2022-03-18, 14:05
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Hur man nu ska hålla koll på det ute på atlanten.
Satellite telefon bör fortsätta fungera. Eller någon form av satellit baserad internetlösning. I värsta fall så finns radio/VHF och en AM radio når förbi horisonten för att lyssna på nyheter.

Jag håller med om att en segelbåt är bra för en flykting. Man kan ta sig runt hela världen i relativ komfort samt ändra destination om saker förändras. Man behöver inte tillhöra de som packas ihop i flyktingläger.
Citera
2022-03-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Som du skriver så var området viktig strategisk för transporter under vinterkriget. Flyktingar åt ena hållet och vapen åt det andra. Din farfar verkar ha dragit sitt strå till stacken i försvaret av Finland.

Att klippa denna pulsåder kommer ligga högt på prio listan. Det är givetvis hedervärt att du är villig att placera dig mitt i smeten för att stå emot Ryssland. Men jag skulle inte kalla det för att fly. Snarare tvärt om. Om du som medborgare befinner dig i Finland så kommer du dessutom bli krigsplacerad.
Vet att jag kommer att bli krigsplacerad, har gått utbildning inom lottakåren.

Javisst, ordet fly är lite fel men är till åren kommen, så kanske bäst att 'stay put' och vara till hjälp med det man kan i Sverige istället.
Senast redigerad av rantaplan 2022-03-18 kl. 16:38.
Citera
2022-03-19, 13:35
Medlem
Citat:
Skulle dra till Afrika direkt, speciellt Gambia verkar najs. Bra väder, trevliga människor, bra mat.
Är du hel svensk?
Citera
2022-03-19, 14:15
Medlem
När Europa står i lågor så beror det mer på att musslorna löper full amok i städerna snarare än att Ryssland har anfallit genom hela kontinenten. Enda lösningen på det är motstånd och tvångsdeportering av parasiterna.
Citera
2022-03-23, 12:48
Avslutad
Om man var tvungen att fly känns väll nya zeeland som ett gött val. fin natur , engelsk språk, samma kultur, långt bort allt bråk.
Citera
2026-08-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Om man var tvungen att fly känns väll nya zeeland som ett gött val. fin natur , engelsk språk, samma kultur, långt bort allt bråk.

Det tänker jag med men undrar om Kina inte tar åt sig när USA faller. Funderar även på Uruguay, Chile och Columbia.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in