2023-02-10, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hur är det med Elon Musk, jobbar han för RT?

Han har stängt av Ukrainas möjlighet att använda Starlink för att droppa kemiska vapen från drönare.

Haha du är verkligen en jävla idiot. Har du ens läst artikeln du länkar till?

Det handlar om att använda drönare militärt som strider mot spacex policy. Utrustningen är där för att civila ska kunna ha internet, inte för att boosta Ukrainas militär. Därför begränsas det.
Citera
2023-02-10, 07:59
Medlem
Citat:
"Ukraine is being accused of using chemical weapons in Donbass over the past few weeks. This report comes from Denis Pushilin, the acting governor of the Donetsk People's Republic."

https://www.youtube.com/watch?v=OSSkWpVrtrE

Ukraina verkar inte vara främmande för massförstörelsevapen.

Det fanns 46 (!) biovapenlabb i Ukraina. Victoria Nuland vittnade i ett senatsförhör om att hon var rädd för att dessa skulla hamna i ryssarnas händer.
https://www.youtube.com/watch?v=ydSf57SRtcQ

Nu framkommer det uppgifter om att ukrainarna använt kemiska vapen i Donbass.

Att diskutera: Stämmer uppgifterna?
Bör vi införa sanktioner mot Ukraina?

Oj, har de beryktade Ukrainska biolabben nu plötsligt blivit biovapenlabb!
Hur har dom lyckats omvandla så många biolabb till biovapenlabb mitt under ett brinnande krig?
Citera
2023-02-10, 08:01
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Redacted är en amerikansk youtubekanal. Clayton Morris har ett förflutet på Fox News, USA:s största tv-kanal.

Ryska försvarsdepartementet har inte bekräftat uppgifterna.
Jag har stor tillit till Redacted. De är verkligen riktiga oberoende journalister, och har kontakt med många andra oberoende källor.
Citera
2023-02-10, 08:15
Medlem
det ar formodligen inte ukrainas egen vilja att anvanda kem/bio-vapen, ”frammande” makt tvingar dom att testa nya krigsforbrytarvapen
Citera
2023-02-10, 08:39
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Redacted är en amerikansk youtubekanal. Clayton Morris har ett förflutet på Fox News, USA:s största tv-kanal.

Ryska försvarsdepartementet har inte bekräftat uppgifterna.

Äckeltroll som sprider lögner, motsatsen till demokrati.
Citera
2023-02-10, 10:16
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ca 40 minuter in i videon: https://www.youtube.com/live/ziK3d5q2uDU?feature=share&t=2400

Man ser ukrainare som skruvar ihop drönare och tillverkar vätecyanidvapen.
Ser illa ut det där men hur vet man vad som finns i behållarna? Jag kan inte tolka tecknen som vissa av dem har.
Citera
2023-02-10, 10:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ser illa ut det där men hur vet man vad som finns i behållarna? Jag kan inte tolka tecknen som vissa av dem har.
Det faktum att ingen av dem har skyddskläder på sig när de pillar med behållarna talar för att det inte finns stridsgas i dem.
Citera
2023-02-10, 10:43
Medlem
svennebabbians avatar
pro nazi ukro kanaler på telegram. lovordar och skryter om kemiska vapen. visar upp det helhjärtat. bara söka på deras kanaler i telegram
Citera
2023-02-10, 11:02
Medlem
Utan att värdera allt för mycket om TS som ev "rysstroll" är jag mer funderam över alla som direkt kommer in med anklagelser om dyligt samt smutskastning om ursprunget till trådstarten. Endedra är ni järntvättade av statens propaganda om/mot fake news eller så jobbar ni som anställda "goda troll" på väst sida.

Ser det inte som omöjligt att Ukraina använder såna vapen då de på sina ställen är hårt ansatta av ryska styrkor. Så klart kommer det fram för eller senare men om det är sant kommer det att försökas mörkas in i det längsta av västmedia då det inte gynnar rådande narrativ.
Citera
2023-02-10, 11:02
Bannlyst
Jag vet inte äktheten för denna video, men den verkar driva med soldater som utsatts för kemisk krigsföring.
Jäkligt otäckt
https://twitter.com/peimenipusha/status/1622815266051866625
Citera
2023-02-10, 14:19
Medlem
Europes avatar
Det räcker att läsa rubriken på liknande trådar för att veta att källan är ett trollkonto på Youtube. Eller Telegram.
Senast redigerad av Europe 2023-02-10 kl. 14:21.
Citera
2023-02-10, 14:25
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Utan att värdera allt för mycket om TS som ev "rysstroll" är jag mer funderam över alla som direkt kommer in med anklagelser om dyligt samt smutskastning om ursprunget till trådstarten. Endedra är ni järntvättade av statens propaganda om/mot fake news eller så jobbar ni som anställda "goda troll" på väst sida.

Ser det inte som omöjligt att Ukraina använder såna vapen då de på sina ställen är hårt ansatta av ryska styrkor. Så klart kommer det fram för eller senare men om det är sant kommer det att försökas mörkas in i det längsta av västmedia då det inte gynnar rådande narrativ.

Du måste vara svagbegåvad om du tror Ukraina ens överväger att använda kemstridsvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in