Citat:
Ursprungligen postat av
TheFlyingFarang
Verkar inte som om Trumpen tänkt på att Venezuelas oljeindustri är så pass eftersatt så att ingen vettig investerare är villig att plöja ner 100 - tals miljoner dollar i något som riskerar att beslagtas om tre år...
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/oljetoppar-skeptiska-till-trumps-forslag-om-venezuela/
Tydligen skulle det finns 8 miljoner fat högkvalitativ olja.(För mig det var 8 miljoner, hur som helst, det var ansenliga mängder hur som helst.)
Nu vet jag inte vad USA köpt för olja innan av Venezuela, om den varit raffinerad eller om den varit att de kräver en massa arbete för få rätt.
Det berättar och stundtals en rätt betydande mängd olja har USA köpt från dom historiskt, även om den andelen ett tag varit mindre.
En sak jag inte köper, det är att Venezuela tillverkar massa droger(Självklart tillverkar dom lite, så inte svart och vittarna kommer och säger "jaså, de tillverkar inget alls då menar du.", för det är att förvänta av intellektuellt försvagade.).
Och som transit land och om man inbillar sig donalds lyckas stoppa den handeln, så kommer den bara poppa upp någon annanstans istället och som det alltid gjort.
Och det som också är så tydligt, det är att de ger sig inte på Mexiko tex, som har en enorm produktion av droger(Inte Kokain då, men väl många andra, dock cannabisen är överdrivet störst och sist jag kollade stod för 60% av exporten(I pengar.).).
Det är så man vet att donalds bara ljuger igen.