EU på något sätt, men då skulle ju eliten förlora allt och förmodligen hamna i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in