2022-04-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vem skulle du säga styr rapporteringen och media i väst inklusive sverige? Anser du den vara nyancerad?

All media innehåller någon form filtrerad information och tolkning, vi har fler fria medier än många andra länder. Med det sagt så finns det faktorer som påverkar vad vissa medier rapporterar och inte rapporterar med sin och sin familjs hälsa i åtanke.
Citera
2022-04-01, 16:28
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona

Sluta läs disinformation, här är sanningen nämligen:

Rubeln har återhämtat sig helt
Publicerad 31 mars 2022 kl 12.43

Valuta. Efter ett stort ras som en följd av de massiva sanktionerna är den ryska rubeln redan nu tillbaka på samma nivå som före invasionen av Ukraina.
https://www.friatider.se/rubeln-har-aterhamtat-sig-helt

Inte riktigt sant. Rubeln steg mycket i värde innan kriget. Nu är Rubeln tillbaka till tidigare normala nivåer.
Citera
2022-04-01, 18:02
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Börjar du ge upp nu? Dina argument börjar bli patetiska.
Ja, jag har precis tröttnat på att du flyttar målstolpar och sätter upp halmgubbar.

Citat:
Är det därför som den stora massan i Ukraina flyr västerut och inte till Ryssland? Förstår du inte att Ukrainaborna inte vill ha Ryssen där? Det är ingen befrielseinvasion (Obs, ingen gissning!)
Just detta kan dock vara värt att svara på.

Om du bodde i ett krigsdrabbat skitland med utbredd fattigdom och korruption och fick möjlighet / tvingades att fly till ett annat land. Skulle du då välja att fly till ett ungefär lika dåligt land? Eller ett betydligt trevligare land i väster?

Svårt val? Det är klart som fan att alla som har möjlighet att välja, väljer att fly till väst.
Citera
2022-04-01, 18:04
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Japp, jag vet och du fiskar efter något som ingen vettig människa finner konstigt. Nazistiska, eller mer korrekt i detta fall, fascistiska symboler ska inte åtnjuta något skydd. DU låter som ett välindoktrinerat rysstroll!

Rättelse, du måste mena: "DU låter som att du har en annan åsikt än jag, och det gör mig så upprörd att jag inte kan argumentera, utan bara kalla dig för rysstroll, det nya rasist-ordet som ska tysta alla som inte tycker som jag". Visst var det så du menade?

Det är lite sjukt att du försöker låtsas som att det inte finns nazister i Ukraina. Det var allmän kunskap, och ansågs problematiskt, ända tills Ryssland invaderade.

Och det är spännande vilka länder som var emot, när FN röstade om att fördöma kvarlevande nazism. USA och... Ukraina?

Citat:
The resolution entitled "Combating glorification of Nazism, Neo-Nazism and other practices that contribute to fueling contemporary forms of racism, racial discrimination, xenophobia and related intolerance," was approved by the U.N.'s human rights committee on Friday with 131 in favor, 3 against with 48 abstentions.

Ukraine and Palau were the other no votes.
https://www.cbsnews.com/news/us-votes-against-anti-nazi-resolution-at-united-nations/
Citera
2022-04-01, 18:07
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Ja, jag har precis tröttnat på att du flyttar målstolpar och sätter upp halmgubbar.
Bra argument. Lite så det brukar låta när man inte har några bra svar.

Citat:
JJust detta kan dock vara värt att svara på.

Om du bodde i ett krigsdrabbat skitland med utbredd fattigdom och korruption och fick möjlighet / tvingades att fly till ett annat land. Skulle du då välja att fly till ett ungefär lika dåligt land? Eller ett betydligt trevligare land i väster?

Svårt val? Det är klart som fan att alla som har möjlighet att välja, väljer att fly till väst.
Då avslutar vi diskussionen där då med att säga att Ukraina vill inta ha ryssarna i sitt land så därför är det värt att försvara det och inte bara ge upp. Tack och ha en bra kväll.
Citera
2022-04-01, 18:11
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Bra argument. Lite så det brukar låta när man inte har några bra svar.
Det var inget argument, det var ett konstaterande.

Citat:
Då avslutar vi diskussionen där då med att säga att Ukraina vill inta ha ryssarna i sitt land så därför är det värt att försvara det och inte bara ge upp. Tack och ha en bra kväll.
Ingen har ifrågasatt huruvida dom borde försvara sig. Om du slutar flytta målstolparna så slipper du bli förvirrad.
Citera
2022-04-01, 18:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ingen har ifrågasatt huruvida dom borde försvara sig. Om du slutar flytta målstolparna så slipper du bli förvirrad.
Då flyttar jag tillbaka dem igen.

Då avslutar vi diskussionen där då med att säga att Ukraina vill inta ha ryssarna i sitt land så därför är det värt att försvara sina städer och inte bara ge upp. Tack och ha en bra kväll.
Citera
2022-04-01, 18:41
Medlem
Citat:
Då flyttar jag tillbaka dem igen.

Då avslutar vi diskussionen där då med att säga att Ukraina vill inta ha ryssarna i sitt land så därför är det värt att försvara sina städer och inte bara ge upp. Tack och ha en bra kväll.

Vi kan avsluta med att säga att som TS antyder så gör Ukrainarna ett kasst jobb (eller Ryssen ett för bra jobb??) 😎

Rätt jävla kaxigt att sätta in 120.000 man mot ett "Europeiskt" land med en armé på ca 600.000 man (och alla män mellan 18-64 tvångsrekryterades) och fullständigt utmanövrera Ukraina som har NATO och hela EU bakom sig.

Z
Citera
2022-04-01, 18:58
Medlem
9 maj är deadline för att kriget måste vara avslutat, nån som fortfarande tror att Ryssland klarar det?
Citera
2022-04-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Vi kan avsluta med att säga att som TS antyder så gör Ukrainarna ett kasst jobb (eller Ryssen ett för bra jobb??) 😎

Rätt jävla kaxigt att sätta in 120.000 man mot ett "Europeiskt" land med en armé på ca 600.000 man (och alla män mellan 18-64 tvångsrekryterades) och fullständigt utmanövrera Ukraina som har NATO och hela EU bakom sig.

Z
Ja eller korkat speciellt som ryssarna själv räknar med att de behöver numerärt överläge 4 mot 1 för att vinna ett anfallskrig.

Dina siffror är fel det är ca 200000 mot 300000

Största förlusterna i modern historia fler ryska soldater har dött på en månad än i kriget mot Afghanistan 1979-1989
Senast redigerad av KaymeKai 2022-04-01 kl. 19:07.
Citera
2022-04-01, 19:04
Bannlyst
Under unprecedented sanctions, how is the Russian economy faring? Better than you might think
https://www.economist.com/finance-and-economics/2022/03/30/under-unprecedented-sanctions-how-is-the-russian-economy-faring

Ha-ha-ha
Citera
2022-04-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denazifiering-UA
Under unprecedented sanctions, how is the Russian economy faring? Better than you might think
https://www.economist.com/finance-and-economics/2022/03/30/under-unprecedented-sanctions-how-is-the-russian-economy-faring

Ha-ha-ha
Du inser inte vilken dvärg Ryssland är i ekonomiska sammanhang tror jag, tyvärr drabbar sanktionerna till stor del oskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in