2025-10-25, 17:59
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Det där var inte ryska soldater. Ryska soldarer har flaggan och märkning dom på videon hade ingenting.
Typisk Ukitroll video.
Ni är helt patetiska i ert trollande,

Styrkekramar och handhjärnan till dig.

Videon visade dock tydligt t.ex. den ryska flaggan. Så föga förvånande så ljög du.
Citera
2025-10-25, 18:20
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Det där var inte ryska soldater. Ryska soldarer har flaggan och märkning dom på videon hade ingenting.
Typisk Ukitroll video.
Ni är helt patetiska i ert trollande,
Inget trollande. Fredagsmys med lite bögeri på morgonkvisten sedan ut till destinerad jävla lada förstärkt med det vekaste jävla rörram som skådast...🤣🤣 Jävla clowner..säkert trimmad till....minst 🤔 53 hästkrafter.
Citera
2025-10-25, 18:29
Medlem
Ganska intressant att tråden skapades med den rubriken för 3,5 år sedan. Man kan ju undra vad de som skrev först i tråden hade skrivit om de vetat att de kommande 3,5 åren skulle se ut som de gjorde men minst en miljon man i förluster och skadade enbart på moskvasidan.

Fortfarande vid den tiden som tråden skapades så var det ett relativt litet krig, även om slagfältet var mycket rörligare med en snabb djup attack in i Ukraina och därefter en mängd reträtter där Ukraina tog tillbaka mycket terräng innan frontlinjen till slut stabiliserade sig och blev ett ganska stillastående slagfält där drönare flyger och far efter soldaterna som förtvivlat försöker gömma sig bäst de kan.

Hade man sagt att det går dåligt för moskvastaten då om man vetat det?
Citera
2025-10-25, 18:34
Medlem
Duvlorts avatar
Ibland tycker man nästan synd om ryssen (men det går över fort). Hur kan ett så stort och mäktigt land alltid misslyckas?
Man har tillför inget till mänskligheten (förutom några klassiska kompositörer).
Födda förlorare...
Citera
2025-10-25, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Tycker att 90% av allt man läser om kriget är hur dåligt det går för Ryssland. Det kan vara allt från

- Hur många ryssar som har dött
- Hur många ryska generaler som har dött
- Ryska soldater som är fångatagna
- Hur Ryssland inte rör sig framåt
- Hur Ryssland snart har slut på pengar/går i konkurs
- osv

Hade man följ viss media och vissa forum (t.ex reddit) så kunde man ju nästan tro att det är Urkraina som tar över Ryssland om några veckor.

Annat fokus ligger ofta på civila (vilket är naturligt) men inte så mycket på hur det ligger till med Ukrainas trupper.

Är det bara jag som får det känslan? Eller finns det bra sidor som faktiskt ger en bra inblick från båda sidorna? Det kommer ju upp en och annan kommentar ibland från någon som säger att det inte alls går dåligt för Ryssland (kan ju också vara propaganda fast från Ryssland så klart..) men det försvinner ju i alla pro Ukraina nyheter.

Sen förstår jag att det är krig och antagligen omöjligt att veta det exakta läget men är ändå intressant att fundera/diskutera. Kan ju vara så att jag övertänker det och det faktiskt går så jäkla dåligt för Ryssland.
Självklart är det mycket propaganda som snickras ihop av CIA, Nato m.fl.
Det pågår ju ett politiskt krig mellan USA och Ryssland med Ukraina som slagfält och legoarmé.
Zelensky är bara ett språkrör i det sammanhanget. Han får färdiga manus som han sedan kryddar lite extra ibland.
Ibland finns det korn av sanning i vissa fakta som man sedan blåser upp men ibland är det bara önsketänkande eller rätt och slätt lögner.
Följer man brittiska tabloider och svensk kvällspress så är det ofta absurt.
Citera
2025-10-25, 18:42
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Det pågår ju ett politiskt krig mellan USA och Ryssland med Ukraina som slagfält och legoarmé.
Zelensky är bara ett språkrör i det sammanhanget. Han får färdiga manus som han sedan kryddar lite extra ibland.
Ibland finns det korn av sanning i vissa fakta som man sedan blåser upp men ibland är det bara önsketänkande eller rätt och slätt lögner.

