2006-06-21, 00:46
Medlem
Carpe Diems avatar
Jag skulle vilja fråga Admin om diskutioner rörande Cardsharing eller kortdelning (CS) är tillåtet enligt detta forums regler.

Cardsharing är när man inom ett hushåll delar ut sitt officiella abbonemang hos någon av operatörerna via en kortserver, så att man kan använda samma abonemang på flera TV apparater. Givetvis har man anskaffat sitt orginalkort från en legal distributör.

Jag har stor förståelse för att allt som har närmsta anknytning till piratkort är känsligt, därför vill jag ställa denna principiella fråga, så vi vet var gränserna går.

Såvitt jag vet är det lagligt att sälja och inneha denna typ av utrustning, det kan dock utgöra ett avtalsbrott att använda dem, enligt civilrätten, men ej enligt straffrätten.
2006-06-21, 01:53
Medlem
phooooos avatar
1.02. Marknadsföring av piratkort är förbjudet
Diskussioner om avkodning av tv-signaler (piratkort, cardsharing, dreambox etc) är inte tillåtet under några som helst omständigheter..... osv......

Vet att detta var uppe för ett tag sedan men sökfunktionen är ju inte helt hundra, men regeln ändrades för ett tag sedan.

over and out.
2006-06-21, 17:44
Medlem
Carpe Diems avatar
Borde ha kollat.
2007-02-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Borde ha kollat.
Får vi diskutera cardsharing eller ej??
2007-02-19, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colargol
Får vi diskutera cardsharing eller ej??
Humor
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4405282&postcount=2
2007-02-20, 00:49
Medlem
micaeles avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=443234 kan ju också ge en viss fingervisning.
2007-02-20, 01:22
Moderator
tobess avatar
Ja, då borde väl denna fråga vara avklarad.

*klick*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in