Citat:
Ursprungligen postat av
Rimbert
Vi har verkligen ingen hög levnadsstandard.
Vi är det mest belånade folket i Europa och många kan bli tvungna att lämna sina hem vid en räntehöjning
Dessutom har vi västeuropas lägsta pensioner och högsta pensionsålder. Vi förväntas nästan jobba ända intill graven, för att dra in skatt till sosseregimen.
Ja, folk får passa på så länge det går att flasha med sina hus som ägs av banken, sina fina bilar som finansieras av lån till låg ränta och sina solbrännor från Thailand som tragiskt nog ofta efterlämnar en sur eftersmak genom flera månaders avbetalningar för resan.
Nu har redan matpriserna börjat stiga och dieselpriset är högst i världen (?). Dessutom är dieseln utspädd med ”gröna” ämnen för att ”rädda klimatet” men är samtidigt mindre effektiva. I vilken utsträckning som sanktionerna kommer att ”bita” på Putin är väl oklart, men många är säkra på att Västeuropa kommer att tvingas betala ett högt pris.
Citat:
Ursprungligen postat av
uyuni
Känns ändå tryggt att Sveriges regim ger bort miljarder av våra pengar i form av vapen och resurser till ängeln Zelensky och köper nya från USA. Vem bryr sig om svenskarna?
Det är ingen som bryr sig om svenskarna. Det är ju vi som är världsräddare. Humanitär stormakt och klimatfrälsare, vad mer kan vi begära?
Måste passa på att skicka lite fler pansarskott till den modige och självuppoffrande aktören i Kiev också, inte minst efter hans gripande tal inför riksdagen där intet öga var torrt. (Och om vi inte gör det riskerar vi att hamna i WW3, ett hot han verkar ganska förtjust i att upprepa).
Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
Jag hejar inte på Ryssland, jag vill bara ha fred.
Du ditt obehagliga vider som brukar sprida ditt hat mot oss svenskar i tråd efter tråd. Minns när du visade förståelse för att bränna ner kyrkor där gamla pensionärer skulle komma att förolyckas. En helt naturlig reaktion på svenskarnas rasism, enligt din svarta själ.
Det är möjligt att du vill ha fred mellan Ryssland och Ukraina men här vill du ha krig och förödelse. En fruktansvärd människa (kvinna inbillar jag mig).