2022-04-10, 23:30
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Macron vann det förra valet pga att i princip alla vänstermänniskor röstade på honom.

Det är långt ifrån säkert att samma sak händer i år. Det har hänt mycket i Frankrike sedan det förra valet ägde rum.

Macrons liberala politik har orsakat mycket elände för väldigt många fransmän.

Jag tror att det blir kaoz efter detta val oavsett vem som vinner. Gula västarna har exempelvis hotat med demonstrationer som Frankrike aldrig tidigare har skådat om Macron vinner. Anarkister har också hotat med att elda upp Frankrike om Macron vinner.

Det blir nog livat i Frankrike ska ni se

Precis, de gula västarna och anarkisterna är annars sådana som oftast röstar vänster. I förra valet röstade de på Macron. Nu verkar det som att de istället kommer rösta på Le Pen. Personligen tror jag att Le Pen kommer bli Frankrikes nya premiärminister om inget märkligt inträffar.
Citera
2022-04-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Enligt denna sida (vet ej om den är officiell) så har macron 27% och Le Pen 26%

https://www.resultats-elections.interieur.gouv.fr/presidentielle-2022/FE.html

Håller mig till france info. 27,6 Macron och 23,0 Le Pen. Att Melanchon får 22,2 visar ju hur skevt Frankrike blivit.
Det går inte att byta president efter varje val. Macron fick min röst idag.
Citera
2022-04-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Enligt Pews uppskattning fanns det 2017 9 procent muslimer i Frankrike, det tredje högsta i EU efter Cypern och Bulgarien.

Tar dom med utomeuropeiska territorier i den beräkningen? Det finns ju öar som tillhör Frankrike men som är majoriteten muslimer. Som Mayotte https://en.wikipedia.org/wiki/Mayotte#Religions som har 97% Muslimer
Citera
2022-04-10, 23:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Precis, de gula västarna och anarkisterna är annars sådana som oftast röstar vänster. I förra valet röstade de på Macron. Nu verkar det som att de istället kommer rösta på Le Pen. Personligen tror jag att Le Pen kommer bli Frankrikes nya premiärminister om inget märkligt inträffar.

Le Pen vill inte ha återvandring.
Citera
2022-04-10, 23:34
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad har det med topic att göra?

Att du ljuger alternativt är okunnig
Citera
2022-04-10, 23:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Tar dom med utomeuropeiska territorier i den beräkningen? Det finns ju öar som tillhör Frankrike men som är majoriteten muslimer. Som Mayotte https://en.wikipedia.org/wiki/Mayotte#Religions som har 97% Muslimer

Varför skulle jag ha fel?
Citera
2022-04-10, 23:35
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Le Pen vill inte ha återvandring.

Tror lik förbannat att hon kommer bli vald.
Var det verkligen mig du hade för avsikt att svara?
Citera
2022-04-10, 23:36
Medlem
Citat:
Frankrike är det mest islamiserade landet i Västeuropa, så de är i akut behov av Le Pen eller Zemmour.

Med tanke på att det är högst oklart hur de ställer till Putin, som utan att över driva är på samma nivå som Hitler och Stalin, så känner jag ett starkt obehag till om någon av dem skulle vinna (Zemmour kan vi räkna bort). Vill iofs inte ha Melenchon heller.
Citera
2022-04-10, 23:36
Medlem
Citat:

Ja, det är Frankrike det med. Visst 97%, på en befolkning på någa hundratusen. Men dessa områden är såpass sekulariserade att man behöver inte oroa sig. Franska republiken sträcker sig över många områden och kontinenter.
Citera
2022-04-10, 23:37
Avslutad
Detta verkar bli obehagligt jämnt. Vad hände med världen jag växte upp i…
Citera
2022-04-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Ja, det är Frankrike det med. Visst 97%, på en befolkning på någa hundratusen. Men dessa områden är såpass sekulariserade att man behöver inte oroa sig. Franska republiken sträcker sig över många områden och kontinenter.

Poängen är att Egentliga frankrike är inte lika islamiserade som kanske statisiken visar. Då de blåser upp siffrorna med dessa muslimfyllda öar.
Citera
2022-04-10, 23:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Tror lik förbannat att hon kommer bli vald.
Var det verkligen mig du hade för avsikt att svara?

Jag menar att Le Pen anses vara som SD, medan Zemmour är mer som Afs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in