Citat:
Ursprungligen postat av
Intensivtklok
Japp, jag vet och du fiskar efter något som ingen vettig människa finner konstigt. Nazistiska, eller mer korrekt i detta fall, fascistiska symboler ska inte åtnjuta något skydd. DU låter som ett välindoktrinerat rysstroll!
Rättelse, du måste mena: "DU låter som att du har en annan åsikt än jag, och det gör mig så upprörd att jag inte kan argumentera, utan bara kalla dig för
rysstroll, det nya
rasist-ordet som ska tysta alla som inte tycker som jag". Visst var det så du menade?
Det är lite sjukt att du försöker låtsas som att det inte finns nazister i Ukraina. Det var allmän kunskap, och ansågs problematiskt, ända tills Ryssland invaderade.
Och det är spännande vilka länder som var emot, när FN röstade om att fördöma kvarlevande nazism. USA och... Ukraina?
Citat:
The resolution entitled "Combating glorification of Nazism, Neo-Nazism and other practices that contribute to fueling contemporary forms of racism, racial discrimination, xenophobia and related intolerance," was approved by the U.N.'s human rights committee on Friday with 131 in favor, 3 against with 48 abstentions.
Ukraine and Palau were the other no votes.
https://www.cbsnews.com/news/us-votes-against-anti-nazi-resolution-at-united-nations/