Så här nästan fyra år in i sin SMO, tycker du att det verkar gå bra för Ryssland?
Behövs väl inga manus för oss som bor i väst när vi betraktar Rysslands förfall?
De enda manus som behövs är väl för att bevisa motsatsen?
Citera
2025-10-25, 19:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så här nästan fyra år in i sin SMO, tycker du att det verkar gå bra för Ryssland?
Behövs väl inga manus för oss som bor i väst när vi betraktar Rysslands förfall?
De enda manus som behövs är väl för att bevisa motsatsen?
Bra att du kan stava till Ryssland annars hade jag inte svarat.
Hur tycker du att det borde ha gått hittills?
Fanns det en tydlig tidplan kopplat till territoriella mål angiven från Moskva? Länka den gärna.
Jag minns att jag såg en intervju på tuben 2022 med ledamot i Duman som redogjorde för strategin och den gick primärt ut på att demilitarisera ukrainas armé så att de till slut tvingas kapitulera.
Den intervjun gav mig kalla kårar eftersom jag förstod vad det skulle innebära.
Hade Ukraina krigat med egen plånbok hade det varit överstökat redan 2022.
Men Moskva har varit tvungna (eller velat göra så) att demilitarisera även Natos resurser och det tar lite längre tid såklart. Plus att Ukrainas armé var mycket stor redan från början och de har ständigt mobiliserat.
Resultat : oändliga militärkyrkogårdar i Ukraina
En diabolisk plan av Moskva som Nato faktiskt har finansierat.
Moskva anser det vara värt egna krigsoffer eftersom de ser det som att de försvagar Nato/USA vilket är en del i den gemensamma strategin inom deras militära allians Kina/NK/Iran.
Dessa nationer ser USA som ett potentiellt hot mot världsfreden och mot dem själva.
Kanske inte helt utan anledning?
Citera
2025-10-25, 19:08
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Bra att du kan stava till Ryssland annars hade jag inte svarat.
Hur tycker du att det borde ha gått hittills?
Fanns det en tydlig tidplan kopplat till territoriella mål angiven från Moskva? Länka den gärna.
Jag minns att jag såg en intervju på tuben 2022 med ledamot i Duman som redogjorde för strategin och den gick primärt ut på att demilitarisera ukrainas armé så att de till slut tvingas kapitulera.
Den intervjun gav mig kalla kårar eftersom jag förstod vad det skulle innebära.
Hade Ukraina krigat med egen plånbok hade det varit överstökat redan 2022.
Men Moskva har varit tvungna (eller velat göra så) att demilitarisera även Natos resurser och det tar lite längre tid såklart. Plus att Ukrainas armé var mycket stor redan från början och de har ständigt mobiliserat.
Resultat : oändliga militärkyrkogårdar i Ukraina
En diabolisk plan av Moskva som Nato faktiskt har finansierat.
Moskva anser det vara värt egna krigsoffer eftersom de ser det som att de försvagar Nato/USA vilket är en del i den gemensamma strategin inom deras militära allians Kina/NK/Iran.
Dessa nationer ser USA som ett potentiellt hot mot världsfreden och mot dem själva.
Kanske inte helt utan anledning?

Så mycket text, tycker du det verkar gå bra för Ryssland idag?
Att vara bästa kompis med Iran, Kina och Nordkorea kanske ger en fingervisning?
Citera
2025-10-25, 19:18
Avstängd
Citat:
Så mycket text, tycker du det verkar gå bra för Ryssland idag?
Att vara bästa kompis med Iran, Kina och Nordkorea kanske ger en fingervisning?
Om deras (Moskva/Peking) plan verkligen är att försvaga Nato och USA militärt så har de lyckats över förväntan hittills.
Attrition war against Nato - häpp!
De har åtminstone lyckats visa på att kejsaren är naken.

När det gäller att välja vänner så citerar jag den kände diplomaten H. Kissinger:
"To be an enemy of USA is dangerous but to be an ally of USA is fatal!"
Citera
2025-10-25, 19:22
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Om deras (Moskva/Peking) plan verkligen är att försvaga Nato och USA militärt så har de lyckats över förväntan hittills.
Attrition war against Nato - häpp!
De har åtminstone lyckats visa på att kejsaren är naken.

När det gäller att välja vänner så citerar jag den kände diplomaten H. Kissinger:
"To be an enemy of USA is dangerous but to be an ally of USA is fatal!"

Är Ukraina fritt från nazister, satanister och är de avmilitariserade än? Vi snackar ändå om ett av Europas fattigaste länder mot världens andra största armé?
Vi vet hur viktigt det är för Putin att få vara med på OS och hockey-VM, gubben får inte ens resa till Europa för att handla nya kläder (han älskar dyra märken från Milano).
Citera
2025-10-25, 19:29
Avstängd
Citat:
Är Ukraina fritt från nazister, satanister och är de avmilitariserade än? Vi snackar ändå om ett av Europas fattigaste länder mot världens andra största armé?
Vi vet hur viktigt det är för Putin att få vara med på OS och hockey-VM, gubben får inte ens resa till Europa för att handla nya kläder (han älskar dyra märken från Milano).
Du måste nog ta och läsa min tidigare text som du ansåg var för jobbig att läsa.
Där har du svaret.
I övrigt får du väl fråga Putin vad han tycker - jag har ingen direktkontakt med hans hjärna och Kremlgubbarna är ju ganska hemliga.
Poängen är att de är beredda att göra "bondeoffer" på kort sikt istället för att förlora allt på längre sikt.
En sak är säker och det är att kineserna tänker i ett sekel framåt, ryssarna i ett decennium och Trump tänker i en dag.
Citera
2025-10-25, 19:46
Medlem
Citat:

Ja, men ALLA fattar att tabloider är skit. Och ja, länder har delat upp arbetsuppgifterna. Och, ja. USA vill åt Arktis. Ryssland är också skit, fattar alla. De skulle haft våran neger (Uffe) som statsminister. Då hade allt varit ganska bra därborta. Maken till att spela bort varenda rubel har sällan skådats. Man hör ju på namnet att de är höga på nåt. Typ svampar. Ska anfalla hela tiden etc. Krämla! Röd flugsvamp etc.

Det är enklare att gömma sig för gemene mans impulsiva åsikter. Typ vara diktator och gömma sig en kilometer ner i Uralbergens katakomber. Eller också är han under isen uppe i norr på nån atomubåt. Att diktatorn förefaller attraktiv för många är att han inte framstår som så splittrad som i t ex EU. Det gör många oroliga. Vad gör de i Bryssel ejenklien? Men just nu är det säkert tusen pers i Europa som jagar illasinnade ryssar och bedriver kvalificerat krigsarbete för oss skattebetalare. Gnället borde gå via den lokale politikern.

Ukraina är på väg att bli en stormakt. Nu vill alla hoppa på tåget.
Senast redigerad av ccnut 2025-10-25 kl. 20:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in