2022-03-16, 16:41
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Fy fan på ren svenska. Hur många nya invaderande kriminella får vi nu lov att försörja?

Några tusentals. Gjorde kollektivresa i Stockholm mitt på dagen dom är redan här i massor ute och åker T-bana då svensken jobbar. 90% resten 10% svenska pensionärer. Det är fullständig sanslöst och fullständigt ohållbart.
Citera
2022-03-16, 16:47
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ja. Fy fan på ren svenska. Hur många nya invaderande kriminella får vi nu lov att försörja?
Nu är jag så äcklad. Räcker det inte med MENA folk? Sätt dom på ett flyg hem till Afrika direkt!
Dom ska inte stanna en jävla sekund i det här landet. Avskum.
Citera
2022-03-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Då har dom alltså ingen koll på Danska ambassaden. Eller så är din stökiga sida som hittar på egna regler.

Her kan du se hvem der står bag siden:

Logo - Nationalt Kommunikations Partnerskab COVID-19
The partnership consists of: The Danish Ministry of Health, Danish Health Authority, Danish Patient Safety Authority, Statens Serum Institut, Danish Medicines Agency, The Ministry of Justice, The Danish Critical Supply Agency, Danish Police, Ministry of Industry, Business and Financial Affairs, Danish Business Authority, The Ministry of Culture, and Ministry of foreign affairs of Denmark. Other ministries and authorities will participate in the partnership as required
Citera
2022-03-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Nja, ville dom till "sällare jaktmarker" hade dom nog stannat i Ukraina.
Jag undrar om Ukraina har samma förmånliga bidragssystem som vad vi erbjuder hitkommande. Det verkar tveksamt.
Citera
2022-03-17, 00:06
Bannlyst
Är det verkligen Ukarniska flyktingar? Det är väl andra flykting grupper som passar på nu och utnyttja flyktingkrisen för att nå Sverige.

Danmark gör rätt som kräver att man skall ha korrekta papper, har man inte korrekta papper så skall man inte få åka vidare. Det liberala piss samhället sverige, dalta vi sönder med kriminella och nyanlända med lyxboende.

https://samnytt.se/danmark-kritiseras-for-vagran-ta-emot-migranter-utan-pass/
Senast redigerad av PalmeKiller 2022-03-17 kl. 00:08.
Citera
2022-03-17, 00:23
Medlem
Mokshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller

Danmark gör rätt som kräver att man skall ha korrekta papper, har man inte korrekta papper så skall man inte få åka vidare. Det liberala piss samhället sverige, dalta vi sönder med kriminella och nyanlända med lyxboende.

https://samnytt.se/danmark-kritiseras-for-vagran-ta-emot-migranter-utan-pass/

Nya uppgifter precis…?

En tillfällig lag som börjar gälla på torsdagen innebär att ukrainska flyktingar ska få uppehållstillstånd och tillgång till arbetsmarknad, utbildning och välfärd i Danmark.

I praktiken innebär den ett slags undantag i landets ordinarie och betydligt hårdare asyllagen.

https://www.dn.se/varlden/ukrainska-flyktingar-undantas-danska-asyllagar/
Citera
2022-03-17, 10:12
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Nya uppgifter precis…?

En tillfällig lag som börjar gälla på torsdagen innebär att ukrainska flyktingar ska få uppehållstillstånd och tillgång till arbetsmarknad, utbildning och välfärd i Danmark.

I praktiken innebär den ett slags undantag i landets ordinarie och betydligt hårdare asyllagen.

https://www.dn.se/varlden/ukrainska-flyktingar-undantas-danska-asyllagar/
Den lagen är en anpassning till EU's massflyktsdirektiv. Danmark och Irland hade undantagsklausuler. Så de Ukrainare som kommit tidigare har blivit behandlade inom Danmarks vanliga asylsystem. Nu kommer de precis som i Sverige att få direkt tillfälligt uppehållstillstånd.

Citat:
Direktivet omfattar alla medlemsstater, utom Danmark, som åtnjuter en undantagsklausul på området med frihet, säkerhet och rättvisa. Irland, som också åtnjuter en undantagsklausul, valde från början att stå utanför direktivet, men införlivade direktivet den 31 december 2003.[4]

https://sv.wikipedia.org/wiki/Massflyktsdirektivet
Citera
2022-03-17, 12:08
Medlem
Citat:
Jag undrar om Ukraina har samma förmånliga bidragssystem som vad vi erbjuder hitkommande. Det verkar tveksamt.
Det är själva uttrycket "sälla jaktmarker" jag reagerade på. På min tid betydde det mer eller mindre att man for upp i himlen, så att säga.
Citera
2022-03-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det är själva uttrycket "sälla jaktmarker" jag reagerade på. På min tid betydde det mer eller mindre att man for upp i himlen, så att säga.
Jaha. I min värld betyder ”sälla jaktmarker” att man kommer till något bättre ställe. Å andra sidan kan det ju också innebära att man lämnar jordelivet och kommer till det himmelska. Förr ansåg man väl att jordelivet inte var så roligt men att belöningen fanns i den himmelska evigheten. Så det är egentligen samma sak.
Citera
2022-03-17, 12:31
Medlem
Citat:
Jaha. I min värld betyder ”sälla jaktmarker” att man kommer till något bättre ställe. Å andra sidan kan det ju också innebära att man lämnar jordelivet och kommer till det himmelska. Förr ansåg man väl att jordelivet inte var så roligt men att belöningen fanns i den himmelska evigheten. Så det är egentligen samma sak.
Så kan det vara.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in