2022-10-10, 19:01
Medlem
Tillssons avatar
Några ex av vad Jeff Porcaro gjorde förutom Toto. Han verkar ha varit överallt. Grym timing. RIP hero.

[quote][https://www.youtube.com/watch?v=8pTkEoV_-Tk&list=RDEMoxJKmvbOaaJNycES3WkFNQ&start_radio=1&a b_channel=%E3%81%B8%E3%82%80%E3%81%B8%E3%82%80Hemu hemu/QUOTE]
Senast redigerad av Tillsson 2022-10-10 kl. 19:04.
Citera
2023-06-13, 23:13
Avstängd
Adelaides avatar
Mitch Mitchell. En underakattad trummis som hade öset och groovet. Hendrixs låtar kunde låta olika live från kväll till kväll, och Mitch bara öste på med improvisationer som passade perfekt med Hendrixs lir.
Citera
2024-01-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.M.G
Vem tycker du borde hyllas som den bästa trummisen.

Själv tycker jag Lars Ulrich i Metallica.

Ehhhhg aldrig i hela helvetet, han var tennis spelare och var illa tvungen att lära sig något, så det fick bli kastruller till trummor, vilket hörs i St.Anger plattan och låten
Citera
2024-01-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giss
Håller med. John 'Bonzo' Bonham är den bästa jag då har hört. För er som inte vet så var han trummis i Led Zeppelin med avled 1980.

Han är så pass bra att han har fått vara min avatar i ett halvår nu.

Bonham knarkade sig till döds
Citera
2024-01-16, 23:23
Avstängd
Det finns många skickla trummisar, men det är nog svårt att ens komma upp i nivå som Kai Hahto har i både teknik och inlevelse.
Citera
2024-01-16, 23:37
Medlem
Rebali179s avatar
Neal Peart
Janne Loffe Carlsson
Bosse Skoglund
Mike Portnoy
Citera
2024-01-18, 01:08
Medlem
VillageOblivias avatar
Britt Walford i Slint är rejält förbisedd. Invecklad och punkig på samma gång; jag uppskattar verkligen hur intrikat hans trumspel är utan att någonsin bli flashigt. Han har dock inte varit särskilt produktiv utöver det kultiga men kortlivade Slint, vilket jag tror är en stor anledning till att han sällan nämns i trummis-sammanhang. Han lirade under pseudonym på en Breeders-platta, utöver det har han mest spelat i diverse småband och hankat sig fram på ströjobb (bland annat på ett porrbageri där han bakade penisformade tårtor). En udda fågel, minst sagt.
Citera
2024-02-03, 23:28
Medlem
Mullrets avatar
Har ni missat Ginger Baker? Svårt missa den killen och de grupper han lirat i. Cream med flera.

En av mina favoriter som kom på slutet 60 talet, Electric Prunes, en elektrifierad mässa.

https://open.spotify.com/album/0HosdMTPVa0wXgJLYmMJ8V?si=Bj49wqNBSNSr3mHZ3vb2eQ

Jävligt coolt med rytmändringar, tempoväxlingar och virtuoser på instrumenten.

Och en slagverksfantom.

Påminner lite om Cream, skickliga individer som får ihop det alldeles formidabelt.
Senast redigerad av Mullret 2024-02-03 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in